Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hjelp til å forstå dere mannfolk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å svare på trådstarters spørsmål; ja og Nei - De fleste gutter vil nok før man blir "Sammen" ha gjort seg opp en mening om denne personen er noen som man kunne tenke seg å gifte seg med, men man har selvsagt ikke gjort seg opp en bastant mening på dette tidspunktet. - Derimot har nok de færreste gutter noe problem med å bli sammen med jenter som de er sikre på at de aldri vil gifte seg med, og da skal det nok mye til for at dette snus senere i forholdet :) - Og ja, de fleste har nok en oppfatning av dette før de går inn i et forhold :)

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar
men har satset på skolen og utdannelse fra dag 1 og håper dette kommer til å lønne seg videre i livet rent sosialt sett. om jeg er uheldig og ikke klarer å få fatt på en dame så har jeg ihvertfall pengene og hun ska ikke få tro at jeg kjører alt over i et felleseie nei.......der ska hu tro om igjen.

Einig angåande det med at utdannelse vil lønne seg vidare i livet sosialt sett. Men det du seier om pengane du vil tene vert litt "feil" tykkjer eg. Såklart er det golddiggers ute og går, men pengane vil aldri kompensere for manglande sosial intelligens. Dvs. dersom du har fått deg dame som kun sett pris på pengane dine, så har du i mine auge ikkje fått deg dame- men ein blodsugar. Sjølv håpar eg at damene, etter kvart som dei lærer seg å styre unna douchebags, lærer seg å setja pris på verdiar som sjølvtillit, utstråling og sjarm framføre pengar og anna jordisk gods.

Men dette er vel kanskje berre ynskjetenking? :roll:

blir som en parasitt ja, men jeg får bare spille korta som de er og håpe på det beste;)

med god utdannelse og høy lønn så er det også fort å bli en vandrene målskive for desperate alene-mødre som trenger en som kan forsørge seg og ungen/ungene og gjør deg til en barnevakt mens hu er på et viktg møte (aka; dater barsken-tøff-superkjekk i byen):(

på byen holder man kjeft om jobb og sosial status.

Lenke til kommentar
men har satset på skolen og utdannelse fra dag 1 og håper dette kommer til å lønne seg videre i livet rent sosialt sett. om jeg er uheldig og ikke klarer å få fatt på en dame så har jeg ihvertfall pengene og hun ska ikke få tro at jeg kjører alt over i et felleseie nei.......der ska hu tro om igjen.

Einig angåande det med at utdannelse vil lønne seg vidare i livet sosialt sett. Men det du seier om pengane du vil tene vert litt "feil" tykkjer eg. Såklart er det golddiggers ute og går, men pengane vil aldri kompensere for manglande sosial intelligens. Dvs. dersom du har fått deg dame som kun sett pris på pengane dine, så har du i mine auge ikkje fått deg dame- men ein blodsugar. Sjølv håpar eg at damene, etter kvart som dei lærer seg å styre unna douchebags, lærer seg å setja pris på verdiar som sjølvtillit, utstråling og sjarm framføre pengar og anna jordisk gods.

Men dette er vel kanskje berre ynskjetenking? :roll:

Det er nok langt fra ønsketenkning. Det er rene harde fakta. Det må bare tas med i ligningen at mengden penger, satt opp mot utseende OG sosial intelligens styrer suksessraten basert på penger. Mao, jo bedre du ser ut, og jo tøffere i trynet du er, jo mindre penger trenger du. Dette går selvfølgelig også andre veien. Men nok penger, og du får hvem pokker du vil her i verden. Penger er, når det kommer til stykket, DEN faktoren som betyr mest i en kvinnes valg av mann som er god nok for henne.

Lenke til kommentar
Jeg har noen spørsmål når det gjelder dere menn.

Er det slik at noe av det første dere gjør er å bestemme dere for om dama dere er interessert i er verdt å gifte seg med eller ikke?

Nei.

Når er det egentlig normalt at dere bestemmer dere for dette?

Helst aldri. Ekteskap er pes. Det har jeg sett på tv.

Er det dette som avgjør om dere inngår et forhold eller ikke?

Nei.

Hvis dere har drevet litt av å på med dama over lengre tid, hva er det som burde avgjøre at dette er verdt å satse på?

At ting fungerer bra i senga og ved/på frokostbordet er en god start. Da tenker jeg ikke på at hun bør være en slags sexatlet, men at man kan slappe av og føle seg komfortable sammen.

Tenker dere i det hele tatt på om dette er dama dere skal gifte dere med fra første stund?

Nei.

Jeg trodde det var slik at et kjæresteforhold på en måte avgjør dette, at det er da man blir kjent med hverandre og ser om relasjonene dere imellom kan fungere, hvordan kan man liksom avgjøre dette før man i det hele tatt har vært i et forhold? Jeg bare lurer for jeg ønsker å finne ut om der er noe essensielt jeg har misforstått.

Høres ganske mye ut som slik jeg tenker selv. Med unntak av at jeg helst unngår å tenke på giftemål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...