Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST] Skjermen blacker ut etter oppstart

Anbefalte innlegg

Jepp, da var pc-en fikset etter 2mnd med venting, og bare en uke etter måtte jeg selvfølgelig en tur inn i ATi Overdrive kategorien i CCC. :cry:

Altså, nå tenker sikker du "for en idiot, ikke overklokk uten å ha 25 års erfaring!" MEN, nå har det seg sånn at det ikke var helt min feil denne gangen. Saken er at jeg bare trykket "Auto-Overklokk" (noe i den duren), og jeg kunne bare reboote ved problemer ifølge ATi overdrive. Menst den holdt på blacket skjermen, og jeg lot den få 10 minutter, før jeg brukte restart-knappen på kabinettet (da jeg så at skjermen på mitt g15 også var låst).

Når jeg startet pc-en opp igjen, virker det som at ingenting var skjedd, men 2-10min etter oppstart skjer det samme som skjedde under selve overklokkingen. (blackout)

Har prøvd systemgjenoppretting, no luck...

Bruker nå mitt gamle HD 2600XT, funker knirkefritt!

Jeg lurer på om det er noen måte å få stilt det tilbake, enten ved avinstallering av drivere, eller format? Eller er skjermkortet helt dødt?

Takker for alle svar, skal teste mitt livsfarlige støtspill på HIGH om noen her finner ut av det. :)

EDIT: skjermkotet lå på ~40 grader før jeg startet auto-klokkingen...

EDIT2: skjermkortet er et 3870x2 1GB gddr3, kjører 32-bit winXP SP2.

Endret av Joakimd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar, skal gjøre det du skriver nå. Kryss fingrene. :)

EDIT: Alt er avinstallert, og maskinen har vært på med 3870x2 kortet i 20min uten problemer nå. Installerer drivere nå.

EDIT2: Alt virker knall igjen nå, takk DarkZhade. :woot:

Endret av Joakimd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...