Pappa_ Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 (endret) Hei, Jeg har lastet ned codec for divx/xvid til min xbox 360, men når jeg spiller av filene på disken min er kvaliteten forferdelig (spiller ingen rolle om jeg kobler den eksterne harddisken til Xbox'en eller om det kommer fra PC'en). Det er mye såkalt pixelation og artifakter, og kvaliteten ser rett og slett dårlig ut. På PC'en, med ffdshow, ser alt pent ut - mens på xbox 360 ser det grisete ut. Jeg tipper det er noe med codec'en som gjør dette, og at Microsoft prøver å trenere bruk av andre formater enn sine egne - MEN - dersom noen vet om en fiks for dette, kan dere være så vennlige å dele den med meg? ;-) Forresten - noen andre som har opplevd dette? Endret 22. oktober 2008 av haakonnilsen Lenke til kommentar
Mala Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Tja, kan ha noe å gjøre med at du blåser opp bildet? Kjører du konsollen på storskjerm? Lenke til kommentar
brrah Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Bruker min boks til å se filmer/serier på hver dag og har aldri opplevd dette problemet. Spiller fra en 4GB minnepenn og 2,5'' hardisk... Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 hæ, kan man spille av filmer fra minnepenner? Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Ja, minnepenner og eksterne harddisker som er formatert i FAT32. (Angrer på at jeg formaterte den eksterne harddisken min til NTFS ) Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 herlig, da slipper eg og drive med streaminga som altid må buffe og drit! Lenke til kommentar
Pappa_ Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Tja, kan ha noe å gjøre med at du blåser opp bildet? Kjører du konsollen på storskjerm? Jeg kjører i 720p. Men jeg kjører litt mer enn 720p på PC'en (naturligvis), og der ser det lekkert ut. Spiller ingen rolle om skjermen er større eller ei, her kornes det mye - mens på PC'en (med ffdshow) kornes det ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 så du mener det ikke spiller noen rolle om det spilles av xvid på en 50 tommer og en 20 tommer pc skjerm? ........ men uansett ser xvid flott ut på min 46 tommer Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Jeg kjører i 720p. Men jeg kjører litt mer enn 720p på PC'en (naturligvis), og der ser det lekkert ut. Spiller ingen rolle om skjermen er større eller ei, her kornes det mye - mens på PC'en (med ffdshow) kornes det ikke i det hele tatt. Joda det kan faktisk spille ein stor rolle, som kewell sier. Eg har vert ute for store forskjeller pa min 50 tommer vs laptop. Men et kommer jo ogsa an paa kildematerialet. Lenke til kommentar
Pappa_ Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Ja, jeg skjønner jo naturligvis at det er forskjell på 42" og 15". Komprimert vil ofte føre til visse artifakter i bildet - men på PC'en blir alt glattet ut (antialiasing) mens kodeken som følger med Xbox360 ikke ser ut til å gjøre dette. Forøvrig; Jeg har brukt XBMC i mange, mange år på min gamle Xbox - og her ser alt flott ut på samme TV'en. Riktignok ikke samme oppløsning, men det er ikke av betydning akkurat i denne sammenhengen. Hadde jeg sett artifakter på XBMC skulle jeg ikke sagt noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå