Gå til innhold

Sammenkopling av 2 trådløse routere, trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Hei, håper noen her kan hjelpe meg litt med trådløs sammenkopling av 2 routere.

Routerne er av typen D-Link DIR615

Bakgrunn:

Jeg har behov for 2 trådløse routere/aksesspunkt siden jeg har inntakt av telefonlinje i 2.egt, og trenger nett i 1.egt uten at jeg kan lage hull i tak og vegger.

Modem/router fra min ISP er en sak som er ferdigkonfigurert av ISP så denne må stå slik som nå. Så jeg tenkte å sette en trådløsrouter sammen med denne i 2.egt, og sette en annen trådløsrouter/aksesspunkt i 1.egt, for så å bruke kablet nettverk for PC, X-Box360, printer og lignende i 1.egt. Trådløs trengs også for en av PCene i 2.egt, og for bærbare PCer som anskaffes senere.

All internett-trafikk fra enheter i 1.egt må altså gå gjennom trådløs bro mot routeren i 1.egt.

Problem;

Jeg får ikke routerne til å kommunisere med hverandre… Er det noen som har kjennskap til løsning ved en sånn situasjon, og/eller god peiling på D-Link routere / D-Link DIR615?

PS: Jeg får PCen med trådløst-kort (PCI, 54Mbit) til å kommunisere fint med begge routerne - både den som er koplet til modem/router i 2.egt, og den som er koplet i 1.egt med kablet nettverk. Internett fungerer også helt fint på den PCen som kobler seg til routeren i 2.egt, men disse 2 routerne vil altså ikke kommunisere med hverandre, så hele 1.egt er uten internett og isolert fra nettverket i 2.egt.

Alle tips mottas med stor takknemmelighet ;)

PS: Routerne kan jeg enda levere tilbake hvis det er annet utstyr som er mer optimalt for meg (tenkte at kanskje den i 1.egt i så fall byttes…?), men jeg ser helst at jeg får det til med det utstyret jeg har her hjemme nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...