TheKims Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Hei leverte min husaberg inn på verksted i feb/mars mnd. De tok diagnose på den å fant ut at coilen var gåen, Jeg ringte videre til morstad motor for å bestille coilen. Fikk til svar hos de at i 95% av tilfellene er det tenn spolen som er gåen. Ringte så videre til verkstedet å sa akkurat det morstad motor hadde sagt. Men han på verkstedet var sikker i sin sak. Nå viser det seg at det ikke er coilen som er problemet, Men tennspolen. Jeg betalte nesten 3800 for ny coil. Ny tennspole koster omtrent det samme. Må jeg betale for det å eller går det på verkstedet? Synes det er surt visst jeg må betale for en feil de har gjort mvh kim stian Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Ingen kloke hoder som har peiling? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 all fornuft tilsier at du kun skal betale for de delene som skal brukes. dessverre så er jeg ingen jurist . så de kan hende at jeg likevel tar feil Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Tennspole og coil er vel det samme? Hva slags bil er det snakk om? Har du selv ordnet delen fra en annen leverandør? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Hei det er en motard. Husaberg 650fe Jeg bestillte delen selv fra morstad motor etter annmodnig fra verkstedet. Coil og tenn spole er ikke samme tingen nei. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Hvis du bestiller delene selv, så er ikke verkstedet ansvarlige for feilen. Men du kan jo klage, og høre med FR. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Hvis du bestiller delene selv, så er ikke verkstedet ansvarlige for feilen. Men det var verkstedet som sa hvilken del som skulle bestilles. Trådstarter: hvorfor bestilte du delen og ikke verkstedet? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Jeg fikk beskjed om at jeg måtte bestille selv. Da de ikke hadde mulighet å legge ut for delen. Synes det er dårlige greier visst jeg må betale når de tok feil. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Og dette var et seriøst verksted? Dersom eg hadde fått den beskjeden etter å ha levert inn bilen min hadde eg hentet den fort igjen. Makan til useriøst. Dersom et verksted har så dårlig likviditet at de ikke lenger får kreditt bør det ringe ei varselbjelle. Et verksted kjøper som regel inn på 14/28 dagers kreditt. Innen varen må betales av verkstedet bør de allerede har fått utført jobben og fått betaling for det av kunden. De bør dermed ikke måtte legge ut for den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå