Gå til innhold

Hijab i politiet.

Anbefalte innlegg

NIKKA: du stilte spm, jeg svarte, jeg stilte deg spm, kan du svare?Enn å sutre, klage eller hva enn du driver med!!

Du skal få nok en mulighet:

Hvordan vil du forsvare å nekte f.eks; nazister å bruke en hatt med hakekors på, en satanist med hatt med opp-ned-kors, en pastafarianer med spagetthimonster på hatten sin sammen med politiuniformen?

Du har enda ikke svart på dette.

Ser du ikke forskjellen på Satanisme, og relgion?

Du kan jo stille deg et spm, hvorfor er det tillatt med hijab og turban i militæret, men ikke hakekors, og opp ned kors??

Satanisme er ett livsyn og religion på lik linje mer kristendom, islam, jødedom osv. Har du tenkt til å svare, eller fortsette å prøve å bedrive propaganda?

SOM TIDLIGERE sagt: hva om jeg hadde kommet i en konflikt med en nordmann, og en politimann dukker opp?Mener du da at jeg skal føle at disse to nordmenna er på lag?Eller hva om politimannen er paksitaner, marokaner, iraner, afrikaner?? Og DU er i BRÅK med en av disse nasjonene?Føler du da at politimannen vil heller ta den andres sin parti framfor din? :thumbup:

Det tok litt tid før jeg innså at dette måtte være spørsmålet du forventet svar på.

Jeg har allerede svart på dette tidligere, men ikke akkurat denne formuleringen. Konteksten er dog, akkurat den samme.

Når man bor i Norge så må man forholde seg til de lover og regler som gjelder i Norge. Du står selvsagt fritt til å flytte hjem til det landet du kom fra om du ikke trives her, jeg skal faktisk gi deg skyss til flyplassen om du måtte ønske det.

Dette har nemlig ikke noe med rase eller nasjonalitet å gjøre, det har med den norske politiuniformen og om man skal tillate å tukle med den. Det er snakk om man skal tillate at man bruker religiøse og ideoligistiske symboler som en del av den norske politiuniformen.

Du fremstiller det som en rettighet å være individualist når man bærer politiuniform, heldigvis så er det en av rettighetene man oppgir når man bærer politiuniform. Du representerer den norske stat, ikke mannen i gata,kristendom, islam, jødedom, sikhisme, hinduisme, nazisme, facisme, KKK eller andre ideologier. Dette kan da virkelig ikke være så vanskelig å forstå?

## dobbelpost slått sammen av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NIKKA:

Hvordan vil du forsvare å nekte f.eks; nazister å bruke en hatt med hakekors på, en satanist med hatt med opp-ned-kors, en pastafarianer med spagetthimonster på hatten sin sammen med politiuniformen?

Når mennesker her i Norge ikke får lov til å kalle sitt eget barn for Adolf Hitler, tror du da, de skal få lov til å bære hakekors på politiuniformen?som sagt: Du kan jo stille deg et spm, hvorfor er det tillatt med hijab og turban i militæret, men ikke hakekors, og opp ned kors? Ikke bli irritert på mitt svar nå, vet at det ikke er 100% fyldig nok,.

Lenke til kommentar
Du kan jo stille deg et spm, hvorfor er det tillatt med hijab og turban i militæret, men ikke hakekors, og opp ned kors?

Fordi man driver med undertrykkin av satanisme? Jeg er mot hijab og turban i militæret også jeg. Desutten, Hakekors er et helt annet kors enn opp ned kors.

Lenke til kommentar
NIKKA:

Når mennesker her i Norge ikke får lov til å kalle sitt eget barn for Adolf Hitler, tror du da, de skal få lov til å bære hakekors på politiuniformen?som sagt: Du kan jo stille deg et spm, hvorfor er det tillatt med hijab og turban i militæret, men ikke hakekors, og opp ned kors? Ikke bli irritert på mitt svar nå, vet at det ikke er 100% fyldig nok,.

Det har jeg vanskelig for å tro på. Hijaber og turbaner gir da særdeles dårlig kamuflasje og beskyttelse. Med mindre vi prater om situasjoner der de ikke er i strid, som må sammenlignes med politifolk på kontor (og ikke på gata). Jeg har ingenting imot hakekors og hijab i kontorsituasjoner, men når de er ute på gata så har de uniformen sin for en grunn, på lik linje med militære stridsutrustninger. Begge er lagd for effekt, politiet for autoritet og militæret for kamuflasje. Å tukle med utrustninger blir å tukle med effekten. En politimann med uansett religiøse symboler vill få mindre respekt (hvertfall fra meg) og vil selvfølgelig vise klar solidaritet til andre medlemmer av samme gruppe (religiøs eller politisk).

Lenke til kommentar
NIKKA:

Hvorfor klarer ikke du å svare på ett enkelt spørsmål? Man svarer ikke på ett spørsmål med ett spørsmål.

Spørsmålet mitt var, og jeg prøver på n-te gang: "Hvordan vil DU forsvare å nekte f.eks; nazister å bruke en hatt med hakekors på, en satanist med hatt med opp-ned-kors, en pastafarianer med spagetthimonster på hatten sin sammen med politiuniformen?"

Jeg har ikke noen kilder på at det er tillatt med hijab og turban i det norske millitæret, men om det er tilfellet så er jeg veldig skuffet. Her bærer man også uniform. Hvis så er tilfelle så skal jeg personlig skrive brev til forsvarsdepartementet - for det er i så fall så skuffende at jeg ikke har ord.

Jeg fikk faktisk ikke lov til å ha på meg den tynne feltuniformen når det var styggvarmt, fordi resten insisterte på å bruke den tykke! Jeg fikk ikke bruke en annen tillatt uniform, hvis det så er lov til å besudle uniformen med religiøse og ideologistiske symboler, da begynner jeg nesten å grine av skuffelse.

Endret av NikkaYoichi
Lenke til kommentar
Jeg hører det samme om igjen og om igjen, uniformen=nøytral, likeverd, hijab=kvinneundertrykkende, bla bla,.

DA svarer jeg selv med det samme:

Hijab er klær som brukes av troende kvinner, og dette velger de SELV!

Og da svarer vi igjen:

1. Nettopp, det er et religiøst symbol.

2. At de velger det selv gjør det ikke til et mindre symbol for undertrykking.

det er verken et symbol på politisk eller en undertrykelses plag

Jo. Islam omfatter også politikk.

Kvinner som er troende og vil ha hijab på hodet sitt må vel gjøre det, og bør respekteres for dette, Norge er et fritt og demokratisk samfunn som folk har rett å være troende!!

Nå vrøvler du igjen. Selvsagt må de få lov til det. Men jeg respekterer det ikke. Og de har ikke rett til å bruke dette istedenfor uniform, da det er et politisk og religiøst symbol.

Det har vært helt VANLIG i politiet og forsvaret i land som USA, Storbritania, Canada, Frankrike, Sverge, Australia og New Zealand, med både hijab og turban.

Kilde?

har du noen gang sett en politiuniform?Den er full av kors

Hvor da?

Lenke til kommentar

Debatteres dette ennå?

Men det er jo kjempeenkelt: En uniform skal per definisjon være lik for alle (det er dette uniform betyr). Idet man ikler seg en politiuniform, er man en representant for politiet - hverken mer eller mindre.

Det har ingen som helst betydning at uniformen er full av kors (eller hva det nå måtte være), så lenge dette er likt for alle. Korsene i uniformen gjør ikke annet enn å markere tilhørigheten til den norske stat. Å gå med hijab eller jødelue eller politiske buttons på uniformen gir derimot til kjenne den enkeltes personlige religion/ideologi, og da har en ikke lenger å gjøre med en uniform.

Endret av frevild
Lenke til kommentar
Har du noen bilder? I videoen over kunne jeg ikke se et eneste flagg. Er det godt skjult under ytterplagg?

Riksvåpenet:

http://no.wikipedia.org/wiki/Norges_riksv%C3%A5pen

Dette har politet på skulderen i alle fall og på hatten om jeg ikke husker feil.

Nå er jeg usikker på om det norske flagget er på politiunifomen, men det vil jeg nesten anta.

Uansett så er dette irrelevant, da dette er symboler for Den Norske Stat, altså den politiet i Norge representerer.

Lenke til kommentar
Hva er et reelt problem? Imøtekomme hvem?

Det er et reelt problem at det er så få muslimer i Oslopolitiet. Politiet burde ideelt representere et kryssnitt av befolkningen, for å lettere ha tillitt i alle miljøer.

og det mener du at de hadde hatt med hijab? Eller mener du at vi skal lage et eget politi for invandrere der alle flyr rundt med hijab, bleie på hodet og AK47 under armen mens de deler ut sharia straffer ala tros politiet i saudi arabia?

Hva syntes du skal bli det neste? Eget same politi? Eller kan samene også få bruke de dustete hattene de har? Hva så med andre grupperinger? Snart er det håpløst å se om vedkommende faktisk ER politi eller bare en vanlig ansatt fra vann og avløps vesenet.... :roll:

Men alt for integrering såklart... Vi bøyer oss baklengs vi og tillater alt.... Blir bra. Sistemann ut slukker lyset.....

Endret av RWS
Lenke til kommentar

"Bleie på hodet og AK47".

Utsagn som dette viser vel ganske greit hva du syns allerede, så jeg tror ærlig talt ikke jeg gidder å svare deg med seriøs debatt. Hvis du har lyst til å skrive om innlegget til noe konstruktivt skal du få noe konstruktivt tilbake.

Lenke til kommentar
Det er et reelt problem at det er så få muslimer i Oslopolitiet. Politiet burde ideelt representere et kryssnitt av befolkningen, for å lettere ha tillitt i alle miljøer.

Sikkert, men det betyr ikke at religiøse og politiske symboler bør kunne overstyre uniformsplikten.

Lenke til kommentar

Jeg er i grunnen enig med deg, Pricks. Problemet er at når jeg tenker litt pragmatisk på det så syns jeg selv at det kompromisset det er å tillate hijab er verdt det hvis det kan hjelpe på rekrutteringen av innvandrerkvinner til politiet. Men grensen må selvsagt gå ett sted.

Lenke til kommentar
"Bleie på hodet og AK47".

Utsagn som dette viser vel ganske greit hva du syns allerede, så jeg tror ærlig talt ikke jeg gidder å svare deg med seriøs debatt. Hvis du har lyst til å skrive om innlegget til noe konstruktivt skal du få noe konstruktivt tilbake.

I lige måde!

Stridens eple ER faktisk om noen i politiet skal få bruke religiøse tilhørighets symboler og det er jeg i mot. Jeg satte det litt på spissen, men hva skal vi gjøre neste gang for å imøtekomme feks samene i oslo politiet. Nå må du huske på at det bor flere samer i grorud dalen enn i hele finnmark, så problemet er reelt.... Er det da greit for dem å gå med tilhørighets symbol ala den samiske lua da? Hvor skal grensen gå? Syntes vi allerede har bøyd oss baklengs nok for muslimer jeg, som hele tiden SKAL ha rettigheter ingen andre er forundt...

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...