Gå til innhold

Hijab i politiet.

Anbefalte innlegg

Hvis religion skal få unntaksregel her, og f.eks. på stortinget og andre offentlige styringsorgan, skal jeg opprette en orden eller sekt som krever at man bærer ringbrynje, sverd og kappe med ordenens våpenskjold på. Så skal jeg bli stortingsrepresentant. :)

Can't say anything about it, it's just faith!

...or what?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Legg merke til at unntaket kun gjelder muslimske hodeplagg. Verken jødehatter eller andre religiøse/sekulære hodeplagg tillates.

Nei til religionspoliti i Norge!!

Så av alle verdens religioner, kulturer og trosretninger har politiet bestemt seg for en enkelt en og ett enkelt hodeplagg innenfor denne religionen, og så tillate det sammen med uniformen? Det er jo heller latterlig...

Lenke til kommentar
Legg merke til at unntaket kun gjelder muslimske hodeplagg. Verken jødehatter eller andre religiøse/sekulære hodeplagg tillates.

Nei til religionspoliti i Norge!!

Så av alle verdens religioner, kulturer og trosretninger har politiet bestemt seg for en enkelt en og ett enkelt hodeplagg innenfor denne religionen, og så tillate det sammen med uniformen? Det er jo heller latterlig...

Ja, tenk på sikher? Skal ikke de få lov til å gå med hodeplagget sitt om de velger å bli politi?

Lenke til kommentar
Hvis religion skal få unntaksregel her, og f.eks. på stortinget og andre offentlige styringsorgan, skal jeg opprette en orden eller sekt som krever at man bærer ringbrynje, sverd og kappe med ordenens våpenskjold på. Så skal jeg bli stortingsrepresentant. :)

Can't say anything about it, it's just faith!

...or what?

Hvis du kaller det et livssyn, og ikke har overnaturlige elementer i ordenen, så er jeg med!

Hva med å basere den på... empiri? Empiriordenen! Og medlemmene er empirister. *nod*nod*

Lenke til kommentar
Som Chaudry sier, er det allerede et kors på alle politiuniformer i Norge.

Som signaliserer politivesenets tilhørighet til den norske stat, ikke vedkommende tjenestemanns personlige tro/ideologi.

Det er selvfølgelig riktig, men jeg mener at prinsippet om en religionsnøytral politiuniform står svakere med korset.

Lenke til kommentar

Som signaliserer politivesenets tilhørighet til den norske stat, ikke vedkommende tjenestemanns personlige tro/ideologi.

Det er selvfølgelig riktig, men jeg mener at prinsippet om en religionsnøytral politiuniform står svakere med korset.

Men poenget er ikke at uniformen skal være religionsnøytral. Det er en HELT annen skål. Poenget er at en tjenestemann skal fremstå som nettopp en tjenestemann og bare det, dvs. ikke som personlig muslim, kristen, kommunist, høyremann etc. Det er derfor vi i det hele tatt har uniformer.

Lenke til kommentar
Så du meiner og at Norge si religionsfridom er svekka, sidan med har korset i flaget? Eller bomma eg aldeles no?

Jeg mener at vi ikke bør skrike så høyt om religionsnøytralitet.

1479 medlemme!!

Endret av pumaen
Lenke til kommentar

En politimann med synlig kors rundt halsen ville vel blitt anmeldt av hver eneste muslim han arresterte, samt at forsvareren hans ville gjøre et poeng av den arresterende politimannens religion og eventuelt "hat" mot andre religioner.

Hvorfor gjelder ikke det samme her?

Er det noen som kan se for seg politifolk i fremtiden med:

-Hakekors

-Jødestjerne

-Amerikansk flagg

-Sovjetflagg

-Trynet til Che Guevara

-Rituell Sikh kniv

-Satankors

-Pentagram

osv. osv. osv.

For det kan faen ikke jeg, og da synes jeg hijabdamene faktisk BLIR særbehandlet på grunn av religion, altså diskriminering mot alle ANDRE grupper.

Lenke til kommentar
Så du meiner og at Norge si religionsfridom er svekka, sidan med har korset i flaget? Eller bomma eg aldeles no?

Jeg mener at vi ikke bør skrike så høyt om religionsnøytralitet.

Jeg er forsåvidt enig i det. Men det bør være ikke være en halv-løsning, som den som er foreslått. Av følgende alternativer:

1. Ha statsreligionens symboler

2. Åpne for bruk av symbolene til én bestemt fremmed religion

3. Åpne for alle slags religiøse symbol (begrenset til hodeplagg)

4. Ha en religionsnøytral uniform (det inkluderer fjerning av nåværende kors og løve)

er jeg for #4 så fort vi får skilt stat og religion. Siden vi lever under statsreligionen åk, er jeg villig til å akseptere #1 inntil videre.

Lenke til kommentar

Ja, men vi må få et religionsnøytralt statssymbol asap!

1553 nå, sykt!! Send invite til alle deres venner!

Norge er et fritt land! Det er ingen som steiner dere for å kaste hijaben, så kom igjen!

En ting jeg lurer på: Hvorfor liker ikke muslimske menn seksuelle tanker?

Endret av pumaen
Lenke til kommentar

Fordi de sparer seg til de 72 jomfruene etter de har daua.. Det er en liten vri ifra andre religioner så vidt jeg vet. De blir lovet å kunne få knulle hemningsløst på masse jenter i "himmelen"

ååå, så vakkert :roll:

Men som Jeff Dunham sa, det er ingen som har sagt noe om at disse 72 jomfruene er hunkjønn. Kan hende det står 72 mannfolk og vifter med kølla når vedkommende har dødd.

Lenke til kommentar
Fordi de sparer seg til de 72 jomfruene etter de har daua.. Det er en liten vri ifra andre religioner så vidt jeg vet. De blir lovet å kunne få knulle hemningsløst på masse jenter i "himmelen"

ååå, så vakkert :roll:

Men som Jeff Dunham sa, det er ingen som har sagt noe om at disse 72 jomfruene er hunkjønn. Kan hende det står 72 mannfolk og vifter med kølla når vedkommende har dødd.

Lol. Det vil i så fall bryte med Allahs prinsipper.

Det var en komiker som sa det slik. "Promising pussy in the afterlife is the lowest thing any religion has invented."

Ikke misforstå meg; jeg er ikke en av idiotene som ønsker straff for å gå med utenlandske flagg i 17. mai-toget. Men dette er idiotisk.

Endret av pumaen
Lenke til kommentar

Latterlig bortforklaring og løgnaktighet. For det første er korset omtrent usynlig, og for det andre er det på merket for den norske stat, ikke som symbol på kristendommen.

1515 medlemmer, dette tar av!!

Hva er det du babler om? Gruppen du la ut tidligere har 28 medlemmer, flere av dem bare fordi de vil argumentere mot tullet.

Lenke til kommentar
1515 medlemmer, dette tar av!!

Hva er det du babler om? Gruppen du la ut tidligere har 28 medlemmer, flere av dem bare fordi de vil argumentere mot tullet.

han sikter nok til gruppen han linker til å signaturen sin. Den har nå 2438 medlemmer.

Hva gjelder korset i våpenskjoldet som politiet bærer som en del av uniformen, så viser dette våpenskjoldet at politiet er knyttet til den norske stat. Fjerner man våpenskjoldet fra uniformen vil man fjerne denne tilknytningen. Å fjerne korset i våpenskjoldet er en helt annen diskusjon som hører med til i diskusjoner som hvorvidt Norge bør avskaffe statskirken eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...