ZubZerO Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 For noen dager siden så tok jeg ut delene fra kabinettet pga. at jeg skulle lakke det. Når jeg var ferdig med å lakke det og hadde satt alle delene på plass igjen og starta opp så fikk jeg ikke opp en dritt på skjermen. Alle viftene går og det lyser bak på nettverkskortet og i fronten på kabinettet. Jeg har prøvd å skifte ut skjermkortet, lydkortet og nettverkskortet, men til ingen nytte :sad: Vet noen hva som kan være problemet? Er det ram'en, cpu'en eller hk'et sin feil? _________________ Amd T-bird 1400mhz@1541mhz (134*11.5) Abit KG7 -raid. Asus GeForce 2 Ultra. 2 x IBM 60gxp 40gig i raid 0. 256mb Orginal ECC DDR 2100 CL2.5 ram. [ Denne Melding var redigert av: ZubZerO på 2002-01-16 19:30 ] Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 sjekk coren på cpu'en din først (hvis den er knust eller at noen av hjørnene er knust, så er den gåen) Sjekk så ram'en. ta den ut sog sett den inn igjen, Med mitt Abit KT7A piper det når ram'en ikker satt ordentilg i (det forutsetter at du har koblet til speakeren i kabinettet) Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 16. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2002 -Jeg har sjekka coren -den er uten skader. -Har ikke hørt et eneste pip fra siden jeg satte inn delene igjen :sad: -Jeg har reseta bios ved å tatt ut batteriet og satt det inn igjen, men til ingen nytte. Dette begyner å gå meg på nervene siden jeg får litt problemer viss jeg f.eks kjøper ny cpu, men så viser det seg at det ikke er cpu'en sin skyld likevel, så da sitter jeg der med en extra cpu som jeg ikke har brukt for :sad: Lenke til kommentar
Lego Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Har du prøvd å holde insert inne i det du starter maskinen.(helt til bildet kommer frem) Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 16. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2002 Ja, jeg har prøvd å holde insert inne, men det skjer fortsatt ingen ting :sad: Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 16. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2002 Funker det å starte pc'n uten ram? (så det i det minste kommer opp noe på skjermen) Lenke til kommentar
Sliver Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Har samme problemet på en ny PC jeg har satt opp. Det er en P4 1.5Ghz S478, 2x256Mhz RDRAM, Asus P4T-E, GeoForce V7100 Pro 64Mhz. Tastaturet blinker 1 gang når jeg trykker power, jeg hører HD går(og blir varm), led på HK og kabinett lyser, alle vifter går, når jeg løsner CPU-vifta ser jeg at CPU er uskadet å har blitt litt varm. Det som er rart er at ram-brikkene forblir helt kalde. Men selv helt uten ram-brikker skal vel maskina starte?? Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 16. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2002 Quote: Har samme problemet på en ny PC jeg har satt opp. Det er en P4 1.5Ghz S478, 2x256Mhz RDRAM, Asus P4T-E, GeoForce V7100 Pro 64Mhz. Tastaturet blinker 1 gang når jeg trykker power, jeg hører HD går(og blir varm), led på HK og kabinett lyser, alle vifter går, når jeg løsner CPU-vifta ser jeg at CPU er uskadet å har blitt litt varm. Det som er rart er at ram-brikkene forblir helt kalde. Men selv helt uten ram-brikker skal vel maskina starte?? Jeg har akkurat de samme symtomene. Maskina starter, Cpu'en og hd'en blir varm, lysene på tastaturet lyser, men ikke noe skjermbilde :sad: _________________ Amd T-bird 1400mhz@1541mhz (134*11.5) Abit KG7 -raid. Asus GeForce 2 Ultra. 2 x IBM 60gxp 40gig i raid 0. 256mb Orginal ECC DDR 2100 CL2.5 ram. [ Denne Melding var redigert av: ZubZerO på 2002-01-16 22:40 ] [ Denne Melding var redigert av: ZubZerO på 2002-01-16 22:40 ] Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Hvis dere ikke får noe lyd fra PC'en (bippelyder) og dere enten har PC Speaker eller Buzzer (på hovedkortet) er nok CPU død. Alle opperasjoer som hovedkortet foretar seg er avhengig av CPU. Men prøv likevel å tilbakestille BIOS ved hjelp av en pin på hovedkortet (se i manual). Angående oppstart av maskin uten RAM er nok ikke mulig dersom dere ikke har en "happyløsning" på hovedkortet. Man må ha minne for å starte PC'en. Når jeg fikk min TB 1,4 i sommer fra Datorbutiken (databutikken) var den død. Den hadde så vidt synligge hakk på den ene siden av kjernen. Jeg har enda ikke fått ny CPU eller penger, så det er en vanskelig tvist (enkelt å skylle på forbruker når det gjelder CPU (bare de dårligste butikkene som gjør det :wink: )). Men send CPU'ene deres tilbake til forhandler og få dem byttet. Se til at dere pakker dem godt slik at forhandler ikke kan skylde på det. Bruk isopropanol for å få av kjølepasta hvis dere brukte det. De fleste bruker nok den dårlige tyggegummien som fulgte med kjøler. Kjøp en anodisert shim for å støtte opp rundt kjernen neste gang. Da er man sikkret. Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 17. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2002 haff, komplett.no tar vist ikke i mot cpu'er med knust kjerne står det... Jeg har også reseta bios'en både ved å ta ut batteriet og med jumper. Jeg skal teste cpu'en på pc'en til kameraten min i morgen :smile: Viss den har røket så har jeg vel ikke noe annet valg enn å kjøpe ny :sad: Lenke til kommentar
tobiaz Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 hei. jeg har hatt akkurat det samme problemet en gang! vel å merke med min daværende PIII 500 mhz, men prøv å ta ut alle PCI-kort, og ta ut og sett inn igjen RAM og CPU, og bare la de kortene du trenger for å starte stå i.. (teoretisk bare skjermkortet..) Lenke til kommentar
AYHJA-eier Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Har hatt det samme problemet et par ganger, synes det har vært jævilg merkelig selv. Etter det jeg har erfart er det RAM'en sin skyld. Bare ta den ut og sett den inn igjen helt til Pc'en starter. Husk at RAM'en må være skikkelig inne! Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 17. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2002 Nå har jeg tatt ut og satt inn igjen ram'en 3 ganger uten lykke..... Det som er rart var at når jeg lakka kabinettet så tok jeg ut hele hovedkortet med ram og cpu'en sittende fast på hovedkortet, så jeg kan ikke skjønne at ram'en skal klikke slik, når jeg aldri har tatt den ut.. [ Denne Melding var redigert av: ZubZerO på 2002-01-17 15:45 ] Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 19. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2002 var hos en kamerat og testa cpu'n i dag. og det var den som var herp :sad: Er det noen som har forslag på hva slags cpu jeg bør kjøpe meg? XP, MP, eller T-bird? Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 XP 1700+ får du mest for pengene.. http://www.hardware.no/tester/cpu/athlonxp...1800/index.html Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 19. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2002 Hmm, ja, men det er låst multiplier på den, og jeg har kanskje tenkt å overklokke en del. Og jeg tørr ikke å lodde sammen L1 broene (litt kjipt viss jeg moser 2cpu'er på 2 uker) hehe.. Er det ikke slik at MP'ene er ulåst? Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 mp'en har uansett de gamle broene, vil jeg påstå... Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 19. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2002 Er det stor ytelsesforskjell mellom xp'ene og mp'ene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå