Gå til innhold

Sniktitt: Tomb Raider: Underworld (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Ah, en av høstens store titler for min del dette. Tomb Raider spillene Crystal Dynamics har gitt ut så langt har vært preget av stor kvalitet, spesielt Anniversary. Og de gjorde det Unharted ikke ville, nemlig strålende gåteløsning og utforskning.

 

Og Lara som karakter har jeg heller ingen biff med. Sure, hun har kanskje ikke de mest praktiske proporsjoner for monster infiserte gravrøverier, men hun er ingen "barbie".

En skamdeilig heltinne får alltid godkjent fra meg så lenge selve spillet stiller med like mye potensiell morro.

Absolutt. CD har gjort en god jobb med å gi livsgnisten tilbake i Tomb Raider. Legend var kanskje ikke det aller beste spillet i serien, men det gjorde akkurat de tingene som var nødvendig for å stable serien på beina igjen. Underworld tar dette videre og virker som å være det samme som Tomb Raider 2 var for originalen.

 

Enig i det med modellen. Det er nettopp det som er det interessante med Lara Croft. Hun er pen, men hun er også like dødelig og glup. Hva så om hun ser unormal pen ut, karakter har du masse av. Få klager når menn i spill har muskler som en fjellvegg, men når en dame har store pupper er det unormalt.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sett en del "gameplay" trailer, og jeg har merket at det er en del tekniske feil med lara's nye bevegelser. De er fete ja, men virker av og til ikke så realistisk pga av disse tekniske feilene. Håper bare at CD fikser disse problemene før spille slippes ut.

Jeg husker jo fortsatt angel of darkness katastrofen. :(

 

- En ting til som virker irriterende allerede første gang jeg så "gameplay traileren" er når Lara kommer bort i noen blader, grener eller trær dytter hun automatisk bort bladene som er i veien for henne, og selvfølgelig er dette veldig realistisk, vi ville ha gjort det selv. Men når jeg så bevegelsen gjentatte ganger under EN gang avspilling, ble jeg litt "lei" og irritert, for da tenker jeg at hun kommer til å gjøre det veldig ofte når hun er i nærkontakt med disse buskene/grenene, og føre da til irritasjon for spillerne. For den kunnskapen kunne de ha spart oss, selv om det virker mer realistisk, men selve bevegelsen gjør ingen nytte enn en realist følelse. Bruk heller tiden på bevegesler som er mer relatert til historien, mer spennende bevegelser som er med å løse gåter, det gjør meg fasinerende ;) Men seff har de jobbet hardt med å utvikle Laras dynamiske og nye bevegelser og det klager jeg absolutt ikke over :D

 

+ Forholdsfortalt spillhandling virker utrolig spennende, jeg ser meg virkelig frem til det. - jeg håper da ikke at det blir så mye klatring og hopping som i anniversary. Der ble det ALTFOR mye, jeg ser altså for meg mer utforende oppgaver og gåter. Jeg setter altså høy krav og forventning da :)

 

- Personlig liker jeg ikke at CD endrer utseenden til Lara i hvert spill, når jeg kjøper dette spillet liker jeg å ha den følelsen der jeg kan kjenne igjen spillfiguren jeg har styrt i tidligere spill, og da fortsette å styre henne, men bare i nye steder, for det er jo trossalt grunnen til at jeg sitter hver dag og driver med countdown, "fordi jeg er fan og elsket de tidligere spillene" - så jeg håper da på at de slutter med altfor for mye ansiktsløft på henne.

 

+ Ellers er det positivt at hun får nye klær seff, hun er jo en kvinne, og kvinner er som oftest opptatt av klær o.l. og da får vi ikke følelsen der hun bruker de samme klærne hele tiden. ;) Seff er håret også ett viktig faktor, det er jo med på å forme utseenden hennes, og jeg er faktisk veldig fornøyd hvordan de har valgt å forandre hårstilen hennes for tiden ;)

Endret av Juyvo
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...