Gå til innhold

Xbox 360 spiller av DivX/Xvid i dårlig kvalitet

Pappa_

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har lastet ned codec for divx/xvid til min xbox 360, men når jeg spiller av filene på disken min er kvaliteten forferdelig (spiller ingen rolle om jeg kobler den eksterne harddisken til Xbox'en eller om det kommer fra PC'en).

Det er mye såkalt pixelation og artifakter, og kvaliteten ser rett og slett dårlig ut. På PC'en, med ffdshow, ser alt pent ut - mens på xbox 360 ser det grisete ut.

Jeg tipper det er noe med codec'en som gjør dette, og at Microsoft prøver å trenere bruk av andre formater enn sine egne - MEN - dersom noen vet om en fiks for dette, kan dere være så vennlige å dele den med meg? ;-)

Forresten - noen andre som har opplevd dette?

Endret av haakonnilsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja, kan ha noe å gjøre med at du blåser opp bildet? Kjører du konsollen på storskjerm?

Jeg kjører i 720p. Men jeg kjører litt mer enn 720p på PC'en (naturligvis), og der ser det lekkert ut. Spiller ingen rolle om skjermen er større eller ei, her kornes det mye - mens på PC'en (med ffdshow) kornes det ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Jeg kjører i 720p. Men jeg kjører litt mer enn 720p på PC'en (naturligvis), og der ser det lekkert ut. Spiller ingen rolle om skjermen er større eller ei, her kornes det mye - mens på PC'en (med ffdshow) kornes det ikke i det hele tatt.

Joda det kan faktisk spille ein stor rolle, som kewell sier. Eg har vert ute for store forskjeller pa min 50 tommer vs laptop. Men et kommer jo ogsa an paa kildematerialet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ja, jeg skjønner jo naturligvis at det er forskjell på 42" og 15". Komprimert vil ofte føre til visse artifakter i bildet - men på PC'en blir alt glattet ut (antialiasing) mens kodeken som følger med Xbox360 ikke ser ut til å gjøre dette.

Forøvrig; Jeg har brukt XBMC i mange, mange år på min gamle Xbox - og her ser alt flott ut på samme TV'en. Riktignok ikke samme oppløsning, men det er ikke av betydning akkurat i denne sammenhengen. Hadde jeg sett artifakter på XBMC skulle jeg ikke sagt noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...