Gå til innhold

Kommentar: Dette er ikke fastpris!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Samme med disse abonnementene som "ikke har månedsavgift", men som med liten skrift har et minimums fakturabeløp på masse kroner i måneden...

...

Synes minstefaktureringen burde vært satt opp sammen med de standard detaljene, og ikke gjemt under "Alle detaljer". Med et mobil abonnement med 0 i månedsavgift burde en etter min mening kunne la den telefonen ligge i en måned uten å bruke den, og ikke betale noe.

En minste fakturering betyr at hvis du ikke har brukt mer enn dette beløpet så blir det ikke sendt faktura den måneden men bruken blir satt sammen med det du bruker neste måned (og neste måned) inntil du kommer over beløpet for minstefaktureringen.

Det er iallfall slik jeg har forstått konseptet.

Lenke til kommentar
nope, det dem gjør er at om du bruker mindre den en viss sum i en måned så sender dem regning for dem minimumsummen.

altså at om minstefakturering er 90kr, og du bruker mindre den 90kr i en måned så sender dem regning på 90kr for den måneden.

Hvor i verden står det? o.O

Dersom du ringer, sender meldinger eller bruker andre tjenester for mindre enn 99 kroner en måned vil fakturaen din likevel bli på minimum 99 kroner

http://www.telenor.no/privat/mobil/abonnem...arforfrihet.jsp

minimumsfakturering pr måned på kr 99,-. Dette innebærer at du må betale minimum kr 99,- pr måned selv om forbruket skulle utgjøre et lavere beløp enn dette

https://netcom.no/abonnement/mobilabonnement/vilkar.html

Lenke til kommentar

Nemlig. Jeg oppdaget dette da jeg etter en snakk med en telefonselger hadde gått over til et meget gunstig (trodde jeg) NetCom abonnement. Fikk så en telefonregning på 25 kroner (Dette er mye da jeg neeesten ikke bruker telefonen).

Gikk å sjekket på nettet og der stod det at dette abonnementet hadde en minstefakturering på 25 kroner. Noe denne telfonselgeren ikke hadde nevnt i det hele tatt. Eneste dem sa var at det var "ingen månedsavgift". Og hadde det ikke vært for den minstefaktureringen så hadde det faktisk vært et bra abonnement for meg...

Uansett, jeg skifta abonnement ganske fort...

Endret av Svish
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...