bjorns_1 Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Hei Vi har et problem hjemme nå. Hunden er 10mnd gammel og veldig snill. Gjør ingen noe vondt.. Avogtil har den til vane og legge seg i senga vår. Og når jeg skall ta den vekk hopper den fort ned og legger seg på plassen sin. Men problemet er det at samboeren min får ikke dette til. Da pleier hunden og knurre på henne når hun skall bortvise den fra senga. Hun har vanlig vis blitt "redd" da og lokket den ned. Snakket med noen som hadde god peilig på hund som sa at hun måtte ikke vise frykt og berre ta tak i hunden og følge den til liggeplassen sin enten den ville eller ikke. Slik at hun fikk vist hunden hvem som bestemmer. I kveld når hunne skulle bortvise med og "tvinge" den med seg. Så hunden tok huden og bet henne hardt i armen, måtte til legevakten og renske såret og få pencelin. Dette er veldig rart for han pleier ikke gjøre noen vondt til vanlig. Hvordan kan vi gjøre for å få hunden til og forstå at samboeren min er over han på rangstigen. Kan absolutt ikke ha en hund som vil bite henne når hun ska bortvise den fra senga. Viser den tegn til noe slikt igjenn tror jeg vi må vurdere og få en privat time hos en hunde trener så vi kan få tips til hvordan hun kan få sette seg i respekt. Har noen her tips til hvordan vi kan gå frem? Som sagt tildligere har den ikke bitt noen før. Er veldig glad i folk og vi tar godt vare på han. Får mye fysisk og psykisk trening. Lenke til kommentar
sharkbite Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 hva med å lukke døren slik at hunden ikke kommer seg inn på soverommet? man kan jo også gjøre noe som funker hos meg..... vær bestemt, funker ikke det så dra dynen vekk fra hunden(med hunden oppå) hunden får mer respekt for deg hvis du oppfører deg som om at du er lederen av "flokken" og ikke tar noe bullshit=P lykke til! Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Å lukke døra slik at hunden ikke får lov å komme til senga er jo den ekleste løsningen på problemet. Men dette er ikke nødvendigvis den beste løsningen. Hvordan er samboer i forhold til hunden din ? Går hun tur? Mater hunden? Disiplinerer den eller trener med den? Koser og leker med den? Hvilken rolle samboer spiller ovenfor hunden har ekstremt mye å si for hvordan hunden oppfatter henne. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Som LC er inne på her tenker jeg ta samboeren må inkluderes enda mer i det daglige. Hun bør gå turer, mate, trene og alt som hører med slik at hunden lærer seg å lytte. Nå virker det som hunden har skjønt at dama blir redd og det har tydeligvis gjort at det har gått litt for langt. Hvordan reagerer du på hunden når den ligger i sengen å knurrer på dama? Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 håper du reagerte hardt på bikkja da den bet samboeren din. bruk rå makt og vis hvem som er lederen i flokken, så skal du se at hunden fort blir lydig. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 håper du reagerte hardt på bikkja da den bet samboeren din.bruk rå makt og vis hvem som er lederen i flokken, så skal du se at hunden fort blir lydig. Rå makt hjelper lite om det ikke times riktig da. Er ikke sikkert det er løsningen på problemene hans og bare banke bikja si heller Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Man behøver faktisk ikke å "bruke rå makt" for å vise hunden hvem som bestemmer. Jeg slår ikke hundene mine. Ikke løfter jeg de etter nakkeskinnet eller slenger de i bakken heller. Alikevel vet de at jeg bestemmer. Nå vet jeg ikke hvor stor hunden til trådstarter er. Mine hunder er av liten rase. Dersom hunden min prøver å bite meg knytter jeg hånden min og fører hånden mot hundens munn mens jeg sier "HYSSJJJ!" På denne måten viser jeg at jeg ikke er redd. Viktig å forholde seg rolig. Ikke vær sint eller redd- Dersom jeg blir bitt og løper skrikende derifra har hunden lært at det hjelper å bite. Hunden vinner. Lenke til kommentar
otis Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Tvinge hunden i bakken, og evt. sitte på den om den er stor nok? Håper det var det Sangesland mente. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Sist bikkja mi prøvde å bite etter meg la jeg henne på siden på bakken og holdt henne nede til hun begynte å roe seg, og så slapp jeg taket forsiktig. Da var hun totalt underdanig etterpå , MEN det er viktig å ikke kjefte å skrike. Det holder i massevis å forholde seg rolig og holde hunden nede. Kjefter og skriker og kliper du vil hunden hisse seg enda mer opp og bli redd. Det er ikke til det gode for noen. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) håper du reagerte hardt på bikkja da den bet samboeren din.bruk rå makt og vis hvem som er lederen i flokken, så skal du se at hunden fort blir lydig. rå makt hjelper ingenting. Det kan bli værre å krangle med en stor hund hvis man ikke helt vet HVORFOR den gjør slik... Ikke rart den blir sur når den blir dradd etter nakkeskinnet ned fra senga, en plass den har fått lov til å ligge? edit: ser du har fått en god del tips på hundesonen. Bruk de!! Endret 23. oktober 2008 av Turtlis Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Samboer kan jo gjøre det attraktivt for hunden å gå ned fra sengen også. Holde en godbit og si "kom" , "gå ned" eller noe annet. Rose masse når hunden går ned og gi godbit. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Det ble laget en lignende tråd på hundesonen i dag Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Det ble laget en lignende tråd på hundesonen i dag Fint for Hundesonen at det gjorde det da.. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Hjelper ikke medlemmene av Diskusjon.no så mye egentlig at det samme diskuteres der. Kan jo holde diskusjonen i live her også, da det er et såpass viktig tema for hundeeiere og innlegget ditt innehold ingenting annet enn en link for å sende alle til et annet nettsted. At diskusjonen foregikk der også var også nevnt noen poster før deg. Endret 23. oktober 2008 av archongamer Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Jo det gjør det, fordi det er erfarne hundefolk som har svart han, OG svart i den nye tråden om lignende spørsmål. Jeg hadde blitt glad for alle gode svar jeg kunne få jeg, og om noen kunne linket til lignende episoder så hadde det bare vært positivt Mange ser på hundesonen(eller doggis som det nå heter) som en fjortisside med bedrevitere.. Det kryr av de overalt på nettet, til og med her inne, men det ER faktisk utrolig mange flinke der inne Så lenge man ignorerer kverulanter og verdensmestre ute peiling så er det et fint forum for spørsmål. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Jeg er langvarig medlem av hundesonen jeg også, og sier ikke det er galt å være det Jeg holder meg unna Canis og har alltid gjort det, men det er en annen sak. Håper uansett trådstarter holder oss oppdatert her inne også, da det tross alt er en god del flere lesere her på forumet enn noen av hundeforumene kan skilte med, og det kanskje kan hjelpe andre i fremtiden. Og trådstarter trenger sikkert ikke at vi her inne sier i fra når han får svar på andre forum Lenke til kommentar
DesertRose Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Hva er forholdet hennes til hunden? Er de mye sammen? Er hun med på turer? Hvordan oppfører hun seg ovenfor hunden? osv Ikke bruk sånn underdanig trening alla hundehviskeren. Dette kamuflere ett problem og skaper gjerne flere. Anbefaler bøker av Turid Rugaas. Hun er kjempe dyktig innen hund og veldig anerkjent. Noe annet å anbefale er en dyretolk. http://www.sigra.no/index.html Disse vet jeg kan jobben sin. (Elevene er billigere, men ikke så dyktig som er ferdig utdannet en. Er nå 3 års utdannelse) Da kan hunden fortelle selv. Snakket med en katt som angrep damen til pappaen sin....Bla fordi hun stinket parfyme og oppførte seg respektløst ovenfor den. (Dette var på kurs) Uansett. Kom til bunnen av problemet uten å bruke makt og sjefe over den. Dyretolk fra der jeg anbefalte lærer og adferd og mye annet. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Dyretolk er pisspreik, og bortkastet penger Endret 28. oktober 2008 av Turtlis Lenke til kommentar
DesertRose Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Nei, det er ikke det. Jeg har selv snakket med flere dyr så opplevd at det er fullt mulig. Men det er mange dårlige og ikke ekte osv der ute. De må man holde seg unna. Men de jeg sendte link til er dyktig. De har jeg gått på kurs hos, og hos Amelia Kinkade 2 ganger og hun har bla vært to ganger i det britiske kongehus for å "snakke" med hestene der. Jeg selv er en skeptiker til noen beviser noe for meg. Ble utfordret og tok imot den med stor skepsis. Prøvde og ble ganske paff. Siden har jeg blitt paff flere ganger. Alt de forstår og har å si. Foreldrene (menneske) til dyret blir ofte paff og. Bla over alle detaljene osv som kommer. Det går også an å bruke på barn og mennesker som ikke kan snakke eller uttrykke seg skikkelig av forskjellige grunner. Flere avfeier det uten noen kunnskap eller å ha prøvd selv eller hatt en skikkelig dyktig en hos sitt dyr. Ynkelig, men mer synd i dyrene. Dette er noe alle kan klare. Og flere og flere åpner seg og begynner å se dette og bruker det til et nærmere forhold til sine kjære dyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå