-kga- Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Hadde jeg vært politi så hadde jeg gått med Swastika på meg. Det er ett religiøst symbol borte i østen, så jeg ville hatt min fulle rett til og gå med det. Om noen uvitenne hadde tatt det for ett hakekors så er det dems problem, det er religiøst og jeg har rett til og gå med det. Ellers ville jeg gått med ett pentagram. Det er også ett religiøst symbol. Blant annet noe som heter Wicca(?), og flrere bruker det. Satanisme er også en religion, flere typer av den også. Nedover vent pentagram, omvendt kors, osv. Celtic Cross er vel også ett religiøst symbol, men som også er missbrukt av nazister. Odins rune er ett symbol for odin, men kan fort misstolkes siden mange rasisster bruker det. Er det åpent for å bruke religiøse symboler på uniformen så kann man også gå med disse symbolenne. Lenke til kommentar
H3N Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) For et flott forslag! Et skritt i riktig retning mot diskriminering og undertrykkelse, nå må vi bare sørge for at også alle andre "kulturelle minoriteter" får samme muligheter. Vi kommer til å få verdens mest inkulderende, og ikke minst verdens mest originale politistyrke! Kanskje noe lignende dette bildet, bare bytt ut indianeren med en same. Endret 7. februar 2009 av H3N Lenke til kommentar
Gjest medlem-156924 Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Det er jævlig viktig at politiet er nøytrale, de er der jo for å dempe og forårsake konflikter. Hvordan skulle politifolk med den jødiske kippaen kunne roe ned sinte muslimske ungdommer mot Israels krigføring mot Gaza? Svar på det du, Geir! (så vidt jeg kan huske den eneste i tråden som har forsvart regelen) Denne saken forteller jævlig mye om hvilken makt Islam har i samfunnet vårt, og vårt knefall for den syke og voldelige ideologien. Nå trenger ikke muslimene å møte opp i grupper lenger for å skremme oss. Nå er det nok at ÉN enkelt muslim krever rett til å gå med hijab i politiet, så er justisministeren villig til å stryke ut hele prinsippet om nøytralt politi! NÅ GÅR DET FAAAAAAAAAAEN MEG FOR LANGT!!! SANT! Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Hva folk bruker på privattiden er dies egen sak. Jeg møter ikke opp på jobb med joggebukse og caps, og da forventer jeg at andre følger samme normer på arbeidsplassen. Politet skal være representativt for den generelle befolkning, dvs at med moderne tolkning så skal vi ha folk av begge kjønn og alle raser. Religion har ingenting med dette å gjøre, er man religiøs er det en privat sak og ikke noe man skal dra med seg i jobbsammenheng. Nå skal jeg ikke si at denne unge damen som ville gå med hijab i politiet velger det grunnet sin tro eller sin oppvekst i sitt milijø, men jeg forventer at hun (og alle andre) holder seg for god til å bruke slike ting når de er på jobb i politiet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Hva folk bruker på privattiden er dies egen sak.Jeg møter ikke opp på jobb med joggebukse og caps, og da forventer jeg at andre følger samme normer på arbeidsplassen. Politet skal være representativt for den generelle befolkning, dvs at med moderne tolkning så skal vi ha folk av begge kjønn og alle raser. Religion har ingenting med dette å gjøre, er man religiøs er det en privat sak og ikke noe man skal dra med seg i jobbsammenheng. Nå skal jeg ikke si at denne unge damen som ville gå med hijab i politiet velger det grunnet sin tro eller sin oppvekst i sitt milijø, men jeg forventer at hun (og alle andre) holder seg for god til å bruke slike ting når de er på jobb i politiet. Helt enig! Lenke til kommentar
Gege Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Hadde det fungert om politidamer med hijab fikk oppdrag som innebar å passe på synagoger eller den israelske ambassaden? Ja hvorfor ikke? Det kan ikke fungere, for ingen politifolk står utenfor ambassaden uten hjelm på hodet. Kan bli litt vanskelig å få trøkka hjelmen på hvis man samtidig har ei gardin på hodet. Er det samme som hvis en person hadde hatt en svær turban han ikke kunne ta av pga. hans religion. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Jeg er enig med det han FRP mannen sa om saken: "Det er ikke Norge som skal tilpasse seg muslimene, men muslimene som må tilpasse seg Norge" Enten får dere godta å bruke samme politiuniform som alle andre, ellers har dere ingenting i Norge eller Politiet å gjøre. Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 FrP er det partiet jeg er mest uenig med i de fleste saker, men likevel blir det FrP til høsten siden den saken jeg er enig med dem i er den desidert viktigste: unngå islamisering av Norge! Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Denne snillismen som foregår er til lands kommer til å ta knekken på barna/barnebarna våres en dag. Det er de som må betale for at Norge ikke tør, vil eller våger og stå opp for sitt! Dette fedrelandet som forfedrene kjempet og ga sitt blod og sin svette for, begynner og falle sammen litt etter litt. Forbanna svikere.. Det er ingen som ikke blir behandlet med respekt! Jo flere ting de nikker ja for, jo flere dører åpner vi for truende farer. Syns det er på tide at man stenger døra og låser den for og beskytte barna våre... Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Jeg er enig med det han FRP mannen sa om saken: FrP mannen? Religiøse symboler har ikke noe i politiet å gjøre. Det har gått altfor langt når minoriteter kan kreve at politiet skal rette seg etter deres religion og væremåte. Nok en gang ser vi at det er muslimer som krever særbehandling, sier Amundsen. Det er viktig at vi rekrutterer politiet fra en bred del av befolkningen, men det gjøres ikke gjennom å tillate religiøse symboler, men gjennom en aktiv rekrutteringspolitikk, og bedre arbeids- og lønnsbetingelser, sier Ellingsen. Stiller meg 100% bak disse uttalelser. Les saken. Som uttalt tidligere begynner det for undertegnede sin del og bli svært klart for hvem han skal stemme på ved neste stortingsvalg. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Jeg er enig med det han FRP mannen sa om saken: FrP mannen? Tror det var FRP's talsmann eller no, var ihvertfall på nyhetene her om dagen. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Det var høyst sannsynlig FrPs justispolitisk talsmann Jan Arild Ellingsen eller partiets innvandringspolitisk talsmann Per Willy Amundsen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 2 av 3 nordmenn sier nei til hijab. Ifølge politidirektøren er det for eksempel kun 13 politikvinner som bruker hijab i hele England, hvor det har vært tillatt i flere år. Etter en så fantastisk rekrutteringseffekt, skjønner jeg godt at Killengreen skrotet prinsippet. Og muslimer kommer nå bedre overens med britisk politi enn noensinne! The ten-minute amateur film shows 30 officers being chased by a crowd of up to 3,000 people who broke away from an official protest march last month. The video, posted on YouTube, shows protesters chanting 'Allahu Akbar' (God is Greatest). (...) Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Lol. RUN, RUN AWAY! Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 De må ha lov til å skrike Allahu Akbar. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Før eller etter pågripelsen? Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Tilstander når politiet må flykte. Litt verre enn de to opprørsdagene i januar. Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 (endret) Før eller etter pågripelsen? Før og etter. Jeg reagerer på argumentasjonen til FrP. Hijab i politiet er ikke feil fordi vi har lange tradisjoner med å gjøre ting på vår måte her i landet. Hijab i militæret er feil fordi det fjerner det gode prinsippet med en nøytral politiuniform. Endret 7. februar 2009 av pumaen Lenke til kommentar
pumaen Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Noen som så dagens debatt på nyhetskanalen, eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå