Ceburger Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Eventuelt ta det ein er ueinig i opp i debatt og om det er oppslutning rundt det så kan ein foreta endringa. Ja men dersom det ikke er flertallig oppslutning, men bare en liten gruppe som f eks gjemmer seg bak rasisme og/eller relgion i media og debatter da skal der ikke foretaes endringer. Hva hvis det kommer en som på grunn av sin religion MÅ ha snabben, penisen, på utsiden av buksene? Hadde du støttet dette eller noen av de andre "religionene" som er foreslått her? Han har ikke svart på om verken støtter min eller din relgion . Typisk å velge å se bortifra enkelte inlegg om en finner de vanskleig å motargumentere, det faktum at hva som helst kan være relgion uavhengig av vor tåpelig/usansynlig det er burde være argument nok for alle til å forstå at ikke relgion kan diktere samfunnets virkemåte på verken generelt eller detaljert plan. Nå er det bare å skrive en bok om det Haha ja, jeg skal kalle relgionen min Spirit-teisme Endret 28. november 2008 av Ceburger Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Hvis hajib blir lov så må også hindu snurrings og jøde skalper også bli lov. Når det først er lov så må jo andre religiøse symboler også bli lov, gull kors, oppne kors, pentagram og jing jang. Når allt det har blitt lov så må jo til og med burkaen bli lov, for ikke og snakke om allt det rare folk kan finne på med sine egene religioner. Politi og millitæret skal ha egen nøytral uniform. De jobber for staten, for folket, og de skal ikke vise noe tilknyttning til noe annet en landet når de er på jobb. Untaket er den delen av politiet som vi normalt ikke ser noe til, de kan for min del gå med haijib og sivil klær, de som sitter på kontor, etterforskere og sikkert noen til. Det er dem som er ute og ofte kan komme i konfliker, dem vi normalt ser, som må ha riktig uniform. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Hva er problemet med hijab egentli? Hijab er et religiøst symbol på undertrykkelse av kvinner. undertrykkende? Hvor kommer det fra??? Konseptet går ut på at kvinner ikke har samme verdi som menn, og er menns eiendel, og må underkaste seg og dekke seg til fordi der kvinner. I India (sikher) så går menn med turban?? Er det undertrykkende for menna??? Det kommer an på hva formålet med dette er. Skjerp Dere, hijab er kun et symbol for relgion, ikke no annet. Det er et religøst symbol på kvinneundertrykking. Så la denne damen få bruke slør på jobb, kan jo ha et slør som er identisk med uniformen? Kan tom bruke en Cap, Lue oppå hijaben???? Nei. Hvis man skal tillate hijab må man også tillate nazisymboler og hva som helst annet. Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Ikke sammenlign kors med hijab og burka osv. DU DEKKER IKKE KORSET OVER KROPPEN SOM DU GJØR MED HIJAB OG BURKA som i tillegg er et symbol for undertrykkelse! Et kors har du rundt halsen det vil ikke være spesielt synlig eller dekkende for ansiktet eller uniformen. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Korset er et symbol for hjernevasking og indoktrinering... Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Korset er et symbol for tortur, noe som egentlig er hakket værre enn en hijab. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Har ikke no imot det, synes bare det ville se litt jalla ut... Hvis de kunne kommet med en type hijab som satt mer stramt. og som ikke var iveien, så hadde jeg stemt ja! Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Korset er et symbol for tortur, noe som egentlig er hakket værre enn en hijab. For deg jeg ja, men de fleste tenker på Jesus. Som dere ser så er dere forsåvidt uenig om hva korset assosiere med, men Hijab, og Burka har vært så mye omtalt/mer synlig, og derfor være ett større problem. Uansett kræsjer det med vår kultur. Er mye lettere å akseptere noe som vi har hatt i tusen år og er en del av kultur og identitet, noe som har betydd mye for Norge. Egentlig ville det beste var om religion var borte fra Norge. Alle vet at det ikke er en realitet. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Blir galt å si det.... Er ikke relgiøs, men den gikk litt over grensa... Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Korset er et symbol for tortur, noe som egentlig er hakket værre enn en hijab. For deg jeg ja, men de fleste tenker på Jesus. Det er vel ikke så mye tvil om hva korset ble brukt til, at noen velger å ignorere fakta er ikke noe argument i seg selv. Igorance is a bliss, right? Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Korset er et symbol for tortur, noe som egentlig er hakket værre enn en hijab. For deg jeg ja, men de fleste tenker på Jesus. Det er vel ikke så mye tvil om hva korset ble brukt til, at noen velger å ignorere fakta er ikke noe argument i seg selv. Igorance is a bliss, right? Korset var opprinnelig brukt som farkost i ørkenen, men på grunn av at det hadde en tendens til å grave seg ned i sanden, fant de på andre nyttige ting å bruke det til, bla. henge opp folk og røvere.... Lenke til kommentar
RWS Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Korset er et symbol for tortur, noe som egentlig er hakket værre enn en hijab. For deg jeg ja, men de fleste tenker på Jesus. Det er vel ikke så mye tvil om hva korset ble brukt til, at noen velger å ignorere fakta er ikke noe argument i seg selv. Igorance is a bliss, right? Korset var opprinnelig brukt som farkost i ørkenen, men på grunn av at det hadde en tendens til å grave seg ned i sanden, fant de på andre nyttige ting å bruke det til, bla. henge opp folk og røvere.... He he he.... den var fin :D Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Korset er et symbol for tortur, noe som egentlig er hakket værre enn en hijab. For deg jeg ja, men de fleste tenker på Jesus. Det er vel ikke så mye tvil om hva korset ble brukt til, at noen velger å ignorere fakta er ikke noe argument i seg selv. Igorance is a bliss, right? Korset var opprinnelig brukt som farkost i ørkenen, men på grunn av at det hadde en tendens til å grave seg ned i sanden, fant de på andre nyttige ting å bruke det til, bla. henge opp folk og røvere.... He he he.... den var fin :D hehe, ja, klarte ikke å dy meg Det er en tegneserie som er lager av Religionskritisk Forlag http://www.hedning.no/?humor+jkco4 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Glimrende! Vi trenger humor for å bekjempe disse dommedags kultene nå da de gamle ignorantiske tilbederne parkerer tøfflene. De unge ser langt mer humoristisk på dette og kanskje det kan få de til å tenke litt? Kalde harde fakta virker åpenbart ikke, det gjør dem av en eller annen grunn bare enda mer ignorante ser det ut til. Så humor er bra!! Lenke til kommentar
frevild Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 En politimann (eller -dame) skal ikke gi til kjenne sine personlige religiøse eller politiske ståsteder. Det er nettopp derfor man har en egen politiuniform: Politimennene opptrer som politimenn, som håndhevere at loven på det offentliges vegne. Og i tjenesten skal de ikke gi signaler om annen tilhørighet enn til nettopp den norske stat. Således kan de klart nok ikke kreve å gå med hijab, jødelue, turban eller hva det nå måtte være. De skal holde seg til den foreskrevne uniformen. "Men politiuniformen har jo kors!" vil sikkert noen innvende mot dette. Det er en helt forfeilet sammenligning. Korsene på politiuniformen signaliserer jo slett ikke den enkelte politimanns trosretning, men derimot at politiet er en del av det norske statsapparat. At Norge har en offisiell trosretning, og at riksvåpenet gjenspeiler dette, er selvsagt totalt irrelevant. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 En politimann (eller -dame) skal ikke gi til kjenne sine personlige religiøse eller politiske ståsteder. Det er nettopp derfor man har en egen politiuniform: Politimennene opptrer som politimenn, som håndhevere at loven på det offentliges vegne. Og i tjenesten skal de ikke gi signaler om annen tilhørighet enn til nettopp den norske stat. Således kan de klart nok ikke kreve å gå med hijab, jødelue, turban eller hva det nå måtte være. De skal holde seg til den foreskrevne uniformen. "Men politiuniformen har jo kors!" vil sikkert noen innvende mot dette. Det er en helt forfeilet sammenligning. Korsene på politiuniformen signaliserer jo slett ikke den enkelte politimanns trosretning, men derimot at politiet er en del av det norske statsapparat. At Norge har en offisiell trosretning, og at riksvåpenet gjenspeiler dette, er selvsagt totalt irrelevant. Det er da vell ikke det! Du mener politiets jobb er å leke tempelriddere? Har vi ikke frimurere som tar seg av denne jobben? Hva mener du med "offisiell trosretning" En trosrettning er en personlig oppfattelse av XXX og det er ikke mulig å gjøre en bestemt oppfattelse offesiell. Spesielt når den "offisiell trosretning" ikke representerer flertallet. Blir som å gjøre homofili som Norges offesielle legning og dele ut slike uniformer: Lenke til kommentar
Wartom Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 ^ Takk takk, trodde dette forumet skulle være worksafe. Uansett: Skal de absolutt ha hijab får de vel bare glemme å søke jobb i politiet. Det kan vel ikke være verre en det? Lenke til kommentar
frevild Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 ..."Men politiuniformen har jo kors!" vil sikkert noen innvende mot dette. Det er en helt forfeilet sammenligning. Korsene på politiuniformen signaliserer jo slett ikke den enkelte politimanns trosretning, men derimot at politiet er en del av det norske statsapparat. At Norge har en offisiell trosretning, og at riksvåpenet gjenspeiler dette, er selvsagt totalt irrelevant. Det er da vell ikke det! Du mener politiets jobb er å leke tempelriddere? Har vi ikke frimurere som tar seg av denne jobben? Hva mener du med "offisiell trosretning" En trosrettning er en personlig oppfattelse av XXX og det er ikke mulig å gjøre en bestemt oppfattelse offesiell. Spesielt når den "offisiell trosretning" ikke representerer flertallet. Du trenger visst et par råd: For det første: Hvis du har tenkt å svare på et innlegg, bør du forsikre deg om at du har forstått innlegget ordentlig først. Det innebærer to ting: Du må lese innlegget. Og du må forsøke å tenke slik at du forstår det som faktisk står der. Dersom man ikke gjør dette nevnte, er risikoen stor for at svaret man skriver blir verdiløst. Dette illustrerer du på en fin måte. Det jeg skrev, var såre enkelt: Én ting er at politiuniformen inneholder symboler som kjennetegner det offentlige maktapparat som politiet faktisk er en del av (for den tungnemme: korset i riksvåpenet, i politiemblemer og ikke minst i flagget). En ganske annen ting er at den enkelte tjenestemann vil fremheve sin personlige trosretning mens han er i tjeneste. Denne forskjellen er så enkel at selv en seksåring kunne forstå den. Derfor legger jeg godviljen til og antar at feilen for ditt vedkommende ligger i at du ikke leste det jeg skrev. For det annet: Hvis du ikke klarer å få frem dine poenger ved å skrive, kan det være en idé å forsøke ta inn bilder. Dette forutsetter imidlertid at bildet er egnet til å understreke poenget ditt. Hva du har ment å understreke med bildet ditt, orker jeg ikke spekulere i, men du mislykkes uansett fullstendig. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 FLERE andre land har man tillatt muslimske kvinner å bære hijab som en del av politiuniformen. Hva taler mot å tillate dette også i Norge? Fordi Nordmenn er redde for at ALT skal bli tillat?? Prøver å forstå hvorfor folk taler imot hijab i politet, men seriøst, jeg ser virkelig ingen grunn til at det skal være en forbud mot dette. Tenk dere hvilken prosses Norge gjør, visst dette blir tillatt, min egen mening, hvorfor folk er så bittre og sure på det her, er helt sikkert fordi det gjelder ISLAM,. Hun kjemper en tøff kamp og er et forbilde for mange. Nå trenger hun all den støtten hun kan få, En svart mann har blitt valgt til president i USA, da må NORGE komme dit at det blir tillatt for muslimske kvinner å bære sitt hodeplagg, ihvertfall. Sverige og Storbritannia er land NORGE ofte liker å sammenligne seg med, og disse landene tillater sine muslimske polititjenestekvinner å bruke hijab?? peace in the middle east! Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) FLERE andre land har man tillatt muslimske kvinner å bære hijab som en del av politiuniformen. Hva taler mot å tillate dette også i Norge? Fordi Nordmenn er redde for at ALT skal bli tillat?? Prøver å forstå hvorfor folk taler imot hijab i politet, men seriøst, jeg ser virkelig ingen grunn til at det skal være en forbud mot dette. Tenk dere hvilken prosses Norge gjør, visst dette blir tillatt, min egen mening, hvorfor folk er så bittre og sure på det her, er helt sikkert fordi det gjelder ISLAM,. Hun kjemper en tøff kamp og er et forbilde for mange. Nå trenger hun all den støtten hun kan få, En svart mann har blitt valgt til president i USA, da må NORGE komme dit at det blir tillatt for muslimske kvinner å bære sitt hodeplagg, ihvertfall. Sverige og Storbritannia er land NORGE ofte liker å sammenligne seg med, og disse landene tillater sine muslimske polititjenestekvinner å bruke hijab?? peace in the middle east! Vet ikke jeg... Hva blir egentløig det neste muslimer skal ha igjennom? Eget bønnerom på politi kamrene? Egne bønne matter type bærbar slik at de kan gå ut av bilen, stikke snyteskaftet mot sør og ræva i været fordi de skal be fem ganger om dagen? Hele greia med politiet MÅ være at der politiet dukker opp så har de ingen favoritter, de MÅ handle nøytralt! Og det gjør de IKKE med en hijab på hodet... Det du IKKE skjønner er at religionen din, på lik linje med all annen overtro, ikke har noen førsterett til noe som helst selv om du skulle ønske det. For hva blir egentlig det neste de kan kreve i politiet da? Tenk på nudistene da, som hellig og troende tror at de må ha snabelen utenfor for i det hele tatt å komme inn i nakenhimmelen. Eller langt verre ting... Så jeg tror det er BEST for ALLE parter at hijab og andre religiøse plagg blir igjen hjemme jeg og at politi uniformen forblir nøytral. Det gagner ALLE, ikke bare en liten gruppe... Og fred i midtøsten blir det aldri så lenge de har religion der nede, DET er helt sikkert! For ikke før er de kvitt en diktator før de gyver løs på hverandre i god gammel hundreårs krig ala katoliker og protestanter.. Der tror på den samme guden, men gud staves forskjellig eller noe slikt sinnsykt noe Og dette blir det fred av? Jøss...... Og hvor linken mellom en svart mann som president i USA og hijab i politiet er hen er mer enn jeg klarer å se... Når hadde hudfarge noe som helst med hijab å gjøre? Si meg, er du rasistisk eller? Endret 17. desember 2008 av RWS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå