Gå til innhold

Tilbakemeldinger på nettside please

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

øhh.. hmm vet nesten ikke hva jeg skal si.. altså, du har laget en nettside, men hva er det på den nettsiden din?.. jo masse reklame for Google, Finn, Hotmail, Facebook, 1881 osv osv.. og en drøss med linker til aviser o.l.

Alt dette finner du også på feks startsiden.no mfl..

Er ikke sikker på hva slags tilbakemelding du vil ha her.. er det layouten du tenker på eller? det kan umulig være innholdet iallefall..

Hva slags program bruker du? hva er målet med siden din?

Du sier du har kjørt deg fast.. nå er jeg sikkert litt ekkel, men det er for å presse deg til å yte litt bedre.. Du har kjørt deg fast før du har begynt etter min mening..

Når du lager en nettside, så lag en plan på layout, innhold osv..

Lenke til kommentar
øhh.. hmm vet nesten ikke hva jeg skal si.. altså, du har laget en nettside, men hva er det på den nettsiden din?.. jo masse reklame for Google, Finn, Hotmail, Facebook, 1881 osv osv.. og en drøss med linker til aviser o.l.

Alt dette finner du også på feks startsiden.no mfl..

Er ikke sikker på hva slags tilbakemelding du vil ha her.. er det layouten du tenker på eller? det kan umulig være innholdet iallefall..

Hva slags program bruker du? hva er målet med siden din?

Du sier du har kjørt deg fast.. nå er jeg sikkert litt ekkel, men det er for å presse deg til å yte litt bedre.. Du har kjørt deg fast før du har begynt etter min mening..

Når du lager en nettside, så lag en plan på layout, innhold osv..

Du har rett okasin. Jeg har laget en billig kopi av en startside som florerer på nettet :blush:

Ønsket mitt var å få til en nettside med en meny øverst slik at jeg kunne skifte mellom nettstedene med ett klikk. Dette var noe jeg selv savnet.

Jeg skal vri hjernen min for å finne på noe bedre/annet.

Det positive er at jeg har lært litt HTML. Brukte ikke noe program, kodet fra scratch på notepad.

Tusen takk for konstruktiv feedback okasin, selv om det svir...litt :ermm:

Lenke til kommentar
Er ein god og oversiktleg kode du har laga. Kanskje du burde gå vidare med eit anna programeringspråk for å få meir ut av sidene. PHP er eit godt alternativ. PHP bygger jo ein del på HTML.

Lykke til vidare ;)

takker. Jeg har forsøkt å manne meg opp til å lære meg litt mer enn bare html, men har ikke visst hva jeg skal begynne med. Vet ingenting om PHP, men jeg skal snoke litt på nettet om det. Takk for tipset Actrm :thumbup:

Lenke til kommentar

Tror nok du har litt å jobbe med før du kan regne med at noen bruker startsiden din. (Hvem bruker uansett slike startsider?)

Designet er desverre ikke bra, og det er heller ikke mye innhold på siden din.

Prøv å lær deg HTML og CSS skikkelig, lag skisser på design til du er fornøyd. :)

Lenke til kommentar

Tusen takk til alle som svarer.

Det begynner å føles som om det jeg har lært meg tilhører steinalderen :cry:. Jeg skulle lært meg det siste og beste med en gang.

Uff...skal se om jeg klarer å motivere meg til videre lesing :ermm: Utrolig demotiverende og irriterende at jeg ikke kunne sjekket litt grundigere hva som bør læres før jeg pugget HTML-koder :no:

Lenke til kommentar
Det er bare et lite tilbakesteg. Stå på, du skulle sett de første forsøkene jeg hadde for noen år siden - ditt design er himmelen i forhold. Se på det på en positiv måte: Nå kan du alt det grunnleggende - og det grundig - nå må du bare bygge på kunnskapen.

Takker. Jeg skal prøve å motivere meg til å studere mer om webdesign. Jeg tror det største problemet mitt er at jeg ikke har noe konkret nettside-idè. Ikke noe mål med andre ord. Det er vanskelig å motivere seg når man føler at man ikke får bruk for kunnskapen :ermm: Men likevel har jeg utrolig lyst til å lære meg det.

Jeg skal prøve å vri hjernen helt til jeg finner på en nettside jeg ønsker å lage.

Takker for tilbakemeldinger :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Stiller meg det samme spørsmålet som det første svaret i denne tråden:

Hva er målet med denne siden?

Ikke for å være ekkel mot TS, men for meg viker det bare som en ren reklameside som like greit kunne kommet som en pop-up fra 123spill eller noe i den duren.

Også enig med første svareren:

Bruk litt tid på å tenke ut layout, farger, innhold osv.

:)

Lenke til kommentar

Heihei

For all del, ikke gi opp! Vi har alle vært på det stadie hvor HTML måtte pugges :) og det må det i aller høyeste grad. PHP og andre web relaterte programeringsspråk produserer ikke nettsider, men henter/manipulerer data (fra f.eks. en database) slik at det kan presenteres gjennom HTML.

Men som noen har nevnt tidligere her, så er CSS veien å gå til å få stilige nettsider :) jeg anbefaller også FireFox addon FireBug. Den har hjulpet meg masse når jeg står fast, eller hvis jeg vil kikke litt på andre sin kode for å få ideer til løsninger.

Men som du sier så er det vanskelig å produsere en nettside som folk faktisk trenger... Det enkleste er om man snakker med folk som gjerne eier en liten bedrift etc og spør om hva de kunne tenkt seg om de ville ha en nettløsning. Har du ikke mulighet til det, går det ann å forestille seg et scenario der man har en "liksomklient" som trenger en nettside til sitt behov, også jobber man seg videre ut over det.

Men uansett - lykke til videre med å lage nettsider! Jeg lover deg at det bare blir morsomere og morsomere!! :thumbup: at folk faktisk kan leve av dette er helt fantastisk! :D

Emil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...