Gå til innhold

Vannkjøling Dual AMD

Anbefalte innlegg

Er det noen i norge som selger danger den CPU waterblock? Er disse bra?

Får man kjøpt løse festeanordninger for egenproduserte Socket A waterblocks, og hvor? (Har et ASUS A7M266-D som IKKE har hull i selve hovedkortet, så alt må festes i socket'en)

Hvis jeg skal vannkjøle 2 AMD XP 1700, 1 northbridge og en Radeon 8500, hvordan bør jeg sette opp vannsløyfa? Er det lurt å splitte opp vannet slik at det er en ledning inn til hver CPU (for å få kaldest mulig vann til hver av dem), og så la vannet gå videre til northbridgen fra den ene CPU'n og til Radeon 8500'n fra den andre CPU'n?

Hvor høyt kan man klokke en XP 1700 uten å justere Vcore? Må det støttes i BIOS for at det skal gå ann å stille multiplierne etter de er låst opp m/ lim og sølvmaling?

Puh.. mange spørsmål på en gang. Håper det er noen smarte hoder der ute med gode svar :smile:

[ Denne Melding var redigert av: bluescreen på 2002-01-17 00:53 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-01-16 15:35, bluescreen skrev:

Er det noen i norge som selger danger den CPU waterblock? Er disse bra?

Får man kjøpt løse festeanordninger for egenproduserte Socket A waterblocks, og hvor? (Har et ASUS A7M266-D som IKKE har hull i selve hovedkortet, så alt må festes i socket'en)

Hvis jeg skal vannkjøle 2 AMD XP 1700, 1 northbridge og en Radeon 8500, hvordan bør jeg sette opp vannsløyfa? Er det lurt å splitte opp vannet slik at det er en ledning inn til hver CPU (for å få kaldest mulig vann til hver av dem), og så la vannet gå videre til northbridgen fra den ene CPU'n og til Radeon 8500'n fra den andre CPU'n?

Hvor høyt kan man klokke en XP 1700 uten å justere Vcore? Må det støttes i BIOS for at det skal gå ann å stille multiplierne etter de er låst opp m/ lim og sølvmaling?

Du får kjøpt danger den på http://www.netconnection.no/ billig er det ikke, men danger den går for å være veldig bra, hvis ikke har du jo amd water kit fra 3dfxcool, det er nesten helt lik blokk.

3dfxcool har en feste ordning som går ann å kjøpe løst for egenproduserte vannblokker med flere.

Vannsløyfa hadde jeg prøvd å sette opp som du har tenkt, det er jo bare å prøve seg fram, bruke termometer og finne ut hva som lønner seg osv.

Overklokking av prosessoren er bare å klokke til systemet ikke er stabilt lengere, du kan jo øke volt til 1.85 det støtter vel de fleste hovedkort!?

Må vel støttes i bios for å få forandret multiplier ja. Men du tjener mest ytelses messig på å overklokke fsb hvis du har muligheten.

Håper det var gode nok svar :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-16 15:43, GH11 skrev:

Lurer på nesten det samme, bare med en en-prosessorsoppsett (fortsatt med gpu og Northbridge).

Hvilke systemer/komponenter vil da egne seg?

Du kan jo som sagt bruke amd water kit med gigant radiatoren fra 3dfxcool som de har testet her på ok.no

Sette på chipset kjøler og skjermkort kjøler, det finner du hos microplex, det er beregnet til koolance systemet, men i verste fall ordner det seg med et par overganger :smile:

Lenke til kommentar

Okay! Da blei det AMD Pro waterkit, med ekstra cpu-blokk! :smile:

Driver å bygger dual AMD maskin nå, som skal stå lydisolert og vannkjølt inni et skap. Vannkjølinga skal stå i et annet rom, slik at jeg blir kvitt ALL støy!

Dette blir drømmepc'n! :grin:

[ Denne Melding var redigert av: bluescreen på 2002-01-17 00:51 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-16 18:25, Bøgge Bakken skrev:

Hvorfor ikke parallell?

Jeg vil ikke at varmen fra den ene cpu'en skal bli "dratt med" til den andre, slik at den andre potensielt blir mer ustabil under overklokking. Det er jo om å gjøre å få lavest mulig temp. :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...