hernil Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 En jeg kjenner er ute etter ny mobil og det eneste av avanserte funksjoner han kunne tenkt seg er muligheten for å bruke GPS i sportssammenheng. Funksjoner han kunne ønsket seg er: mulighet for å kartlegge ruten som er tatt gjennomsnittshastigheten hele ruten gjennomsnittshastighet på deler av ruten maksfart på ruten høydeforskjell fra punkt a til b total stigning og nedfart i løpet av ruten Er det noen mobiler som har programvare som kan gjøre dette, eventuelt noen som vet om tredjepartsprogrammer som kan? Er GPS-ene i dagens mobiler faktisk gode nok til å kunne regne disse funksjonene rimelig presist? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 http://sportstracker.nokia.com/nts/main/index.do Nokia Sports Tracker is a GPS-based activity tracker that runs on Nokia smartphones. Information such as speed, distance and time are automatically stored in your training diary, and on this site you can store and share your workouts and routes. Det ser ut som det er noe slikt vedkommende trenger. Jeg har programmet på min N82, men har ikke testet det veldig mye. Førsteinntrykket er imidlertid bra, og det virker nøyaktig. Tror det største problemet vil være høydemålingen, har inntrykk av at det er upresist på de fleste GPS-løsninger. Har testet dette med telefonen min, en standalone-GPS og en bil-GPS, og alle løsningene har vært så-som-så på høydemålingene. Selv om det gjerne gir en indikasjon, så er det nok ikke nøyaktig nok som en del av en treningslogg. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Takker så mye, var akkurat det jeg var ute etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå