P-in-P Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Hei! Jeg kom til skade å velte min x360 slik at spillet som kjørte, SoulCalibur4, ble ripet og uleselig. Hva gjør en med saken? Forresten så fungerer ikke zalo og den slags, har heller ikke chippet box... Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Er litt avhengig av kva slags ripe det er, men tannkrem kan fungere. Zalo brukes berre visst det er fett på plata som gjer den uleselig. Slipemiddelet i tannkremen vil runde ned ripa slik at laseren får lest informasjonen. Men det beste hadde vært og sjekka opp om du kan få ny cd-plate visst du sender inn den gamle. Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Jeg har fixet et par slike plater med en sak jeg kjøpte på Elkjøp en gang som sliper/polerer ned baksiden av platen så ikke alt for dype riper forsvinner... husker ikke helt hva den heter, ser ut som en bærbar CD-spiller. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 (endret) Tror nok at ripa er såpass stor at alle slike midler ikke går... Sprøsmålet var mer om det kan fåes igjen på garanti e.l.? Edit: Evt. sende inn varen til produsent og få tilbake et nytt et imot frakt og slikt...? Endret 22. oktober 2008 av P-in-P Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Dette skal stå i EULA hvis jeg ikke husker feil. Siden denne platen er kopibeskyttet slik at du ikke har hatt anledning til å ta sikkerhetskopier av platen så mener jeg at produsenten er moralsk forpliktet til å erstatte originale plater som blir ødelagt mot at du betaler porto. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Dette skal stå i EULA hvis jeg ikke husker feil. Siden denne platen er kopibeskyttet slik at du ikke har hatt anledning til å ta sikkerhetskopier av platen så mener jeg at produsenten er moralsk forpliktet til å erstatte originale plater som blir ødelagt mot at du betaler porto. Ahh, det høres bra ut! Går vel ikke ann å sikkerhetskopiere 360 spill uten å chippe allikevel så det skulle vel gå greit Nå spørs det bare å finne ut hvor en skal henvende seg da! Noen som vet det? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Du henvender deg alltid til de du kjøpte spillet hos. De kan eventuelt refferere deg videre. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Det ville være den naturlige veien å gå det ja, men problemet er at de som arbeider på elkjøp der jeg bor er totalt inkompetente så en slik samtale er bare å irritere seg over før jeg starter den Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Er det forresten noen som vet hva som står i EULAn til spillet? Vil være 100%sikker på mine fakta før jeg eier de elkjøp ansatte i saklig diskusjon Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 (endret) EULA er det du leser FØR du begynner å spille. Edit: Du kommer lenger med et godt or og en pistol enn bare en pistol (Ja, det var ikke det Al Capone sa, men det er ikke mindre sant av den grunn.) Endret 22. oktober 2008 av BlueEAGLE Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 EULA er det du leser FØR du begynner å spille. ...ehe he he... Lenke til kommentar
simentp Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 hvis du bruker slipemiddel og blander det med tankrem så funker det faktisk.. det skjedde med halo 3 med meg og men tok slipemiddel til marmor palte og blandet det med tankrem og vips så vare det noen små riper og den store var blitt liten og platen kunne leses helt fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå