Joe DiMaggio Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Hei! Jeg kunne veldig gjerne tenke meg å jobbe som sjåfør på heltid. Kan jeg få noen tips til hvilene firmaer jeg kan jobbe i. Jeg har vert i kontakt med Schenker Transportørforening allerede og de sier det kanskje er mulighet for meg. DHL skal også kontaktes. Jeg bor på Sørlandet og har førerkort klasse B. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Du kan jo høre med FedEx, UPS og posten. Også bruke gulesider og sjekke ut andre budfirmaer osv i det området du bor i. Lykke til! Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Jeg vil ambefale posten, uansett om du ønsker å kjøre budbil eller begynne med lastebil. har kjørt lastebil for ymse firmaer sjøl, å posten er absolutt det beste jeg har kjørt for. der har du gode tarrifavtaler, overtid, tillegg, ordna arbeidstider, og sikkerhet prioriteres framfor økonomi. Kjører for et mindre firma nå, hvor det er 60-timers uke, luselønn, ingen former for ekstra betaling ved overtid eller natt-arbeid, sikkerhet er sterkt nedprioritert ved at ødelagte lastbærere blir brukt framfor å kjøpe nytt/reparere, og de billigste løsningene på ALT, arbeidsmiljøloven er et fremmed-ord, og opplæring er for det meste på eget annsvar. og slikt går igjen i flertallet av firmaene i transportbransjen. Og uansett hva du finner på, ORGANISER DEG! meld deg inn i fagforeninga med en gang. Grunnen tel at yrkessjåføer har så dårlige vilkår, er at få er organiserte, å da kan det ikke komma noen fagforening å forhandle seg fram til gode tarrifer i bedriften din. om ALLE hadde vært organsierte, hadde det vært fagforeninga som fastsatte lønna, ikke sjefen. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 asko agder trenger alltid sjåfører, her har du god lønn og flotte arbeidstider. tilleggs betaling får alt eks. begynner på jobb før kl 7 eller helge arbeid osv Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Jeg tror ikke de kan tilby meg jobb når jeg kun har førerkort klasse B Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 vet de har en bud bil som de kjører ut varer med når de gjør feil Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Ja, de kjører ut med en bud bil, men det er kun når Asco gjør en glipp selv. Da er det bare en random som kjører. De har ikke noen faste ansatte til det. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Hvorfor ikke ta sertifikat for stor bil? Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Har tenkt på det, men ikke i første omgang. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Drosje? Siden du kun har klasse B, ikke fast lønn, men det er jo sjåførjobb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå