Eltviken Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Lurer på om hvilken forsikring du har på ett brukt speilrefleks som til dømes er blitt kjøpt på eit bruktmarked, går inboforsikrnga innanfor produkt du kjøper brukt,eller? Visst jeg ikkke har kviteringen fra den siste eieren kommer jeg da til å få problemer visst noe skjer med mitt dslr? Visst noen andre har noe å tipse om ved å kjøpe brukt så komme gjerne med innspill. Mvh Riffe. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 (endret) Forsikring har ingenting å si mtp. produksjonsfeil og svakheter. Innboforsikringen din erstatter det bare hvis det blir skadet i brann, stjålet under innbrudd etc. Reklamasjonsfristen gjelder i 5 år fra kameraet opprinnelig ble solgt, og følger kameraet. Men jeg tror du skal slite med å få norsk importør til å ta kostnaden ved eventuelle problemer hvis du ikke kan dokumentere (med kvittering el. l.) at kameraet er kjøpt i Norge. Og reklamasjonsfristen gjelder selvsagt bare feil og mangler som skyldes produksjonen av kameraet, skader fra bruk dekkes ikke. Endret 22. oktober 2008 av Sutekh Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 jeg tror OP mener "dekker innboforsikringen en gjenstand jeg ikke helt kan bevise at jeg eier"? Lenke til kommentar
nie Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Når er jeg på tynn is men: Jeg vil tro at norske kamera-imortører har oversikt over hvilke kameranummer (produksjonsnummer) som de har importert og videreformidlet for salg gjennom sine "offisielle" salgskanaler. Jeg vil iallfall forvente det, med den skremselspropaganda som enkelte av dem driver overfor "EU-modeller" etc. Gitt at dette er korrekt, bør det ikke være noe problem å få utført reparasjon av kamera på garanti/reklamasjon selv om man skulle ha rotet vekk kvitteringen. Som sagt: Overhodet ikke sikker, men jeg ville forvente at det var slik som jeg beskriver over. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 jeg tror OP mener "dekker innboforsikringen en gjenstand jeg ikke helt kan bevise at jeg eier"?Hm. Godt poeng. Tror jeg skal ta den koppen med kaffe. Anyway: Ja, det gjør den (hjelper ikke så mye å ha tatt vare på kvitteringer hvis huset brenner ned...). Men det kan hjelpe å dokumentere eiendeler på andre måter, f.eks. med bilder som man lagrer en annen plass. Men stort sett så er forsikringsselskaper relativt greie når det gjelder den typen ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå