Dundersalt Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Ser etter en bærbar pc til min samboer. Området er er 5000 (egentlig maks, men av og til må man justere litt). Har sett litt på denne Dell inspirion 1525 den nest billigste grunnpakken, men oppgraderer til 3gb minne. Er dette en god pc og mye for pengene? Ser at i morgen blir det tilbud på denne så litt avhengig av pris lurer jeg på å slå til. Desuten er alternativet "bubblegum pink" noe som trekker denne litt frem:p Lenke til kommentar
deer Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Det finnes et hav av bærbare rundt 5000kr, og du sier ingenting om hva din samboer skal bruke den til? :-) Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Tja si det.. Nei blir en nett pc, sikkert nedlasting og vanlige pc applikasjoner. Altså ikke noe som drar noe særlig kraft. Klarer seg sikkert med en "svakere" pc, men jeg tenker også litt slik at pc'en holder lengre dess bedre den er. og det teknofile i meg får meg ikke til å kjøpe en celeron med 1gb ram..:/ Ser at den de har som dagens tilbud kommer på 6k når ram er oppgradert til 3gb og 1400 skjermen er valgt.. Begynner jo å bli mye å velge i npr man har beveget seg over på 6k klassen, som egentlig er litt over budsjettet.. Lenke til kommentar
deer Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Hva tenker du/hun om såkalte netbooks? Asus EEE PC-serien, MSI One etc? Dvs 9-10" skjermer, pris 2500-3500kr, grei ytelse (duger i massevis til "vanlige programmer" etter min mening) og lang battertid? Eller vil hun ha en fullstørrelse (15")-skjerm? Lenke til kommentar
Poks Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Kanskje gå for en 13,3" skjerm? De har fortsatt ok ytelse (ikke nett-pc standard), og er faktisk bærbar i form av at det ikke er en stor klump du drar med deg rundt. Denne f.eks? Halvor Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Tusen takk for innspill! Nå har jeg forsovidt aldri brukt en bærbar mindre enn 15,4" derfor er jeg litt skeptisk til mindre enn dette, selv er jeg "stasjonær typen".. Er ikke helt overbevist på noe mindre, men skal aldri si aldri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå