frevild Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Hehe, nynorsk ftw! Går på 3.året eg. Du då? Fjerdeåret her. Dvs. at jeg for tiden har hendene fulle med sivilprosess, alminnelig strafferett og straffeprosess - selv om jeg egentlig skal være ferdig med både sivilprosess og alm. strafferett. Så det blir å ta med bøkene til jul Straff er forresten gøy, men omfattende og vrient; prosess er derimot kjedelig OG omfattende og vrient. På tredjeåret er det derimot bare morsomme fag. Fornøyd med kontraktsretten? KVTL: Hva akter du å arbeide med når du er ferdig? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) *slett* Endret 20. november 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 På tredjeåret er det derimot bare morsomme fag. Fornøyd med kontraktsretten? Ja det har vore morsomt så langt i alle fall. Kontraktsrett 2-faget var morsomt, og Giertsen var jo underhaldande nok. Eksamensoppgåva var litt krunglete tykkjer eg, men det gjekk no heilt ok! Pengekrav er også morsomt, men det litt fleire fallgruver tykkjer eg. Det skal mindre til for å drite seg ut i ein eksamenssituasjon, slik eg ser det. Kan sjå føre meg at prosess er drit ja, ser ikkje akkurat fram til det! Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Litt kraftig bump men fant ingen nyere og bedre tråder om dette. Jeg har nå søkt meg inn på UiO (vår og høst) og UiB, gåt altså VG3 i år Karaktermessig ligger jeg litt under fem, i tilleg får jeg tre realfagspoeng. Det jeg lurer på er hvor store kutt i studenter gjøres det i år? Hørte nemlig på utdanningsmesse at de måtte kutte ned studieplasser. Og hvis dette tallet er stort, og det endrer primærinntaket stort, hvor mye hjelper da "50/50 - ordningen" (I forhold til 40% primær og 60% ordinær som det var i fjor) og at det sløyfes 6 fordypniingspoeng og 2 realfagspoeng? Ble mange spørsmål men takk! Lenke til kommentar
Jente89 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 fram til nå har de tatt inn 295 studenter for hvert semester, så det blir 590 i året. fra høsten av tar de inn hundre studenter mindre per semester. er i hvert fall det de eldre studentene har fortalt meg:) Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Noen som har noe å si på hvor mye snittet kommer til å øke grunnet det? Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Kan noen bekrefte at alderspoeng ikke lenger vil være tellende for inntak til rettsvitenskap? Var noe snakk om det tidligere i tråden. Lenke til kommentar
PT Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Alderspoeng teller. 2 poeng for hvert år, fra og med det året du fyller 20. http://www.samordnaopptak.no/info/poengber.../tilleggspoeng/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå