Gå til innhold

Video redigering

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har tenkt å lage en film i forbindelse med en hang-glider klubb jeg er med i. Trenger et program som kan sette sammen, klippe, fryse, slow motion osv. på en enkel måte. Jeg er helt n00b i dette så det behøver ikke å være av det mest avanserte.

Tenkte litt på adobe premiere, duger det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

serriøst.. Premiere er veldig mye bedre en pinnacle..

Gratis er de begge uansett.. eller, dvs 2-500 for ingangsbilett på LAN.. der finnes det ubegrenset.. Enkelt er det, og veldig bra.. :D

Ja, jeg har brukt det veldig mye selv.. :woot:

Lenke til kommentar

Premiere er ikke SÅ vanskelig, men det er litt å sette seg inn i. Jeg fikk hjelp av en kompis til å komme i gang, så det gikk greit. Når det er så mange funksjoner, må det nødvendigvis bli littegranne mer komplisert å bruke, men noe 3DS-flashback skal du nok slippe :D

Lenke til kommentar

Joda..du kan alltids skaffe deg litt proft pirat software......men det betyr ikke at du vil lage kule filmer. Det er jo et spm om estetikk her, og kunnskap om mediet. For deg og dine kammerater tror jeg mye mye enklere software kan gjøre dere veldig happy inntil dere har jobbet en stund med mediet og enten har gått lei, eller er klare for å gå for litt tyngre saker.

Kjøp en sånn pinnacle Firewire kort hvor det følger med software. Da har du alt i en pakke, og får med manualer, og support. Det du kan lage der burde holde for dere lenge.

Du kan også titte på moviemaker som du får gratis med Win XP!

Jeg prøver ikke å undergrave deg og din interesse, men som han som skulle åpne 3Dsmax og bli mester.....det er noe du vil oppleve og åpner premier...det er ikke noe der du kan se som "logisk". Pinacle korte med software er laget for nybegynnere og har litt enklere layout. Du vil kunne ha det gøy mye fortere, og du vil kunne lever resultater til kameratene dine fortere. Om du etter en 3 - 4 filmer og er litt inne i video terminologien..da kan du prøve deg på premier.

btw..jeg har jobbet av og på med 3Dsmax siden det var i DOS..og jeg har fortsatt vannvittig mye å lære!!!

Btw 2 ...du vet video redigering krever kickass med PC utstyr..hvis ikke er det en studie i tålmodighet..I know..prøv å åpne en 4 GB fil....bare sitte i 5 min å se på maskinen

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...