Gå til innhold

Hijab i politiet.

Anbefalte innlegg

Jeg har vanskeligheter med å bestemme meg. Flesteparten er imot bruk a hijab i politiet pga. et prinsipp om at politiet i Norge skal være nøytrale uten å tenke på at det faktisk kan være noe å tjene på det som gjør at det er verdt det (sier ikke og tror ikke at det er det, just saying), som f.eks. at bruk av hijab i politiet vil føre til en halvering av antall trafikkulykker i Norge. I så fall ville jeg nok bøyd meg og sagt at det er greit. Er det virkelig ikke noe "fakta" bak denne debatten som peker enten den ene veien eller den andre? For jeg ser ingen grunn til at hijab ikke skal være lov og jeg ser heller ingen grunn til at Norge skal tillate bruk a hijab heller, og i så fall hvorfor ikke alt mulig som representerer en tilhørighet av en eller annen type?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er enig med det han FRP mannen sa om saken:

"Det er ikke Norge som skal tilpasse seg muslimene, men muslimene som må tilpasse seg Norge"

Enten får dere godta å bruke samme politiuniform som alle andre, ellers har dere ingenting i Norge eller Politiet å gjøre.

Punktum.

Lenke til kommentar
jeg ser ingen grunn til at hijab ikke skal være lov

Ser du ikke verdien i å ha et religionsnøytralt politi?

På kort sikt kan det være noe å tjene på det, i form av fire-fem nye rekrutter til politiet. På lang sikt er det uheldig, dette er bare nok et steg i islamiseringen av landet. Og hvor skal man sette grensen om man først tillater hijab? Skal turban være tillatt? Kippah? Samelue? Flosshatt? Svømmelue? Nisselue? Spagettimonsterhatt?

Endret av pumaen
Lenke til kommentar
Ser du ikke verdien i å ha et religionsnøytralt politi?

På kort sikt kan det være noe å tjene på det, i form av fire-fem nye rekrutter til politiet. På lang sikt er det uheldig, dette er bare nok et steg i islamiseringen av landet. Og hvor skal man sette grensen om man først tillater hijab? Skal turban være tillatt? Kippah? Samelue? Flosshatt? Svømmelue? Nisselue? Spagettimonsterhatt?

Islamisering av Norge er noe fundamentalistiske islamer vil at skal skje samt anti-ismalse nordmenn "vil" at skal skje for å bevise at islam ikke har noe her å gjøre. Tråden her inneholder alt for mye fordommer og merkelige meninger. Det jeg sier eller spør er om det er noe beviser eller meninger blant forskere e.l. som sier noe for eller imot dette? Jeg er totalt imot at staten skal favoritisere islam på denne måten, men jeg har litt hardt for å tro at de gjorde dette kun fordi de syntes synd på islam. Jeg liker å tro at de hadde mer grunnlag for det og det er det grunnlaget jeg vil fram til :p

PS: Dette innlegget ble skrevet godt uti et vors og promille har en viss faktor.

Lenke til kommentar

Islam er en imperialistisk religion, så selvfølgelig ønsker de å gjøre oss til muslimer. Alle mennesker ønsker å påvirke andre og å spre sine verdier. På denne måten er vi alle fundamentalister.

Du spør etter forskningsresultater, men i hvilken sammenheng? Forskning som beviser at Islam er en voldelig ideologi?

Lenke til kommentar
Du spør etter forskningsresultater, men i hvilken sammenheng? Forskning som beviser at Islam er en voldelig ideologi?

Ikke forskingsresultater direkte fordi jeg tviler på om forskning kan bevise hvorvidt kvinner med hijab i politiet forbedrer samfunnet eller ikke og i så fall på hvilken måte. Det jeg er ute etter er hvorfor dette er gjort? Hvilke fordeler mener staten at dette vil gi og hvor har de fått dem fra?

Lenke til kommentar

Fordommene mine baserer seg på hvordan man ytrer sin religion, det går da faen ikke på person. "Alle innvandrere er inkompetente" er for meg en usaklig fordom. Det er en vesentlig forskjell! Mener nå jeg ihvertfall..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Fordommene mine baserer seg på hvordan man ytrer sin religion, det går da faen ikke på person. "Alle innvandrere er inkompetente" er for meg en usaklig fordom. Det er en vesentlig forskjell! Mener nå jeg ihvertfall..

Jeg mener at alle fordommer er usaklige, men jeg har jo enkelte fordommer selv også.

Hva temaet angår støtter jeg vanligvis ikke FrP, men jeg må si meg enig i sitatet postet litt lengre opp. Vil man opprettholde lover og regler i samfunnet må man også kunne følge regler på egen arbeidsplass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...