Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Når verksted har bestillt feil del


TheKims

Anbefalte innlegg

Hei leverte min husaberg inn på verksted i feb/mars mnd.

De tok diagnose på den å fant ut at coilen var gåen, Jeg ringte videre til morstad motor for å bestille coilen.

Fikk til svar hos de at i 95% av tilfellene er det tenn spolen som er gåen.

Ringte så videre til verkstedet å sa akkurat det morstad motor hadde sagt.

Men han på verkstedet var sikker i sin sak.

 

Nå viser det seg at det ikke er coilen som er problemet, Men tennspolen.

Jeg betalte nesten 3800 for ny coil.

 

Ny tennspole koster omtrent det samme.

 

Må jeg betale for det å eller går det på verkstedet? Synes det er surt visst jeg må betale for en feil de har gjort

 

mvh kim stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og dette var et seriøst verksted? Dersom eg hadde fått den beskjeden etter å ha levert inn bilen min hadde eg hentet den fort igjen. Makan til useriøst.

 

Dersom et verksted har så dårlig likviditet at de ikke lenger får kreditt bør det ringe ei varselbjelle. Et verksted kjøper som regel inn på 14/28 dagers kreditt. Innen varen må betales av verkstedet bør de allerede har fått utført jobben og fått betaling for det av kunden. De bør dermed ikke måtte legge ut for den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...