Gå til innhold

paypal og samboers visakort (LØST)


Anbefalte innlegg

Hei

 

Min kjære samboer har kjøpt seg noe på e-bay, og dette skal visst betales via paypal. Vi opprettet en paypal-konto i samme navn som e-baybrukeren.

 

Lurer på om det går an å bruke mitt VISA kort til å betale / overføre via Paypal til eBay selgeren, eller om banken min/paypal kommer til å stoppe transaksjonen fra mitt VISA til hans Paypal-konto? Noen som har erfaring med dette?

 

Har ikke VISA i hans navn akkurat nå (mistet og sperret), og det haster litt.. har ikke lyst til å overføre pengene via banken heller, siden selger da legger til 30 pund.

 

Takker for hjelpa!

Endret av tussemor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Min kjære samboer har kjøpt seg noe på e-bay, og dette skal visst betales via paypal. Vi opprettet en paypal-konto i samme navn som e-baybrukeren.

 

Lurer på om det går an å bruke mitt VISA kort til å betale / overføre via Paypal til eBay selgeren, eller om banken min/paypal kommer til å stoppe transaksjonen fra mitt VISA til hans Paypal-konto? Noen som har erfaring med dette?

 

Har ikke VISA i hans navn akkurat nå (mistet og sperret), og det haster litt.. har ikke lyst til å overføre pengene via banken heller, siden selger da legger til 30 pund.

 

Takker for hjelpa!

 

Litt usikker på dette med samboers kredittkort: Når jeg prøver å legge til ett nytt kort på min konto får jeg opp et delvis ferdigutfylt skjema, med fornavn (som kan endres) og etternavn (som ikke kan endres). Resten av feltene korttype, kortnr og utløpsdato er ikke ferdigutfylte. Problemet her blir vel etternavnet, som ikke kan endres, og om Paypal sjekker det oppgitte navnet opp mot kredittkortselskapet (og det gjør de mest sannsynlig..) En løsning er jo å opprette en PayPal-konto i ditt navn også, og overføre pengene derfra enten direkte til selgeren, eller via samboers konto.

 

Men det finnes en enklere løsning: Du kan sette inn penger på PayPal-kontoen også via nettbanken. Menyvalget "Top up account" -her får du oppgitt kontonr til en norsk bankkonto (8200.02.50690), og en "transfer ID" som du legger inn i KID-feltet (eller muligens som "melding til mottaker").

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Vi fant ut at det gikk greit. La kortet til og verifiserte det via koden jeg fikk i nettbanken min. Vet ikke om det hadde noe å si at vi har samme adresse. Og jeg la til en "alternativ adresse" med C/O mitt navn.. Det fungerte i alle fall.

Endret av tussemor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...