Gå til innhold

Grønne prikker på skjermen med nytt skjermkort, defekt?

trondbue

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått et nytt skjermkort, men har problemer med at jeg får grønne brikker som blinker med det. Disse prikkene kommer på spesielt der det skulle vært litt mørke/blå/grønne farger, og prikkene er alltid lyse grønne. Legger ved et skjermbildet der dere kan se litt hvordan det ser ut. Har prøvd med flere drivere, og har samme problem i både Windows 2000 og Windows 2008 Server. Er det defekt skjermkort, eller kan det være noe annet? Noe jeg kan gjøre med det?

Pentium 4 2,53GHz

Epox EP-4PEA+

1 GB DDR-ram

Asus HD3650 Silent 512MB AGP

post-14298-1224712125_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Byttet nå kabelen over til den andre DVI utgangen på skjermkortet, og da var prikkene borte og alt var fint. Har 2 DVI utganger på kortet, en som er oransj/gul (alt fint) og en som er hvit (der det er prikker). Dette tyder vel på at det ikke er noe galt med skjermen? Hadde et annet skjermkort før på samme skjermen, og la ikke merke til noe prikker da. Er skjermkortet defekt når det kommer grønne prikker på bare den ene utgangen? Går jo greit å bruke den utgangen som funker helt fint nå, men hadde jo tenkt å koble den til Tven etterhvert, og kjedelig hvis jeg da skulle få grønne prikker der.

Lenke til kommentar

Har nå brukt pcen i hele flere kveld med skjermen koblet til den gule DVI kontakten, og har enda ikke hatt en grønn prikk. Med en gang jeg flytter over til den hvite DVI kontakten er de grønne prikkene tilbake, så regner med det ikke er noe feil med skjermen da. Om PSUen er bra nok vet jeg ikke, er en ny Chieftec 350W. Anbefalt for skjermkortet er PSU på 350W, og er vel ikke pcen som krever mest strøm dette. Har bare en gammel 21" CRT skjerm koblet til med VGA adapter å teste med ellers, og her klarer jeg ikke å se grønne prikker. Vet ikke om dette er pga oppløsningen eller hva det er.

Lenke til kommentar

Planen var å bruke den porten til å koble til tven etterhvert, så få kanskje sjekke en dag hvordan dekke funker. Oppløsningen blir da bare 1024x768 eller noe. Kortet er kjøpt på PS, og tar meg 15 min med bilen bort for å levere det, så sånn sett ikke noe problem. Men først må jeg være sikker på at kortet er defekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...