Gå til innhold

BK: Forsøk på portrett.


Anbefalte innlegg

har nettopp fått et nytt objektiv, 43mm f/1.9 limited. tok dette bildet av min seks år gamle søster min dag 2 etter jeg fikk det. har bare brukt naturlig lys fra et vindu her. satt ned clarity i lightroom for å få en litt mykere look.

 

vil også gjerne ha noen generelle tips i forhold til portrettfotografering. takk :)

 

 

lagt til en ny versjon i s/h, ikke så soft som det forrige.

post-141153-1224696855_thumb.jpg

post-141153-1224792536_thumb.jpg

Endret av Lovold
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

syns du har fått til et fint utsnitt her.. skarpheten er der hvor den bør være..

 

Det du kunne ha gjort er å satt noe "stort" og lyst (helst hvitt) på den andre siden, slik at du fikk mjuket opp skyggene.

 

Med dette bildet har jeg ville vurdert en s/v konvertering.

 

Grattis med FA43 limited, det er en fabelaktig liten sak :)

Lenke til kommentar
syns du har fått til et fint utsnitt her.. skarpheten er der hvor den bør være..

 

Det du kunne ha gjort er å satt noe "stort" og lyst (helst hvitt) på den andre siden, slik at du fikk mjuket opp skyggene.

 

Med dette bildet har jeg ville vurdert en s/v konvertering.

 

Grattis med FA43 limited, det er en fabelaktig liten sak :)

takk for tips, reflektor hadde nok hevet bildet endel ja :) svarthvitt får jeg prøve i morra på skolepcen, men lurer på om det passer med bedre med farger til det uskyldige uttrykket hun har?

 

takk for kommentar ;) herlig objektiv ja :)

Lenke til kommentar
Var nok bare farge samt den lille thimbnailen og den lille versonen. Likte den nye versonen mye bedre.

takk, er ikke uenig.

 

Liker sort/hvit best. På grunn av at skyggen ikke ble så hard. Er vel kanskje enda litt hard...

Likker blikket kjempe godt.

føler at skyggen bør ha litt konsistens likevel, synes den er ganske bra nå igrunn :o ble for unaturlig hvis jeg gjorde den lysere. såklart, optimalt sett, burde jeg satt en reflektor dit, som devisor påpekte. Endret av Lovold
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...