Gå til innhold

Hvem har den tyngste bæsjen

djgudleif

Anbefalte innlegg

Denne tråden går ut på å veie seg før man driter, og skriver ned tallet.

Så driter man.

Man veier seg igjen etterpå, og subtraherer tallene.

Man trenger ikke å oppgi de to tallene hvis man ikke vil oppgi vekta si her.

Driten min må ha veid (I følge vekta som ikke er så nøyaktig): 0,6 kilo :roll:

Håper noen får noe mer. Post i vei folkens!

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg gjorde, var å programmere et program som målte tiden iforhold til høyden og medregnet luftmotstand kom jeg frem til 0,557 kg :roll: .

Dæven!

Hmm, hadde du sensorer i do, eller brukte du stoppeklokke? Den menneskelige reaskjontiden vil vel føre til unøyaktigheter? Jaja! Hvertfall mer nøyaktig enn mitt forsøk.

Skal prøve det du gjorde neste gang.

Lenke til kommentar
Hmm, hadde du sensorer i do, eller brukte du stoppeklokke? Den menneskelige reaskjontiden vil vel føre til unøyaktigheter? Jaja! Hvertfall mer nøyaktig enn mitt forsøk.

Skal prøve det du gjorde neste gang.

Satte en sensor ved rumpen min som målte tiden det tok til slutten slutten av bæsjen passerte, så en sensor på slutten som målte når den traff vannoverflaten og trakk fra differansen mellom totalavstand mellom sensorer og lengden på bæsjen. Deretter tok jeg den opp og målte arealet som går langs fartsetningen (fine sirkelformen). Regnet ut den virkelige akselerasjonen via en differensialligning og brukte enkle formler for å finne massen.

Lenke til kommentar
Men massetettheten er da ikke lik på all avføring, er den vel?

På panserbæsj er den rimelig konstant.

Nei, men tyngdekraftakselerasjonen er rimelig konstant (må innrømme at jeg droppet å ta hensyn til forskjell i radius i forhold til dokanten og massesenteret i jorda) og variabelen er luftmotstanden med kun en ukjent (massen).

Lenke til kommentar
Du kan jo ikke bestemme massen av dritten hvis du bare vet hvor lang den er og hvor fort den datt ned i skåla.

Du må jo vite omkretsen...

Deretter tok jeg den opp og målte arealet som går langs fartsetningen (fine sirkelformen).

Du må vite arealet iforhold til fartsetningen, som her er rett ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...