Gå til innhold

¨Sapphire Radeon HD 4870 512MB Vs mitt gamle 8800GT 512 MB

Gernia

Anbefalte innlegg

Noen som kan gi meg en forklaring på hvor mye jeg ville tape/vinne på og gå fra mitt gamle 8800GT 512MB til Sapphire Radeon HD 4870 512MB er det værd og legge ut 1900 for dette kortet for den lille gevinsten(hvis det er noen)?

har en 19" flaskjerm...

Hvis dere trenger noen andre speccs så bare si fra så skal jeg poste dem :)

Gernia

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beror først og fremst på dit pruksområde, så dernest kommer det ann på resten av maskinen.

Er du en Gamer, vil du tjene en del på en slik oppgradering. Bruker du maskinen til nettsurfing og lett spilling som CS, vil det være sløs av penger. Samme gjelder om du har en PC med gammel Pentium prosessor og 1GB DDR minne, da vil alt bli en stor flaskehals for skjermkortet sli kat det ikke kan utnytte sit potensiale og dermed sløs av penger.

Lenke til kommentar
PC'n min

ok... hmmm,,, burde jeg vente til jeg får litt mer spenn og kjøpe x2 isteden?

Du vil helt sikkert få merkbart bedre ytelse med 4870 i stedet for 8800gt på det systemet, om du skal putte i en x2 istedet for et 4870 kommer an på om hvor mye penger du vil bruke.

En X2 vil stå fint i stil med resten av systemet ditt, iallefall hvis du spiller grafikk

krevende spill som for eksempel crysis, eller har lyst til og prøve grafikkrevende spill i fremtiden, men det kommer også an på hvor stor skjermen din er, vil anbefale en 2X i skjemer større eller lik 24", ellers er et 4870 godt nok om du ikke har planer om ny skjerm da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3

Jeg oppgraderte fra 8800gts 512 til hd4870 512, og nå kan jeg kjøre 4xAA med samme ytelse som 8800gts 512 har uten AA (cod4).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...