HulkHaugen Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Er på utkikk etter et kamera som tåler en trøkk og litt søl (fest for eksempeel), og har kikket litt på Olympus mju SW modellene. Er det noen som har noen erfaringer, alternativer og tips? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Jeg har MJU850, og kan bekrefte at det tåler det meste. Til slikt bruk (festbilder) tar det også gode nok bilder. Lenke til kommentar
akle Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Det er vel nesten bare Olympus som har vanntette kamera har hatt et Mju 700, synes det var et ganske greit kamera, enkel i bruk osv. ellers kar pentax et vanntett kamera Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Kjøpte MJU850SW forrige fredag, og brukte det som rørepinne på lørdag... Samme dagen gjemte jeg bort tastaturet og musen for å unngå en YouTube-fest, og da en kamerat på død og liv skulle finne det fant han også mitt forrige kamera+lader (Casio Exilim EX-V7+8GB Minnebrikke) som jeg var overbevist om at har vært stjålet i et år nå. Så nå har jeg to kameraer :-) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Greit å ha Eller så kan du gi bort et av de til en venn i kameranød (mitt gamle Ixus ble donert til ei venninne når jeg kjøpte nytt kompaktkamera). Lenke til kommentar
hardwareN00b Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 kjøpe det samme kameraet her om dagen, men lurer på en ting... Om 850 SW kan bare bruke microSD minnekort, eller kan det bruke de større microSDHC minnekortene også? vil ha et med litt størrelse på... Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Etter å ha prøvd Olympus mju 850 vil jeg heller anbefale å kjøpe et vanlig kamera med forsikring. I forhold til mitt Ixus 860 var det utrolig tregt, hadde en drøss med komplett ubrukelige funksjoner og bildekvaliteten var heller ikke noe å rope hurra for. Hvis det er slik at man tar liv av alt elektronisk utstyr når man drikker tror jeg det er bedre å revurdere ens drikkevaner fremfor å kjøpe utstyr som tåler slikt. Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Hvis det er slik at man tar liv av alt elektronisk utstyr når man drikker tror jeg det er bedre å revurdere ens drikkevaner fremfor å kjøpe utstyr som tåler slikt. Lenke til kommentar
hardwareN00b Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 noen som vet? Om 850 SW kan bare bruke microSD minnekort, eller kan det bruke de større microSDHC minnekortene også? vil ha et med litt størrelse på... takk for svar Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 noen som vet?Om 850 SW kan bare bruke microSD minnekort, eller kan det bruke de større microSDHC minnekortene også? vil ha et med litt størrelse på... takk for svar Ingen av dem. Ifølge prisguiden, spesifikasjoner, bruker det xD-picturecard: https://prisguiden.no/product.php?product...=specifications http://en.wikipedia.org/wiki/XD-Picture_Card Lenke til kommentar
TGB Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Off topic, men uansett - skal du ha noe som tåler det aller meste (uten tanke på økonomi) så har du Nikon D3 eller Canon 1D mkIII Har brukt D3 på flere ekstremt fuktige fester, pleier skru på UV-filter for å unngå feite fingeravtrykk på glasset, ellers ingen bekymringer for hva det tåler. Kamera er etter mitt syn en bruksgjenstand, ikke noe poeng med fancy kamera som ligger hjemme i skapet. Har forøvrig også et relativt nytt Ixus til dette formålet, men bildekvaliteten er seriøst ræva - så har mer eller mindre donert det til kjerringa Endret 24. januar 2009 av TGB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå