Gå til innhold

Hijab i politiet.

Anbefalte innlegg

Det greieste hadde kanskje vært om alle gikk kvinner i politiet gikk med hijab. Da hadde man BÅDE hatt en uniform OG fått rekruttert muslimer til politiet.

Men for å være seriøs: Jeg vil tro 90% av befolkningen støtter meg i denne saken. Hijab i politiet er latterlig! Det er greit at alle befolkningsgrupper skal være representert. Jeg har lite imot moderate muslimer i polititjeneste så lenge de gjør en profesjonell jobb, men LEGG HIJABEN IGJEN I GARDEROBEN!!

Endret av pumaen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støtter ikke bruken av hijab i politiet, nettopp av den grunn av politiuniformen skal være lik for alle nøytral. Denne saken ble nok relevant etter at militæret tillot sikher å gå med hodeplagget sitt.

Men jeg ser verken for meg at bruken av hijab i politiet skal være til fordel eller ulempe for vedkommende. Det er gunstig at politiet rekrutterer innenfor ikke-vestlige innvandrere, da de kan få større kontroll i miljøer der dette har betydning. Men hva skjedde med å gjøre ting inkognito? Jeg tror politiet hadde hatt mye større slagkraft dersom feks sivilpoliti med ikke-norsk etnisk bakgrunn infiltrerte diverse mistenkelige miljøer.

Lenke til kommentar
Jeg hører det samme om igjen og om igjen, uniformen=nøytral, likeverd, hijab=kvinneundertrykkende, bla bla,.

DA svarer jeg selv med det samme:

Hijab er klær som brukes av troende kvinner, og dette velger de SELV! det er verken et symbol på politisk eller en undertrykelses plag, sånn som de flest oppfatter det..Kvinner som er troende og vil ha hijab på hodet sitt må vel gjøre det, og bør respekteres for dette, Norge er et fritt og demokratisk samfunn som folk har rett å være troende!!

Og hijab i politiet, som tidligere sagt, sier JEG igjen, alle landene Norge liker å sammenligne SEG med har i opp til flere tiår (og enda lengere i noen militære sammenheng) vist en romslighet ovenfor sine borgere med andre reliøse bakgrunn. Det har vært helt VANLIG i politiet og forsvaret i land som USA, Storbritania, Canada, Frankrike, Sverge, Australia og New Zealand, med både hijab og turban. Dette er ærlig talt ingenting å grine over. Det er derimot svært positiv at folk med andre etniske og reliøse bakgrunn ønsker å gjør den jobben for Norge.

Da stiller jeg Dere spm, når dette funker greit i andre land, så tror jeg det vil gå ganske greit her i Lille Norge? ;)

Tror ikke det er så lenge til politiet her i Norge sier JA til hijab: INSALLAH,. :dribble:http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/article2339202.ece

Hijab er et symbol på ekstrem og militant islam, som er forbudt i mange muslimske land.

I enkelte europeiske land blir kvinner betalt for å bruke hijab. Og i alle europeiske land er det et press fra ekstreme muslimer, og fra saudi-arabia som får kvinner til å bruke dette ufyselige plagget.

Lenke til kommentar
Dette er ærlig talt ingenting å grine over.

Jeg griner ikke over noe som helst, men en hijabi police dame må dra meg til retten for og få noe som helst utover ja og nei ut av meg. Jeg aksepterer på ingen måte dette knefallet for islam som våre politikere utfører, eller kan ikke se noen måte jeg kan akseptere dette uten at noen skyter meg med grovkalibret våpen.

[...]Jeg tror politiet hadde hatt mye større slagkraft dersom feks sivilpoliti med ikke-norsk etnisk bakgrunn infiltrerte diverse mistenkelige miljøer.

Hva får deg til å tro at det ikke skjer?

Velkommen etter!

Lenke til kommentar
Jeg har ikke lest gjennom tråden, men har derimot et spørsmål:

Er det slik at (kvinnelige)muslimer er pålagt av religionen sin å gå med hijab, eller er det et valg de selv tar?

Takker for svar. :)

Hijab er ikke et religiøst krav for kvinner i islam. Men det er et symbol på ekstrem og militant islam, innført av muslimsk brorskap i 1928.

Lenke til kommentar

Heh, det står i koranen at kvinner skal dekke seg til og ikke vise "skjønnheten" fram til andre enn ektemannen deres. Med mindre du har noe håndfast å gi meg som motsier det at hijab kom fram som noe annet enn en tolkning av koranen vil jeg anse det som rein propaganda.

Hva "krav" gjelder så er det ikke en pave innenfor islam som sier hva som er rett og hva som er galt. Dette med hijab er veldig splittet. I Saudi Arabia blir du tvunget til å bruke hijab, mens i sør-Afghanistan blir du skutt for å ikke bruke burka.

Lenke til kommentar
I enkelte europeiske land blir kvinner betalt for å bruke hijab. Og i alle europeiske land er det et press fra ekstreme muslimer, og fra saudi-arabia som får kvinner til å bruke dette ufyselige plagget.

Dokumenter.

Hva skal jeg dokumentere ?

De fleste som følger litt med vet jo at kvinner presses til å bruke hijab. Og i kosovo kom det frem for noen år siden at saudi-arabia betalte muslimske kvinner for å bruke hijab.

Hijab er et plagg som er direkte skadelig å bruke, og også veldig ubehagelig. Derfor er det få eller ingen kvinner som vil bruke hijab frivillig.

Lenke til kommentar

De fleste som følger litt med vet jo at kvinner presses til å bruke hijab. Og i kosovo kom det frem for noen år siden at saudi-arabia betalte muslimske kvinner for å bruke hijab.

Hijab er et plagg som er direkte skadelig å bruke, og også veldig ubehagelig. Derfor er det få eller ingen kvinner som vil bruke hijab frivillig.

Du skal dokumentere ALLE de hårreisende tåpelige påstandende du kommer med, f.eks at det er "få eller ingen kvinner som bruker hijab frivillig", at det er skadelig, at det er ubehagelig, at saudi-arabia betalte noen som helst til å gå med det, etc.

Lenke til kommentar
Heh, det står i koranen at kvinner skal dekke seg til og ikke vise "skjønnheten" fram til andre enn ektemannen deres. Med mindre du har noe håndfast å gi meg som motsier det at hijab kom fram som noe annet enn en tolkning av koranen vil jeg anse det som rein propaganda.

Det står ikke noe om hijab i koranen. Det står at kvinner skal dekke seg til, og kle seg sømmelig. Men det kan like godt være som en vanlig norsk heldekkende kjole, omtrent som en bunad.

Det står ikke noe i koranen om å dekke til håret med en hijab.

Bruk av hijab er spesielt for ekstreme whahabbi muslimer i saudi-arabia, og er også et symbol på militant islam, innført av muslimsk brorskap i 1928.

Så du har nok rett i dette med "tolkningen" Men det er uansett en unødvendig streng og inhuman tolkning, siden en slik tolkning egentlig ikke har grunnlag i koranen.

Lenke til kommentar
And say to the believing women that they cast down their looks and guard their private parts and do not display their ornaments except what appears thereof, and let them wear their head-coverings (khimars) over their bosoms (jaybs), and not display their ornaments except to their husbands, their fathers, their husbands' fathers, their sons, their husbands' sons, their brothers or their brothers' sons, or their sisters' sons, or their women, or the slaves whom their right hands possess, or male servants free of physical needs, or small children who have no sense of the shame of sex; and that they should not strike their feet in order to draw attention to their hidden ornaments.

And O ye Believers! Turn ye all together towards Allah, that ye may attain Bliss. (Qur'an 24:31)

Lenke til kommentar

Du skal dokumentere ALLE de hårreisende tåpelige påstandende du kommer med, f.eks at det er "få eller ingen kvinner som bruker hijab frivillig", at det er skadelig, at det er ubehagelig, at saudi-arabia betalte noen som helst til å gå med det, etc.

Du kan jo prøve hijab selv. Du kan begynne nå, og bære hijaben hver dag ut året, inkl. varme sommerdager med 30 grader.

Da finner du nok ut om hijab er behagelig eller ikke, og da vet du antakelig også litt mer om hvorvidt kvinner bærer dette plagget frivillig eller ikke.

At hijab er skadelig å bruke er et faktum. Bruk av hijab kan føre til mangel på D-vitaminer, som igjen fører til dårlig immunforsvar og dårlig helse.

At saudi-arabia betalte kvinner i kosovo for å bruke hijab, er også et faktum. på samme måte som de nå betaler for bygging av moskeer i europa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...