Rivers Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Og pass på at du har med deg allt og at allt funker. Minnekort tomme og klare Batteri(er) oppladet Batterilader i tilfelle Ikke glem noen av objektivene du hadde tenkt å ta med .. osv ... ..... osv ... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Og - følg brura! Det er personen man først og fremst skal få tatt bilder av! Skal prøve meg som uhøytidelig ekstrafotograf i et bryllup om et par uker - syntes jeg fikk mange gode tips av et eget kapittel om bryllupsfotografering i Scott Kelbys bok, som jeg i alle fall herved vil anbefale. Selv om humoren er veldig tørr.. Skal låne med meg ekstra batteri og minnekort, og skal ha bærbar på standby for minnekort-tømming.. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 Post gjerne resultat og erfaringer her når du er ferdig da;) hehe Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 For all del, ikke bli full... Lenke til kommentar
onslow123 Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 VIKTIG: Ikke gå i veien for fotografen. Han får betalt for å gjøre en jobb. Utnytt heller muligheten til å få litt andre vinkler på bildene enn det fotografen tar.Det er også vanlig at hobbyfotografer lar være å instruere motivene. Det er fire hovedområder for bilder: 1. inne i kirka/vielseslokalet. ..... 2. Ute på kirketrappa. ..... 3. Den profesjonelle fotograferingen. ......... 4. Middagen/taler/festen. ........ 5. Bryllupsnatta. Vær diskret, meeeeeget diskret. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 :!: Ikke dum den nr.5, men spørs om dette ingår i "normal" bryllupsfotografier.. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 :!: Ikke dum den nr.5, men spørs om dette ingår i "normal" bryllupsfotografier.. Husk kamera med videofunksjon! ..Endelig en grunn til å oppgradere til D90/5D2? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Les bloggen til Ziser. Den er spekket med tips. Anbefales på det sterkeste Link Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Så er det å være ekstra-fotograf på bryllup i morgen - har: -Ekstra batteri til blits. -To tomme CF-kort. -Verifisert (har det alltid, men allikevel dobbeltsjekket) at Beep er off. -Objektiver. -Batterilader. -Lån av monopod og ekstra kamera-batteri. -Har med samtlige objektiver, men låner en EF 50/1.4, så også har en med AF.. -Store planer om å følge bruden samt å ikke gå i veien for den offisielle fotografen. Noe jeg har glemt? Edit: Ah - å dobbetsjekke staving av dobbeltsjekket. Endret 6. mars 2009 av Trondster Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Gode råd, spesielt det å eksponere etter høylysene. For ingen brud vil like at kjolen ser ut som en grå vaskefille på bildene. kan man stille inn 400D til å eksponere etter høylysene automatisk? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 De to CF-kortene bør være gedigne. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Noe jeg har glemt? R A W men det er kanskje innlysende.. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 R A W men det er kanskje innlysende.. Tar jpg+raw - har plass til en tusen bilder eller så, som burde være rikelig - er mer i "venn av brudgommen med speilrefleks" enn "assisterende fotograf".. Lenke til kommentar
arela Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 PMnormal: For all del, ikke bli full... Hva skal en da gjøre på et brylupp Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Hva skal en da gjøre på et brylupp Kjøsse brura. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Jeg har selv ett bryllup jeg skal ta i August. Jeg skal være hovedfotografen så blir nok å ta med en fotograf til slik at jeg er sikker på å få noen gode bilder. Er usikker på objektiv valg. Det blir iværtfall 5D Mark II. Mulig 135 f/2 eller en 85/50 1.2. 70-200 virker også groom, men skal ta en prat med brudeparet og se litt på locationen og slikt noen dager før. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Jeg har selv ett bryllup jeg skal ta i August. Jeg skal være hovedfotografen så blir nok å ta med en fotograf til slik at jeg er sikker på å få noen gode bilder. Er usikker på objektiv valg. Det blir iværtfall 5D Mark II. Mulig 135 f/2 eller en 85/50 1.2. 70-200 virker også groom, men skal ta en prat med brudeparet og se litt på locationen og slikt noen dager før. Blits og ekstra ekstra batterier var gull gull verdt til bilder fra middag og fest.. Ta også med vidvinkel til gruppebildene. Hovedfotografen i bryllupet tok gruppebilder med en Hassy.. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Jeg har selv ett bryllup jeg skal ta i August. Jeg skal være hovedfotografen så blir nok å ta med en fotograf til slik at jeg er sikker på å få noen gode bilder. Er usikker på objektiv valg. Det blir iværtfall 5D Mark II. Mulig 135 f/2 eller en 85/50 1.2. 70-200 virker også groom, men skal ta en prat med brudeparet og se litt på locationen og slikt noen dager før. 35 1.4L eller kanskje 24 1.4L er rimelig åpenbare, spør du meg. Ellers er jo de to/tre fastobjektivene du nevner godt knall. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Skal selv ta bryllupsbilder i august og grugleder meg til det. Det er kusina mi som jeg kjenner veldig godt, så regner med at det skal gå greit dog Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Heisann,eg skal vere fotograf under et bryllup til helgen. Den profosjonelle skal bare ta typiske par bilder dagen før så jeg blir alene hele den store dagen. Har fått tillatelse fra presten at jeg vere rundt alteret. Første gangen vel og merke...noen spesielle tips? angåande utstyr? Har 40D med 17-50mm f/2,8 og enda en Tamron 70-200 f/2,8.. Takk for svar.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå