Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kommer pipe lyd fra bremsene, hva er problemet?

Anbefalte innlegg

Hei,

Når jeg bremser rolig så kommer det en pipe lyd fra bremsene, har byttet begge bremseklossene foran så de er hele, men jeg sjekket begge bremseklossene bak nå nettopp og de er hele de også.

Det er ikke noe galt med bremseklossene eller bremseskivene, men fortsatt så kommer det en pipe lyd når jeg bremser rolig ned. Hvis man bremser litt hardt eller i høy hastighet så blir lyden helt borte.

Hva kan det være? Noen som vet dette?

Snakk om en Audi A4 1998.

Takk for svar på forhånd :)

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bedre kjent som bremsepip.

Er mest sannsynlig klossen som ligger å vibrerer.

Tips til fjerning:

-Kobberpasta til alle annleggsflater for klossen, untatt mot skiva selvfølgelig.

-Skjære et slissespor i bremsebelegget

-Fjerne eventuel slitekant på skiva.

Kommer ikke på fler i farta..

Lenke til kommentar
Bedre kjent som bremsepip.

Er mest sannsynlig klossen som ligger å vibrerer.

Tips til fjerning:

-Kobberpasta til alle annleggsflater for klossen, untatt mot skiva selvfølgelig.

-Skjære et slissespor i bremsebelegget

-Fjerne eventuel slitekant på skiva.

Kommer ikke på fler i farta..

Dette slissesporet du snakker om, hvordan bør det formes? 1 stripe på tvers av retningen, slik enkelte klosser alt har, eller på langs?

Lenke til kommentar

Kommer litt annpå. På peugeot hvor jeg skrur/jobber, har vi et skriv på det, hvis ikke bremsepipet lar seg gjøre på 807. Da er det 3 rette slisse spor fordel likt på klossen.

Andre metoder som er bra er et kryss på klossen, altså et spor fra hvert hjørne. Som tilsammen da blir 2 spor.

Slisse sporet skal ikke skjæres helt gjennom belegget, men kun 2mm ca.

Lenke til kommentar
Kommer litt annpå. På peugeot hvor jeg skrur/jobber, har vi et skriv på det, hvis ikke bremsepipet lar seg gjøre på 807. Da er det 3 rette slisse spor fordel likt på klossen.

Andre metoder som er bra er et kryss på klossen, altså et spor fra hvert hjørne. Som tilsammen da blir 2 spor.

Ah, OK

Disse 3 sporene på klossene til 807, er de med eller tvers av retningen?

Dette er gullegod info for meg å ha. Kjører Citroên selv, som på lik linje med Peugeot tidvis kan ha litt utfordringer med skrik, selv når det er brukt original-klosser.

Takk så langt :)

Lenke til kommentar

Ah, OK

Disse 3 sporene på klossene til 807, er de med eller tvers av retningen?

Dette er gullegod info for meg å ha. Kjører Citroên selv, som på lik linje med Peugeot tidvis kan ha litt utfordringer med skrik, selv når det er brukt original-klosser.

Takk så langt :)

Vanskelig å ordlegge seg på hvilken vei det blir. Men blir motsatt av lengden, altså ikke på den lange siden men den korte. Altså paralellt med annleggsflatene til klossen, på siden.

Ja, Citroen er jo samme greia så og si. Prøv med slisse spor og nye antiskrik plater, og masse kobberpasta=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...