Gå til innhold

Hijab i politiet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som Chaudry sier, er det allerede et kors på alle politiuniformer i Norge.

Latterlig bortforklaring og løgnaktighet. For det første er korset omtrent usynlig, og for det andre er det på merket for den norske stat, ikke som symbol på kristendommen.

 

1515 medlemmer, dette tar av!!

Hva er det du babler om? Gruppen du la ut tidligere har 28 medlemmer, flere av dem bare fordi de vil argumentere mot tullet.

 

1. Det norske riksvåpenet er et kristent symbol

 

2. Du tar feil. Gruppa har over 4000 medlemmer.

 

Fornuften kommer til å seire til slutt i denne saken også, bare facebook-gruppa blir stor nok! Stå på, rasjonalister!

Endret av pumaen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Jeg er i mot innføring av politihijab av en rekke grunner. For det første, utgjør det et prinsipielt uheldig knefall for irrasjonelle ideer. Rimelige, velfunderte prinsipper kastes på skrothaugen straks de settes på prøve. Er det sekulære norske samfunnet så lite motstandsdyktig mot religiøse oppfatninger?

 

For det andre, undergraver individuelle religiøse/politiske effekter selve uniformens funksjon, og dermed minskes politiets effektivitet. Ressurser kastes bort på å forsvare ordningen og splittelse oppstår i politikorpset. Antakeligvis er et flertall av den norske befolkningen motstandere av ordningen, jeg mistenker faktisk at nettavisenes avstemninger er relativt representative i denne saken.

 

For det tredje, har man ikke vist at sikre, positive effekter av tiltaket oppveier ulempene. Har ingen i Politidirektoratet spurt seg om kvinner som ikke blir politifolk utelukkende pga. de ikke får gå i hijab, er den typen mennesker en ønsker å rekruttere til politiet? Er egentlig slik infleksibilitet og kompromissløs tro er ønskelig i politifolk? Jeg er enig med professor emeritus ved Universitetet i Bergen, Gunnar Skirbekk:

 

– Poenget med å bære en uniform som representant for en statlig instans som driver med legitim utøvelse av makt, er nettopp at alle personlige oppfatninger eller holdninger må legges til side, sier Skirbekk til Klassekampen.

 

Han mener det er naturlig at politiet skal speile befolkningen for øvrig, og at det skal være bred rekruttering både når det gjelder klasse, religion og etnisitet.

 

– Men dersom personen ikke skjønner at en må legge private og gruppemessige markører til side, er vedkommende ikke klare for å rekrutteres til politiyrket, sier Skirbekk.

 

Han mener det særlig i disse dager er viktig at politiet er nøytralt, når så mange konflikter oppstår rundt religion og religiøs symbolikk.

 

– Hvordan skulle politifolk med den jødiske kippaen kunne roe ned sinte muslimske ungdommer mot Israels krigføring mot Gaza? Eller hvordan ville politifolk med hijab bli tatt imot av den jødiske menigheten om de ble brukt til å patruljere en jødisk barnehage? spør Skirbekk.

Vi har allerede muslimer i politikorpset, og disse har angivelig ikke etterspurt noen hijab. Hvor mange utover Keltoum Hasnaoui Missoum er det faktisk som har etterspurt dette?

 

Killengreen skriver om betydningen av følelsen av likeverdighet for hele befolkningen. Men problemet er at hijab-kvinnenes følelse av likeverd kun kan tilfredsstilles ved at den øvrige befolkningens følelse av likeverd settes til side.

Atter en gang ser vi at det er danskene som har forstått ting: Dansk politi vil ikke ha hijab

Lenke til kommentar
Jeg vil bli dansk! Ønsker ikke å være norsk statsborger lenger. Er jeg tvunget til å være norsk statsborger livet ut, eller er det mulig å kansellere det?

Så klart, bare flytt ut å søk om statsborgerskap i det nye landet når du fyller kravene for søknad, lykke til.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har ikke lest koranen for jeg ble ferdig med eventyrbøker for mange år siden.

 

 

Hadde jeg levd i et muslimsk-dominert land, ja da hadde nok jeg vært pakka godt inn i sensur-tøy jeg også. Og jeg hadde nok også klart og lure meg selv til og tro at dette var noe jeg gjorde av egen fri vilje. Selvom jeg virkelig håper at jeg hadde vært en rebelsk muslimsk jente som ikke lot meg kontrollere av menn og deres vilje. Og at jeg hadde løsrivd meg fra den muslimske troen og heller innsett at selvom alle rundt meg tror på dette, så betyr ikke det at jeg skal falle for samme svada. Håper virkelig jeg hadde tenkt sånn.

 

Det er stygt og si det men det er nesten så jeg håper at kvinnene med hijab i politiet blir "tråkka" på slik at de skjønner at en gardin rundt huet pluss politiuniform blir latterlig.

 

Ops, skrev jeg det høyt? :whistle::hrm:

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke man helt skal avfeie det som har kommet frem i debatten her mht. korset i riksvåpenet. For det er helt klart dobbeltmoralsk av oss å på den ene siden kreve en nøytral uniformering i denne saken, men samtidig ignorere et annet religiøst symbol med begrunnelse i at det er så lite synlig. Ville vi f.eks. ha godtatt en 8-punkts tekst hvor det stod "Allāhu Akbar", eller ville det fortsatt ha kollidert med den grunnleggende verdien om nøytralitet?

Jeg hadde ikke tenkt på dette tidligere, men om det er problematisk for noen så mener jeg man bør ta kritikken på alvor.

Lenke til kommentar

Jeg syntes all religion skal fjærnes fra staten. Så med mindre korset har noe historisk med norge og gjøre annet enn med kristendommen så burde det fjærnes. Staten skal være religions nøytralt. Det gjelder politiet også, spesielt politiet og hæren. I millitæret hørte vi hele tiden snakk om at det var en prest der, men hørte aldri om andre religioner. Riktig nokk holdt presten mye på med ikke direkte religiøse ting også, men er kristendommen inne i hæren så burde andre religioner også være det.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-156924
Så du er avhengig for å se håret til en polititjenestekvinne for å fungere optimalt hvis du treffer politiet?

 

Nei så klart ikke, det gjør de med finnlandshette over huet på politiet i norge funker fortsatt like bra som alltid!

 

Det som er så klart her er at når muslimene hele tiden ber om ting og aldri stopper, og de faens idiotene i politikken i norge gjør så mange fordømt idiotiske avgjørelser som og lage en lov om at man ikke skal kunne ytre seg fritt!" og ikke kunne si noe "stygt" om en annen relgion det er så teit at jeg nesten griner av det!

 

HVIS man skal begyne og kle NORSK politi i Hijab og turban, skal jeg når jeg blir politi ta på meg en Turban selv! skal de få lov skal jeg og!

Og Få den til og ikke ha en dritt og gjøre med relgion lenger! om så jeg må dra på meg en Hijab også!

 

Jeg er ikke rasist! men politiet skal ha EN bekledning! Og den skal være LIK!

Har ingen absolut ingen ting imot flerkulturelle da jeg har mange venner som både er muslim og.

 

Om politiet begyner og Bruke Hijab og turban, så synes jeg det kommertil og ødelegge, da kan de ikke bruke hatten som er en del av unniformen! og må gå med kongerike norge emblem (om det er det) i panna på turbanen og hijaben, som er et Muslimsk Relgionsplagg!

Da kan DU med hijab eller turban heller være politi i iran eller india

 

<a href="http://no.wikipedia.org/wiki/Uniform" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://no.wikipedia.org/wiki/Uniform" target="_blank" rel="nofollow">http://no.wikipedia.org/wiki/Uniform</a></a> <-- Sant? Usant?

 

Skal vi ha et norsk politi? eller et Muslimsk-Norsk Politi? Er jeg rasist? ELLER NORSK!?

 

Dette kommertil og ende fullstendig med en LAV respekt rettet mot Politiet!

Bor du i norge er du norsk! Da vil jeg også ha et helt Norskt politi! Ikke med en SKILUE på huet! :) Men en NORSK politihatt som hører til norsk politi Uniform!

 

Politi skal man kjenne igjen når man trenger det! og da skal pokker meg politi være likt kledd!

 

 

 

 

 

Jeg synes ikke man helt skal avfeie det som har kommet frem i debatten her mht. korset i riksvåpenet. For det er helt klart dobbeltmoralsk av oss å på den ene siden kreve en nøytral uniformering i denne saken, men samtidig ignorere et annet religiøst symbol med begrunnelse i at det er så lite synlig. Ville vi f.eks. ha godtatt en 8-punkts tekst hvor det stod "Allāhu Akbar",

 

Synes det heller kunne stått Allāhu Akbar!

 

Jeg syntes all religion skal fjærnes fra staten. Så med mindre korset har noe historisk med norge og gjøre annet enn med kristendommen så burde det fjærnes. Staten skal være religions nøytralt. Det gjelder politiet også, spesielt politiet og hæren. I millitæret hørte vi hele tiden snakk om at det var en prest der, men hørte aldri om andre religioner. Riktig nokk holdt presten mye på med ikke direkte religiøse ting også, men er kristendommen inne i hæren så burde andre religioner også være det.

 

 

Helt enig med deg!!

 

 

 

 

 

 

Skal Norge Støtte noe som fortsatt Bedriver steining av jenter i andre Land??????

post-156924-1233997387_thumb.jpg

post-156924-1233997396_thumb.png

Endret av medlem-156924
Lenke til kommentar
Gjest medlem-156924

Alle menesker i hele værden Burde blitt blandet sammen til Ett folkeslag! indianere, afrikanere, asiatere, Alt! desverre tar det vel noen tusen år før det skjer... etter en ny istid forhåpentligvis??

Lenke til kommentar
Jeg vil bli dansk! Ønsker ikke å være norsk statsborger lenger. Er jeg tvunget til å være norsk statsborger livet ut, eller er det mulig å kansellere det?

Så klart, bare flytt ut å søk om statsborgerskap i det nye landet når du fyller kravene for søknad, lykke til.

 

Blir det norske strøket?

 

Det er stygt og si det men det er nesten så jeg håper at kvinnene med hijab i politiet blir "tråkka" på slik at de skjønner at en gardin rundt huet pluss politiuniform blir latterlig.

 

Enig!

 

Vil norske menn kunne bruke hijab i politiet?

Endret av pumaen
Lenke til kommentar
Gjest medlem-156924

Hvis i hvertfal det blir Hijab i politiet, skal det faen meg ikke være en blomstrende GARDIN som flyr rundt og tar sprøyta fra narkomane! da Må det i såfall bli designet EN type. Samme farge! Samme form! og samme størelse!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-156924
Ja, jeg har ikke lest koranen for jeg ble ferdig med eventyrbøker for mange år siden.

 

Hadde jeg levd i et muslimsk-dominert land, ja da hadde nok jeg vært pakka godt inn i sensur-tøy jeg også. Og jeg hadde nok også klart og lure meg selv til og tro at dette var noe jeg gjorde av egen fri vilje. Selvom jeg virkelig håper at jeg hadde vært en rebelsk muslimsk jente som ikke lot meg kontrollere av menn og deres vilje. Og at jeg hadde løsrivd meg fra den muslimske troen og heller innsett at selvom alle rundt meg tror på dette, så betyr ikke det at jeg skal falle for samme svada. Håper virkelig jeg hadde tenkt sånn.

Det er stygt og si det men det er nesten så jeg håper at kvinnene med hijab i politiet blir "tråkka" på slik at de skjønner at en gardin rundt huet pluss politiuniform blir latterlig.

 

Ops, skrev jeg det høyt? :whistle::hrm:

 

Right on! Hijab er for muslimer, som at jeg tar på meg bukse hver gang jeg går ut døra! bare at dette er et symbol på noe relgiøst jeg er helt imot, og de som fant det opp var de som hadde 100 kjærringer stappa i et bur og tok de ut for og K*ull* de!

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke politiet eller millitæret skal være knyttet til noen religion eller tro. Politiet har problemer nok, bare tenk på rasistsaker hvor politiet må gripe inn. Det blir ikke noe bedre av at de dukker opp i hijab eller kalotter (sett at de opphever loven om at polituniformene skal være nøytral). Det er greit at folk tror på forskjellige ting og at de hører til en bestemt religion, men det trenger man ikke å bringe inn i politistyrken.

Lenke til kommentar

Det er jævlig viktig at politiet er nøytrale, de er der jo for å dempe og forårsake konflikter. Hvordan skulle politifolk med den jødiske kippaen kunne roe ned sinte muslimske ungdommer mot Israels krigføring mot Gaza? Svar på det du, Geir! (så vidt jeg kan huske den eneste i tråden som har forsvart regelen)

 

Denne saken forteller jævlig mye om hvilken makt Islam har i samfunnet vårt, og vårt knefall for den syke og voldelige ideologien. Nå trenger ikke muslimene å møte opp i grupper lenger for å skremme oss. Nå er det nok at ÉN enkelt muslim krever rett til å gå med hijab i politiet, så er justisministeren villig til å stryke ut hele prinsippet om nøytralt politi!

 

NÅ GÅR DET FAAAAAAAAAAEN MEG FOR LANGT!!!

Endret av pumaen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...