Gå til innhold

Headsett med god bass og lyd

Gjest Slettet-3t93k9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-3t93k9

Hei,

Tenkte jeg skulle kjøpe nytt headsett. Prisen burde ikke overstige 1.000.

Skullcandy sine skullcrushers har deilig bass, og man kan føle ristinga veldig bra.

Synd at nesten 50% av skola har de, så lurte på om det finnes et annet tøft, bra headsett til under 1k? Skullcandy er greit, men helst noe annet.

Med mindre det er et bedre headsett enn skullcrushers i lyd og bass + komfort går jeg for de. :)

Altså: Headsett med god bass og lyd + ser kule ut? 1k max. Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg finner masse omtaler, men settet er kanskje litt vanskelige å spore opp i butikk.

http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=792...d=3275&p=97

http://hifiblog.com/past/2006/10/26/igrado...r-money-or-not/

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2017663,00.asp

At lyd og bilde sier de er ubehagelige skal du ikke bry deg så mye om, meg passer de utmerket. Det er nok helt individuelt, problemet er at de ikke er justerbare, så passer de ikke, passer de ikke.

Grado skiftet for ikke så lenge siden importør, og er ikke i de samme sjappene lenger. Men Musikkmagazinet i Bergen har.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

AKG liker jeg svært godt. Hvis du legger vekt på kraftig bass, er nok ikke AKG tingen for deg, da de har en mer naturlig bassgjengivelse.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Skal bruke det på skola, men henger vel mest rundt halsen i timene uansett.

Til mp3 spiller, ja.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=123347 - De så da gode ut. Men bass er viktig, da jeg hører på "bass musikk."

Du nevner bass, da ville jeg ikke gått for dem der. De har dårlig med bass, de bånner raskt osv.

Hva med AKG K518 DJ Klokkene her er større enn på porta pro, men mindre enn det andre du linker til.

Du kan jo feks ønske deg dette Beyerdynamic DT 770 Pro som forskudd på julsgave :p

Det er ett meget godt headsett som tåler det meste.

Det sies at importøren kjørte over en av lokkene med sin Honda CRV og den fungerte helt fin etterpå.

Lenke til kommentar

Ah, for det første. Styr unna Scullcandy. Fysøren, jeg hadde ett av dem, og det var ett for mye, det var noe av det verste jeg har hatt, og jeg har prøvd mye. Jeg betalte 600 kroner for noe som ikke isolerte noe, spilte ikke høyt og hadde IHVERTFALL ikke høy bass. eller klar lyd for den saks skyld. også knakk de med engang!

Og koss , blarh, det finnes noe som duger. Men porta pro er ikke blant dem. De suger! Det er akkurat som med ipoden, det er så bra fordi alle har det. selv om det egentlig teknisk sett suger rompe spør du meg.

Men for å være rett på sak og for å gi deg noen forslag ville jeg sett på Sennheiser HD215 Disse har jeg testet , og jeg er mildt sagt kraftig imponert og lyden og isolering og byggekvaliteten. For prisen å bedømme, får du utrolig mye lyd for penga.

Men hvis du synes det er litt stort for deg å gå rundt med, (i og med at du skal ha de på en mp3 spiller) synes jeg du bør se på noen plugger kanskje? Jeg har prøvd endel plugger, og de er ikke så dumme som en vil ha det til. Du har jo forresten alltid 14 dagers full returrett hvis du ikke skulle være fornøyd.

Så hva med å prøve deg på Bose Triport ? De har en veldig god bass og sitter godt i ørene. De spiller også veldig bra, jeg ser forresten at de ikke selger de på nettet akkurat der. Men prisen ligger på ca 800 - 1000 kroner. og de selger de flere steder. Jeg har ett par av dem, personlig synes jeg det er litt for mye bass i forhold til resten. Men jeg er veldig fornøyd med dem utenom.

Ellers så kan du jo se på Sennheiser sine CX 500 De har hatt ett fokus på allround og en veldig god lyd i etter hva jeg har hørt. Jeg har ikke testet dem selv, men regner med det blir de neste av det jeg velger til plugger.

Til dataen forresten har jeg ett sennheiser pc161. Og det funker helt sykt bra.

Ett godt råd er å velge litt kvalitets merke. Creative, Skullcandy og slike ting er jeg veldig skeptiske til, fordi de leverer ett altfor bredt spekter!

Mens Sennheiser, Beyerdynamic og AKG som virkelig kan lyd og jobber kun med det. Det er slikt jeg ville ha sett på hadde jeg vært deg.

Gå inn på nettsider til produsentene og kikk litt. :) bare spør, men IKKE kjøp porta pro eller noe sånn billig tull fra Creative som heter FAtality eller noe sånn halvferdige greier. :p

trond :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Takk for svar.

Har langtifra råd til Beyerdynamic DT 770 Pro, men tror jaggumeg jeg kommer til å vente på disse. (EDIT: Leste litt om de, mange sier de ikke er så gode som de burde vært for prisen?). Store og putene er veldig gode ut. Erfaringene er veldig bra også. :)

Phinex, må si jeg er enig med Ipod(har 2 archos mp3-er. (gmini400 og av605 wifi), likte ikke koss heller, men har aldri hatt noe annet som gir litt isolasjon untatt mine icemat/steelseries gaming headsett. Ikke beste til musikk ihvertfall.

Og..

Beyerdynamic DT770-80 Pro er det samme somBeyerdynamic DT 770-pro?

Tusen takk for alle svar! :)

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar
Så hva med å prøve deg på Bose Triport ? De har en veldig god bass og sitter godt i ørene. De spiller også veldig bra, jeg ser forresten at de ikke selger de på nettet akkurat der. Men prisen ligger på ca 800 - 1000 kroner. og de selger de flere steder. Jeg har ett par av dem, personlig synes jeg det er litt for mye bass i forhold til resten. Men jeg er veldig fornøyd med dem utenom.

trond :)

Bose har vel ikke akkurat det beste ryktet blant de som verdsetter god lyd. Det er "forbrukerlyd", på godt og vondt. Problemet er vel at man betaler mye i forhold til ytelse, har selv prøvd et Triport "mot" mine egne K171S og K240M, og det mest positive jeg oppdaget, var vel at Triportene var ganske så komfortable (sammenlignet med et halvråttent K240M fra åttitallet og skrutvingen K171 er det kanskje ikke så rart).

Jeg har som sagt ikke prøvd 'Triport IE', men jeg kan tenke meg at det finnes bedre propper på markedet.

Har forresten selv hatt et K518DJ, som er preget av tung, men slett ikke så verst lyd. Krever et sett ører som kan tåle litt press, men overlever man at de presser godt for å oppnå isolasjon, er det et finfint sett, som man også kan gå på gaten med uten å skrike "fjortiss!" til forbipasserende. :)

For å ikke gi inntrykk av at jeg er overdrevent AKG-tilhenger, får jeg legge til at Sennheisers HD25 i en eller annen form er et godt kjøp i samme klasse som K518DJ, men etter sigende bedre (og dyrere).

DT770 er nok uansett et godt kjøp, og så solide som de er, er de fint verdt pengene. De to linkene du har postet, er nok det samme settet. Så vidt jeg har forstått, er "Pro" standardmodellen med 80 ohm, i tillegg finnes det utgaver i 250 og 32 ohm, for forskjellige applikasjoner.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-3t93k9

Heisann. Tilbake igjen, og har råd til Beyerdynamic DT 770-pro. Så på dennesiden at det står:

Merk at dette er 80 ohms varianten av DT770 Pro, så den er relativt lett å drive for bærbart utstyr og lydkort. Men, den anbefales IKKE til MP3 spillere o.l. utstyr! Disse vil, hvis lydvolumet settes på maks, kunne brenne elementene! For denne type enhet --> velg DT770-32!

Det er jo det den skal brukes til. Mp3 spiller.

(Veit ikke om det har noe å si, men har en archos 605 wifi.)

EDIT: Sier også at denne er et bedre valg for mp3. Enda høyere pris though.. :/

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Kan noen forklare hva ohms er?

Har denne mp3-en, og vil tro den er litt bedre enn normale ipoder (koster 3,000,-).

Derimot er det en videospiller, og ikke en 100% mp3.

Vil bare vite at det ikke skal kunne skje noe med min mp3 ved bruk av det headsettet, men høy lyd over lenger tid. (Snakker kanskje 4-5 timer)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...