Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Arbeidskontrakt, fikk noe annet enn lovet


Mixy

Anbefalte innlegg

Hei

 

For 3mnd siden, startet jeg i ny jobb. 2 dager etter fikk jeg skrive under arbeidskontrakt. Satt der med sjefen og gjennomgikk denne, da vi kom til lønnen fikk jeg vite at den var 119 kroner timen. Ikke all verden, men ok. Deretter sier hun ettertrykkelig at jeg har blitt justert opp i lønn i forhold til de andre på min arbeidsplass, pga jeg opplever ekstra psykisk press i min stilling. Yess! Hun sier også at hun ikke liker at jeg diskuterer lønn med andre.

 

Senere finner jeg jo greit ut hvorfor, jo alle de andre har også 119 kroner i timen. Har hun lov til dette, eller kan jeg gjøre noe her?

 

Takker for svar!

 

PS. jeg har også en 6mnd prøvetid, er ikke dette litt drøyt mye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PS. jeg har også en 6mnd prøvetid, er ikke dette litt drøyt mye?

6 mnd er det som normalt er maks lovlig tillatt. Ikke uvanlig.

Du har selvsagt noen rettigheter i prøvetiden også.

 

Når det gjelder lønn tror jeg ikke du kommer så langt - eventuelt må du isåfall spørre hvorfor alle har samme lønn, når hun sa du skulle ha høyere enn de andre. Du var jo tross alt fornøyd med 119,- kr timen. Blir du mindre fornøyd når de andre faktisk ikke har det så dårlig som du trodde? :)

Lenke til kommentar

Jeg er ingen kommunist, og mener at folk skal ha betalt for godt utført arbeid, noe arbeid krever mer av en person enn andre typer arbeid. Har man spesielle ferdigheter, er utsatt for psykisk/fysisk press, så skal dette belønnes.

 

Jeg var vel ikke veldig fornøyd med 119 i timen, men med å få mer enn andre.

 

Jeg mener at jeg har en hardere jobb enn de andre pga psykisk press. Dette er ikke særlig vanskelig å bevise med hvor mange som trekker seg fra min stilling, eller som ikke engang klarer opplæringen, i forhold til de andre stillingene.

Lenke til kommentar

Jeg jobber dag og kveld, av og til helg, alt ettersom. Kontrakten sier "ekstrahjelp" og "X" antall timer i uken. Jeg jobber i en butikk, står i serviceavd. det jeg ofte er borti å bli ropt til, eller sjelt ut. Av og til opplever jeg jo personangrep også.

 

Bonus har vi også, men den går egentlig på noe helt annet enn min stilling. Vil helst ikke si hva den går ut på, da det muligens går ut over min taushetsplikt.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor du jobber, men om jobben din er å ta imot kunder på service, så bør ikke du få høyere lønn enn de andre.

Bonusen går sikkert mer på om avdelingen holder målet som er satt opp sikkert.

Desto snillere du er mot kundene, desto mindre bonus får du :p

 

Går du på skole utennom eller? Men får de som jobber fast der og samme lønn som deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...