Gå til innhold

Bryllupsbilder, etikette? Hvordan skal man oppføre seg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og - følg brura! Det er personen man først og fremst skal få tatt bilder av! :)

 

Skal prøve meg som uhøytidelig ekstrafotograf i et bryllup om et par uker - syntes jeg fikk mange gode tips av et eget kapittel om bryllupsfotografering i Scott Kelbys bok, som jeg i alle fall herved vil anbefale. Selv om humoren er veldig tørr..

 

Skal låne med meg ekstra batteri og minnekort, og skal ha bærbar på standby for minnekort-tømming.. ;)

Lenke til kommentar
VIKTIG: Ikke gå i veien for fotografen. Han får betalt for å gjøre en jobb. Utnytt heller muligheten til å få litt andre vinkler på bildene enn det fotografen tar.

Det er også vanlig at hobbyfotografer lar være å instruere motivene.

 

Det er fire hovedområder for bilder:

1. inne i kirka/vielseslokalet. .....

2. Ute på kirketrappa. .....

 

3. Den profesjonelle fotograferingen. .........

4. Middagen/taler/festen. ........

 

5. Bryllupsnatta. Vær diskret, meeeeeget diskret.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Så er det å være ekstra-fotograf på bryllup i morgen - har:

-Ekstra batteri til blits.

-To tomme CF-kort.

-Verifisert (har det alltid, men allikevel dobbeltsjekket) at Beep er off.

-Objektiver.

-Batterilader.

-Lån av monopod og ekstra kamera-batteri.

-Har med samtlige objektiver, men låner en EF 50/1.4, så også har en med AF.. ;)

-Store planer om å følge bruden samt å ikke gå i veien for den offisielle fotografen.

 

 

Noe jeg har glemt? :)

 

Edit: Ah - å dobbetsjekke staving av dobbeltsjekket.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Jeg har selv ett bryllup jeg skal ta i August. Jeg skal være hovedfotografen så blir nok å ta med en fotograf til slik at jeg er sikker på å få noen gode bilder. Er usikker på objektiv valg. Det blir iværtfall 5D Mark II. Mulig 135 f/2 eller en 85/50 1.2. 70-200 virker også groom, men skal ta en prat med brudeparet og se litt på locationen og slikt noen dager før.

Lenke til kommentar
Jeg har selv ett bryllup jeg skal ta i August. Jeg skal være hovedfotografen så blir nok å ta med en fotograf til slik at jeg er sikker på å få noen gode bilder. Er usikker på objektiv valg. Det blir iværtfall 5D Mark II. Mulig 135 f/2 eller en 85/50 1.2. 70-200 virker også groom, men skal ta en prat med brudeparet og se litt på locationen og slikt noen dager før.

Blits og ekstra ekstra batterier var gull gull verdt til bilder fra middag og fest.. :)

Ta også med vidvinkel til gruppebildene.

Hovedfotografen i bryllupet tok gruppebilder med en Hassy.. :dribble:

Lenke til kommentar
Jeg har selv ett bryllup jeg skal ta i August. Jeg skal være hovedfotografen så blir nok å ta med en fotograf til slik at jeg er sikker på å få noen gode bilder. Er usikker på objektiv valg. Det blir iværtfall 5D Mark II. Mulig 135 f/2 eller en 85/50 1.2. 70-200 virker også groom, men skal ta en prat med brudeparet og se litt på locationen og slikt noen dager før.

 

35 1.4L eller kanskje 24 1.4L er rimelig åpenbare, spør du meg. Ellers er jo de to/tre fastobjektivene du nevner godt knall.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Heisann,eg skal vere fotograf under et bryllup til helgen. Den profosjonelle skal bare ta typiske par bilder dagen før så jeg blir alene hele den store dagen. Har fått tillatelse fra presten at jeg vere rundt alteret. Første gangen vel og merke...noen spesielle tips? angåande utstyr? Har 40D med 17-50mm f/2,8 og enda en Tamron 70-200 f/2,8..

 

Takk for svar..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...