FreeZeMan Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Har begynt med å bruke Database-programmet phpMyAdmin, og skjønner ikke alt som har med databaser å gjøre, og da er det bare snakk om alle de forskjellige måtene du bruker når du lager tabeller. Som jeg har forstått så langt så mener/tror jeg rundt disse: Lengde/Sett*1: Hvor mange tall/bokstaver man kan ha med. Standard2: ? Sammenligning: Hvilke typer tall og bokstaver som man kan bruke. Attributter: ? NULL: ? (Vet ikke, men har det på alle som ikke har autoskriving på, som id. Sikkert noe med at man ikke må skrive noe på de, vet ikke helt) Indeks: ? A_I: Autoskriving, som på f.eks id. Kan nevne alt som står på de forskjellige også hvis noen skulle ha behov for det: Standard2: "Ingen", "Som definert:", "NULL", "CURRENT_TIMESTAMP" Sammenligning: "armscii8_bin", "armscii8_general_ci", ascii_bin osv.... Attributter: "BINARY", "UNSIGNED", "UNSIGNED ZEROFILL", "on update CURRENT_TIMESTAMP" NULL: En rute man kan krysse av eller ikke. Indeks: "PRIMARY", "UNIQUE", "INDEX", "FULLTEXT" A_I: En rute man kan krysse av eller ikke. Håper noen kan hjelpe meg med å forklare alle disse, må være dumt å ikke vite alt om det siden det er noe jeg bare må lære meg nå. Håper noen kan hjelpe meg med disse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå