NikkaYoichi Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 FLERE andre land har man tillatt muslimske kvinner å bære hijab som en del av politiuniformen. Hva andre land tillater er revnende likegyldig. I andre land hugger de hendene av folk som stjeler en sjokolade - er du klar for å innføre det også? Hva taler mot å tillate dette også i Norge? Fordi Nordmenn er redde for at ALT skal bli tillat?? Politiet bruker uniform, det eneste man trenger å lære seg for å forstå hvorfor det ikke skal være tillatt å bruke hijab sammen med politiuniformen er betydningen av ordet uniform. 1. tjenestedrakt, antrekk som brukes av personer i samme stilling el. av en bestemt gruppe 2. ensartet, ikke individualisert, konform innta u-e standpunkter Altså er individets religion eller andre preferanser som påvirker uniformen irrelevant. Prøver å forstå hvorfor folk taler imot hijab i politet, men seriøst, jeg ser virkelig ingen grunn til at det skal være en forbud mot dette. Tenk dere hvilken prosses Norge gjør, visst dette blir tillatt, min egen mening, hvorfor folk er så bittre og sure på det her, er helt sikkert fordi det gjelder ISLAM,. Nei, det har ikke noe med islam å gjøre. Det har med uniformen å gjøre. Politifolk representerer ikke individet når de er på jobb, de representerer staten og etaten, vi kan derfor ikke tillate en politikvinne å bruke hijab akkurat som at vi ikke kan tillate en nynazist å bære hakekorset på sin uniform. Så lenge de er på jobb så må de forholde seg til en enhetlig uniform. Hun kjemper en tøff kamp og er et forbilde for mange. Nå trenger hun all den støtten hun kan få, Nei, hun kjemper en feig og tapt plass. Hun trenger ikke støtte - det hun trenger er at noen forteller henne hvor viktig det er at politiet er en enhet og ikke individualister. En svart mann har blitt valgt til president i USA, da må NORGE komme dit at det blir tillatt for muslimske kvinner å bære sitt hodeplagg, ihvertfall. Helt irrelevant. Dette har ikke noe med rase å gjøre. Du trekker sammenlikninger som er så langt ute på viddene at jeg ikke kan få sagt det. Kvinnen kan bære de hodeplagg som er en del av den norske politiuniformen, hun må forholde seg til akkurat de samme reglene som alle andre politifolk her i landet. Sverige og Storbritannia er land NORGE ofte liker å sammenligne seg med, og disse landene tillater sine muslimske polititjenestekvinner å bruke hijab?? Som sagt, hva andre land gjør er helt irrelevant. At de vil svekke tilliten til politiet som etat er ikke et godt argument for at vi her i Norge skal gjøre det samme. Det neste blir turban, så kommer hakekorset eller andre nazisymboler. Nei, vi er ikke tjent med å tillate religiøse/ideologistiske tillegg til den norske politiuniformen. Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Yes, vi får vel også la folk bruke strømpe over hode også når vi først driter i uniformen som skal representere den norske stat. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Hva taler mot å tillate dette også i Norge? At det ikke er en uniform, men et religiøst symbol på ondkap og kvinneundertrykking. Hun kjemper en tøff kamp og er et forbilde for mange. Nettopp derfor må det hindres, siden vi ikke trenger "forbilder" som går inn for å undertrykke kvinner. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg hører det samme om igjen og om igjen, uniformen=nøytral, likeverd, hijab=kvinneundertrykkende, bla bla,. DA svarer jeg selv med det samme: Hijab er klær som brukes av troende kvinner, og dette velger de SELV! det er verken et symbol på politisk eller en undertrykelses plag, sånn som de flest oppfatter det..Kvinner som er troende og vil ha hijab på hodet sitt må vel gjøre det, og bør respekteres for dette, Norge er et fritt og demokratisk samfunn som folk har rett å være troende!! Og hijab i politiet, som tidligere sagt, sier JEG igjen, alle landene Norge liker å sammenligne SEG med har i opp til flere tiår (og enda lengere i noen militære sammenheng) vist en romslighet ovenfor sine borgere med andre reliøse bakgrunn. Det har vært helt VANLIG i politiet og forsvaret i land som USA, Storbritania, Canada, Frankrike, Sverge, Australia og New Zealand, med både hijab og turban. Dette er ærlig talt ingenting å grine over. Det er derimot svært positiv at folk med andre etniske og reliøse bakgrunn ønsker å gjør den jobben for Norge. Da stiller jeg Dere spm, når dette funker greit i andre land, så tror jeg det vil gå ganske greit her i Lille Norge? Tror ikke det er så lenge til politiet her i Norge sier JA til hijab: INSALLAH,. http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/article2339202.ece Lenke til kommentar
RWS Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg hører det samme om igjen og om igjen, uniformen=nøytral, likeverd, hijab=kvinneundertrykkende, bla bla,. Mens fremdeles skjønner du ikke en dritt av det vi har sagt til deg? Hijab er klær som brukes av troende kvinner, og dette velger de SELV! det er verken et symbol på politisk eller en undertrykelses plag, sånn som de flest oppfatter det..Kvinner som er troende og vil ha hijab på hodet sitt må vel gjøre det, og bør respekteres for dette, Norge er et fritt og demokratisk samfunn som folk har rett å være troende!! Jada dere har rett til å tro, men det samme gjelder alle andre også, den andre veien, jeg har RETT til ikke å tro! Så hvorfor pokker skal du da prakke på politiet et religiøst hodeplagg som for VELDIG mange her i landet er ensbetydene med kvinne undertrykkelse? Og hijab i politiet, som tidligere sagt, sier JEG igjen, alle landene Norge liker å sammenligne SEG med har i opp til flere tiår (og enda lengere i noen militære sammenheng) vist en romslighet ovenfor sine borgere med andre reliøse bakgrunn. Det har vært helt VANLIG i politiet og forsvaret i land som USA, Storbritania, Canada, Frankrike, Sverge, Australia og New Zealand, med både hijab og turban. Dette er ærlig talt ingenting å grine over. Det er derimot svært positiv at folk med andre etniske og reliøse bakgrunn ønsker å gjør den jobben for Norge.Da stiller jeg Dere spm, når dette funker greit i andre land, så tror jeg det vil gå ganske greit her i Lille Norge? Tror ikke det er så lenge til politiet her i Norge sier JA til hijab: INSALLAH,. http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/article2339202.ece Nei det er IKKE greit at vi bøyer oss for muslimer i alt det gale de finner på! Det er og blir galt samme hvor enn en står og ser det. Vi har hatt religiøs undertrykkesle her i landet og vil ikke ha noen ny i form av galskapen til muslimer... Det sier jeg deg, at kommer det en kvinnfolk med hijab og politi uniform for å arrestere meg så kliner jeg henne rett i bakken og sier jeg trodde det var noe fra et utdrikkningslag fordi hun hadde dette pussige og rare hodeplagget på seg, noe jeg faktisk hadde trodd var en parodi. Vi må IKKE legge oss flate for muslimsk galskap her i landet som i de landene prettyboy nevner, for da raserer vi vår kultur og tillater undertrykkelse og innskrenkning av utringsfrihet og innføring av ting som passer de muslimske overtroerne her i landet. Det er nok nå. Hvis det ikke passer så kan de reise dit de kom fra! og det er IKKE INSALLAH Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Prettyboy: Jeg har allerede svart deg på dette, jeg legger her ved link til posten : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=12645580 Er det feighet som gjør at du maser opp og ned med akkurat de samme argumentene når du har fått svar, eller er det dårskap? Hvis det noen gang blir aktuellt skal jeg være den som står først i toget mot denne idiotiske praksien. Slike holdninger skal ikke få fotfeste i dette landet. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) RWS: Mens fremdeles skjønner du ikke en dritt av det vi har sagt til deg?[ Jeg forstår deg, like mye som du forstår meg!! Jada dere har rett til å tro, men det samme gjelder alle andre også, den andre veien, jeg har RETT til ikke å tro! Så hvorfor pokker skal du da prakke på politiet et religiøst hodeplagg som for VELDIG mange her i landet er ensbetydene med kvinne undertrykkelse? Du sier politiet skal være skal være nøytralt ikke vise noe relgiøse symboler, men har du noen gang sett en politiuniform?Den er full av kors, tom hatten,sikkert sokkene og boxer også :hmm:Kan jeg da slå ned en politimann vis han prøver å arrestere meg? Fordi han har en unifrom som er full av kors?Og hva symboliseres korset=Tortur, hjernevasking,indoktrinering osv(og dette er ikke mine meninger, dette er dine landsmenn, NORDMENNs meninger??Tenk om jeg hadde vært en vampyr(litt usaklig og dumt men) det blir like dumt som du sier RWS: Det sier jeg deg, at kommer det en kvinnfolk med hijab og politi uniform for å arrestere meg så kliner jeg henne rett i bakken og sier jeg trodde det var noe fra et utdrikkningslag fordi hun hadde dette pussige og rare hodeplagget på seg, noe jeg faktisk hadde trodd var en parodi. Visst du ikke vil bli at denne politidamen skal arrestere deg, hold deg unna kriminelle handlinger. NIKKI: Er det feighet som gjør at du maser opp og ned med akkurat de samme argumentene når du har fått svar, eller er det dårskap? Hvis det noen gang blir aktuellt skal jeg være den som står først i toget mot denne idiotiske praksien. Slike holdninger skal ikke få fotfeste i dette landet. Feighet?dårskap?Nei det er ikke det, det for å banke litt vett inn i huet DERES, virker som om DERE bare leser det dere vil lese, og høre hva DERE vil høre, derfor må jeg nesten gjenta meg par ganger,slik at DU/DERE skal forstå mitt budskap og mening om denne saken. Blir hijab tillatt i politiet så vil jeg nesten bli rørt , og STOLT over at jeg bor i et land som godtar dette, Norge vil da gjøre et progress, et framskritt, lar muslimske kvinner integrere seg, Dere vil jo at vi skal integrere oss? som resten av de landene jeg har nevnt,. Følg deres eksempel sier jeg. Peace in the middle east Endret 18. desember 2008 av prettyboy Lenke til kommentar
RWS Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 *** virker som om DERE bare leser det dere vil lese, og høre hva DERE vil høre, derfor må jeg nesten gjenta meg par ganger,slik at DU/DERE skal forstå mitt budskap og mening om denne saken. Vi har skjønt ditt budskap i denne saken, men jeg tror fremdeles ikke at du ser at det er best om politiet ER nøytrale uten all slags rariteter i klesvei eller festet på uniformen. Slik at de kan møte ALLE uten at det blir forutinntatt noe som helst på forhånd... Sant og si så stoler jeg ikke helt på religiøse mennesker og ser helst at de ikke har stillinger i politiet eller i andre stillinger der de har noen form for makt. For kan de få seg til å tro på noe så ytterst dumt som religiøs overtro og ultimat bullshit så er det neimen ikke godt å si hva annet de kan få seg til å tro på heller, og på det grunnlaget handle ut i fra!!! Peace in the middle east Never had been pease in the middleeast nor ever will be pease in the middleeast due to religion....... Sad, but tru... Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Er du da åpen for all bruk av symboler? Fordi hvis uniformen skal personalifiseres så vil jeg gjerne mekke en egen uniform. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Du sier politiet skal være skal være nøytralt ikke vise noe relgiøse symboler, men har du noen gang sett en politiuniform?Den er full av kors, tom hatten,sikkert sokkene og boxer også :hmm:Kan jeg da slå ned en politimann vis jeg han prøver å arrestere meg? Fordi han har klær full av kors?Og hva symboliseres korset=Tortur, hjernevasking,indoktrinering osv(og dette er ikke mine meninger, dette er dine landsmenn, NORDMENN??Tenk om jeg hadde vært en vampyr(litt usaklig og dumt men) Du vet at korset er en del av det norske flagget og en del av riksvåpen? Det er derfor ikke sammenliknbart med andre symboler, disse symbolene er der nettopp for å markere at politiet er ansatt av staten Norge. Dette blir rett og slett tåpelig, jeg regner med at du ser det selv også. Jeg hadde helst sett at disse symbolene også hadde blitt fjernet, men dessverre er jeg i ett mindretall her, nettopp fordi vi er en kristen nasjon. Jeg er ateist, men må i dette tilfellet som andre, rette meg etter flertallet. Jeg er uenig i at flagget vårt og andre slike symboler skal inneholde religiøse symboler, men jeg slipper ikke unna, så lenge kristenfolket er i flertall. Feighet?dårskap?Nei det er ikke det, det for å banke litt vett inn i huet DERES, virker som om DERE bare leser det dere vil lese, og høre hva DERE vil høre, derfor må jeg nesten gjenta meg par ganger,slik at DU/DERE skal forstå mitt budskap og mening om denne saken. Vi har forstått budskapet ditt, men det du må forstå er at om du ikke er interessert i å diskutere, noe du bevisst unngår ved å la være å føre en diskusjon, men driver med propaganda så har du ingenting her å gjøre, jmf. rettningslinjene. Det hjelper ikke at du gjentar de samme idiotiske argumentene, fordi de blir ikke fornuftige selv om du gjentar dem. Når de er tilbakevist og forklart hvorfor de ikke er gyldige så hadde det vært lurt om du ønsket å banke vett inn i skallen vår å komme med noen nye argumenter, altså noen argumenter som er bærekraftige og har noe for seg. Red.: Dette ble redigert inn og postet samtidig som jeg skrev min post. Blir hijab tillatt i politiet så vil jeg nesten bli rørt , og STOLT over at jeg bor i et land som godtar dette, Norge vil da gjøre et progress, et framskritt, lar muslimske kvinner integrere seg, Dere vil jo at vi skal integrere oss? som resten av de landene jeg har nevnt,. Følg deres eksempel sier jeg. Jeg vil bli svært skuffet fordi det åpner for bruk av alle andre religiøse og ideologistiske symboler, slik som hakekorset, pentagrammer osv. Det er et kraftig tilbakeslag. Ja, vi vil at dere skal integerere dere, noe som i praksis betyr at dere følger de lover og regler vi har her - det vil si at dere ikke kan følge de reglene som gjelder i hjemlandene deres. Endret 18. desember 2008 av NikkaYoichi Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Ja, vi vil at dere skal integerere dere, noe som i praksis betyr at dere følger de lover og regler vi har her - det vil si at dere ikke kan følge de reglene som gjelder i hjemlandene deres. Ja. Man skal tilpasse seg det landet man kommer til ikke omvendt. og som sagt flere ganger, da åpner vi jo for alt. Fordi, vi åpner for dette for ikke å diskriminere muslimske kvinner, men hvis vi da sier nei til oppned kors for eksempel så diskriminerer vi jo satanisme og det er diskriminering på samme nivå. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Er du da åpen for all bruk av symboler? Fordi hvis uniformen skal personalifiseres så vil jeg gjerne mekke en egen uniform. NEI jeg er ikke åpen for all bruk av symboler, men visst din RELGION krever at du går med turban, synes jeg dette er greit, en jøde, ha på seg jødelue, greit for meg, kvinne med slør, ingen problem, dette er kun et HODEPLAGG, som symboliserer relgion du er i..Men SELVE uniformen skal man selvfølgelig ikke tukle med,. Får vente å se hva som skjer med saken videre,. Og ikke si til meg da, da vil jeg gå med hakekors,pentagram osv,dette orker jeg ikke å høre på mer, det jeg nevner nå er Gud`s budskap om å dekke seg, og ikke Hitler,. RWS: Sant og si så stoler jeg ikke helt på religiøse mennesker og ser helst at de ikke har stillinger i politiet eller i andre stillinger der de har noen form for makt. Hva er grunnen til dette? Hva er galt med en kristen konge?kristen statsminister?kristen politimann?Kristen lærer..Hvorfor skal du ikke STOLE på disse menneskene her? NIKKI: (har ikke helt lært meg hvordan man bruker den kvote-saken)meen,. eg vil bli svært skuffet fordi det åpner for bruk av alle andre religiøse og ideologistiske symboler, slik som hakekorset, pentagrammer osv. Det er et kraftig tilbakeslag Synes du ikke Norge burde gjøre noe som helst framskritt, Selvom du er ateist, og jeg respekter det, for all del,kan ikke relgiøse mennesker få de jobbene de vil ha?Uansett uniform, det er snakk om HODEPLAGG! SOM TIDLIGERE SAGT: USA, ENGLAND, SVERIGE, som har mye større befolking enn Lille NORGE,de har ikke fått noe som helst TILBAKESLAG på å tillate hijab innenfor politiet Hvorfor er det IKKE et problem i så mange andre land, men det skal være et STOORT problem i Lille NORGE jeg har stilt dette spm før, men ingen svar .. Endret 18. desember 2008 av prettyboy Lenke til kommentar
chokke Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 NEI jeg er ikke åpen for all bruk av symboler, men visst din RELGION krever at du går med turban, synes jeg dette er greit, en jøde, ha på seg jødelue, greit for meg, kvinne med slør, ingen problem, dette er kun et HODEPLAGG, som symboliserer relgion du er i..Men SELVE uniformen skal man selvfølgelig ikke tukle med,.Får vente å se hva som skjer med saken videre,. Og ikke si til meg da, da vil jeg gå med hakekors,pentagram osv,dette orker jeg ikke å høre på mer, det jeg nevner nå er Gud`s budskap om å dekke seg, og ikke Hitler,. Sier religionen at det er greit å gå inn i beskyttelsen av en annen kultur sine lover og regler? Dersom de ikke følger sine egne regler, hvordan kan de kalle seg religiøse? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 NIKKI: (har ikke helt lært meg hvordan man bruker den kvote-saken)meen,.eg vil bli svært skuffet fordi det åpner for bruk av alle andre religiøse og ideologistiske symboler, slik som hakekorset, pentagrammer osv. Det er et kraftig tilbakeslag Synes du ikke Norge burde gjøre noe som helst framskritt, Selvom du er ateist, og jeg respekter det, for all del,kan ikke relgiøse mennesker få de jobbene de vil ha?Uansett uniform, det er snakk om HODEPLAGG! Tuller du med meg?! Igjen så nekter du faen meg å svare! Kan du slutte med å sitere meg for så å svare på noe helt annet? Kanskje problemet er at du ikke forstår problemstillingen? Jeg skal gjøre den så klar for deg at du UMULIG kan unngå å oppfatte den. Hvordan vil du forsvare å nekte f.eks; nazister å bruke en hatt med hakekors på, en satanist med hatt med opp-ned-kors, en pastafarianer med spagetthimonster på hatten sin sammen med politiuniformen? SOM TIDLIGERE SAGT: USA, ENGLAND, SVERIGE, som har mye større befolking enn Lille NORGE,de har ikke fått noe som helst TILBAKESLAG på å tillate hijab innenfor politiet Hvorfor er det IKKE et problem i så mange andre land, men det skal være et STOORT problem i Lille NORGE jeg har stilt dette spm før, men ingen svar .. Det er gitt flere svar på dette tidligere, jeg kan gjerne oppsummere noen av dem kort. 1. Hva man gjør i andre land er irrelevant, vi befinner oss i Norge. I andre land er det f.eks normalt å kappe hendene av en som har stjålet ett brød, henge forbrytere, skyte forbrytere, grille forbrytere i elektrisk stol, bruke elektrosjokk tortur mot innsatte. Vi har egne regler i Norge, regler som lages og bestemmes av den norske stat, ikke den amerikanske, svenske, britiske eller irakiske regjering. 2. Uniformen skal være uniform, altså ensartet - i det øyeblikk man tillater slike endringer så er ikke uniformen lenger uniform, ensartet, - det vil derfor forringe verdien uniformen har og føre til mistillit. Hadde du vært mindre opptatt av å bedrive propaganda og faktisk ønsket å debattere så hadde du fått med deg tilsvarene til dette tidligere, men igjen så virker det som at du er totalt uinteressert i å føre en debatt, det provoserer meg noe grenseløst. Jeg finner meg ikke i at innvandrere kommer til Norge for å innføre sine egne lover og tilpassninger til religiøse dogmer. Den norske politiunifomen har som oppgave å bl.a føre til at politiet er lett gjenkjennelig, hvis vi begynner å tillate slike endringer av denne, så vil det kunne føre til misforståelser, noe ingen er tjent med. I tillegg så kan det føre til at andre, uønskede elementer får ytre sine meninger med politiuniformen - det er vi i alle fall ikke tjent med. Du kan jo selv forestille deg, hvordan en jødisk familie hadde følt det, om de hadde behov for hjelp fra politiet - politimennene som kom for å hjelpe dem hadde en lue med hakekorset på. Jeg regner med at denne familien neppe hadde følt det som spesielt hyggelig og det hadde neppe gitt noen særlig trygghetsfølelse. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Sier religionen at det er greit å gå inn i beskyttelsen av en annen kultur sine lover og regler?Dersom de ikke følger sine egne regler, hvordan kan de kalle seg religiøse? Hva er DU snakker om?Hvilke lover og regler tenker du på nå? som gjør at jeg ikke kan være en relgiøs person? NIKKI: Hvordan vil du forsvare å nekte f.eks; nazister å bruke en hatt med hakekors på, en satanist med hatt med opp-ned-kors, en pastafarianer med spagetthimonster på hatten sin sammen med politiuniformen? Jeg hadde forsvart det på samme måte som forsvaret, militæret og IKEA i NORGE hadde gjort det på. Dessuten så har jeg ikke lest om noen saker, der en nazist vil bruke en hatt med hakekors, på jobben sin,. Du kan jo selv forestille deg, hvordan en jødisk familie hadde følt det, om de hadde behov for hjelp fra politiet - politimennene som kom for å hjelpe dem hadde en lue med hakekorset på. Jeg regner med at denne familien neppe hadde følt det som spesielt hyggelig og det hadde neppe gitt noen særlig trygghetsfølelse. SOM TIDLIGERE sagt: hva om jeg hadde kommet i en konflikt med en nordmann, og en politimann dukker opp?Mener du da at jeg skal føle at disse to nordmenna er på lag?Eller hva om politimannen er paksitaner, marokaner, iraner, afrikaner?? Og DU er i BRÅK med en av disse nasjonene?Føler du da at politimannen vil heller ta den andres sin parti framfor din? Endret 18. desember 2008 av prettyboy Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Er du da åpen for all bruk av symboler? Fordi hvis uniformen skal personalifiseres så vil jeg gjerne mekke en egen uniform. NEI jeg er ikke åpen for all bruk av symboler, men visst din RELGION krever at du går med turban, synes jeg dette er greit Det sier jo mot seg selv..Fordi at hvis satanismen for eksempel krevde at du skulle gå med lue med oppned-kors og store pentagram så måtte jo da de få lov til å legge det til å uniformen sin. Hvis noen får lov må resten få lov. Også prater vi ikke om alle andre land, vi prater om Norge. Og hva de gjør i Sverige og USA bryr meg egentlig veldig lite. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Igjen så unnlater du å svare på direkte spørsmål. Du forsøker deg altså å bedrive propaganda. DU, er herved rapportert. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Sier religionen at det er greit å gå inn i beskyttelsen av en annen kultur sine lover og regler?Dersom de ikke følger sine egne regler, hvordan kan de kalle seg religiøse? Hva er DU snakker om?Hvilke lover og regler tenker du på nå? som gjør at jeg ikke kan være en relgiøs person? Jeg tenker på de generelle reglene religionen krever av en. Godtar disse reglene at en religiøs (eller en som kaller seg religiøs) beskytter en annen kultur sine andre lover og regler som faktisk strider mot de religiøse reglene? Sex mot barn osv osv . Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) CHOKKE: Jeg tenker på de generelle reglene religionen krever av en. Godtar disse reglene at en religiøs (eller en som kaller seg religiøs) beskytter en annen kultur sine andre lover og regler som faktisk strider mot de religiøse reglene? Sex mot barn osv osv . jeg forstår deg ikke helt, jeg er en muslimsk gutt, som praktiserer, hvilke lover og regler stider meg imot?Hva mener du med sex med barn?Kan du du forklare litt nærmere?? NIKKA: du stilte spm, jeg svarte, jeg stilte deg spm, kan du svare?Enn å sutre, klage eller hva enn du driver med!! Perrern: Det sier jo mot seg selv..Fordi at hvis satanismen for eksempel krevde at du skulle gå med lue med oppned-kors og store pentagram så måtte jo da de få lov til å legge det til å uniformen sin. Hvis noen får lov må resten få lov. Ser du ikke forskjellen på Satanisme, og relgion? Du kan jo stille deg et spm, hvorfor er det tillatt med hijab og turban i militæret, men ikke hakekors, og opp ned kors?? Endret 18. desember 2008 av prettyboy Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Satanisme er jo faktisk en religion om ikke jeg husker feil da. Så ikke spør meg hvorfor det ikke er lov i militæret, det er like mye religion som Islam. Endret 18. desember 2008 av Perrern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå