femftifem Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 (endret) Begynte å ta lappen for en tid siden, og nærmer meg slutten på prosessen. Etterhvert som jeg har hatt kjøretimer, har jeg merket at kjørelærern bryter en del regler, her er noen jeg vet om, og selv har opplevd: * Han leser avisa under kjøretimen * Jeg må ofte kjøre han hjem for at han skal spise middag, gå på do eller andre saker. * Jeg har måttet ofte kjørt han til en pølsebutikk slik at han får kjøpt seg en pølse under kjøretimen * Er forferdelig rasistisk og bruker mange fæle banneord. Men den jeg synes er verst, er at han slenger dritt om meg til andre elever. Jeg er ingen dårlig sjåfør, men enkelte feil jeg har gjort som kanskje ikke er helt normale feil/hendelser. En kompis av meg har gjennomgått det samme, og jeg har opplevd at kjørelærern har baksnakket kompisen min til meg over hvor håpløs han var til alt og så videre. Han driver enkeltmannsforetak tror jeg, så han er tydeligvis en person som gir faen. Jeg vil da tro en kjørelærer har taushetsplikt? Hva kan jeg gjøre for å få ham til å gi seg? Han er rett og slett en skam for trafikken og burde blitt fratatt retten som kjørelærer permanent. Endret 22. oktober 2008 av Redusert Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Kjørelæreren har ikke taushetsplikt, nei. Hadde også en slik lærer som jeg måtte kjøre til steder som å fylle bensin eller dra til han fordi han glemte noe, men lærte hvertfall en del ting av det så det var ikke et stort problem. Glad jeg ble kvitt han hvertfall. Anbefaler deg å bytte lærer, ikke noe problem å gjøre det. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 hehe. Har også en lignende kjørelærer som er enkeltmansforetak. Nesten hver gang er vi innom shell sånn at han kan komme seg på dass, han kjøper som regel noe mat og VG. Har også hendt at vi har kjørt innom posthuset slik at han kunne levere noe. Så var vi innom apoteket en dag, han trengte noe nesespray eller noe. Som jeg har opplevd det er det nesten bare morsomt, han sløver ikke bort noe tid og er ganske rask. Hender jo av og til at han leser litt VG mens vi kjører, men kunn der hvor han er sikker på at jeg vil klaremeg (har hatt en del kjøretimer så kan kjøre uten problemer nesten. ;P). For meg er det helt greit siden det tar kunn ett par minutter av timen. Men hadde han drevet og baksnakket meg osv hadde jeg nok følt litt anderledes. Ikke alltid like lett og ta det opp med han heller, du burde kanskje bytte kjøreskole? Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Juridisk sett vet jeg ikke om et er taushetsplikt, men etisk sett så har vel de fleste yrker som har med mennesker å gjøre taushetsplikt, Jeg ville bedt om en ny kjørelærer og kanskje forklart hvorfor du ville ha en ny en. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Nevner han navn og sånn når han snakker om andre? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Dette er helt uakseptabel oppførsel, etter min mening. Kjørelæreren skal være 100% fokusert på veien og deg, ikke sitte og lese avisen!! Bytt kjørelærer - og gjerne også kjøreskole! Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Det er vegvesendet som fører tilsyn med kjøreskoler. Neste gang du sitter i baksetet, ville jeg ha smugfilmet eller tatt opp konversasjonen. Denne ville jeg siden ha presenteret for Autoriserte trafikkskolers landsforbund. Slike kjørelærere du beskriver er noe helt vanvittig, å det betaler vi dyre penger for! Hadde det vært hvilken som helst annen håndtverker, hadde vi gitt dem fyken direkte. Lenke til kommentar
Hemat Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Det er ikke lenge siden jeg tok lappen, og en av de første setningene kjørelæreren min sa var Jeg har taushetsplikt. EDIT:Om han har taushetsplit Juridisk sett, vet jeg ingenting om. Endret 23. oktober 2008 av Hemat Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Det er ikke lenge siden jeg tok lappen, og en av de første setningene kjørelæreren min sa var Jeg har taushetsplikt. EDIT:Om han har taushetsplit Juridisk sett, vet jeg ingenting om. Om han sier at han har taushetsplikt, så vil jeg tro det er en bindende avtale. Lenke til kommentar
femftifem Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Flere av dere sier at jeg skal bytte kjøreskole. Det er jo nesten ikke vits det nå som jeg bare mangler 1 kjøretime før teori & oppkjøring, jeg vil egentlig bare bli ferdig med dritten og komme meg på veien. Og ja, han nevner navn når han slenger dritt om elever til elever. Jeg kan fortelle en historie som hendte nå for en liten stund siden: Jeg var på glattkjøring sammen med en kompis, og vi kjørte en gammel Volvo V40 etter veien. Dagen gikk, og på slutten av glattkjøringsdagen skulle vi lære hva det var som skjedde hvis vi ga gass i en glatt sving. Det var min tur å kjøre, og han sa jeg skulle holde 50 km/t mot svingen, og dermed gi gass når jeg var i svingen. Jeg gjorde det han sa, bilen mistet kontrollen, havnet ut av kjørebanen og på et grusterreng. Grusterrenget var ujevnt, så venstre for- og bakdekk huket seg fast i vært sitt hull så vi bråstoppet. Det endte med at jeg vridde av fordekket, og punkterte bakdekket. Jeg fikk skylden for hendelsen, enda jeg sa at jeg gjorde nøyaktig det han sa og hadde kompisen min i baksetet som vitne. Dette er rundt 2 måneder siden, og jeg hører enda elever som kommer bort til meg å lurer på hva i allverden jeg drev me på glattkjøringsbanen, og at han har sagt at vi var noen håpløse idioter på banen den dagen. Endret 24. oktober 2008 av Redusert Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Ganske enkelt - fraråd andre å bestille kjøretimer med denne kroppen da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå