Gå til innhold

Rampage II Extreme er lanseringsklar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pris på dette da? tør vi vente under 2000 kroner ? :p

Når Asus Rampage Extreme ble lansert lå prisen på rundt 3000, og i dag selger komplett.no korte for 3200 kroner. Så vil nok tippe dette korte vil få en enda mer stivere pris.

Men går dette korte i samme fotspor som sin forgjenger så tror jeg nok dette korte kommer blir det mest utforende for andre produsenter.

Lenke til kommentar
En fersk review av X58-platformen viser dårlig økning av spilleytelse. Flere kommer til å vente med oppgraderingen, tenker jeg. Men det positive er at dette vil sikkert påvirke prisen på nåværende hardware.

Full blown Core i7 940 review with apps and games benchmarks

Hmm, de brukte bare to minnemoduler, ikke helt optimalt.

Endret av haalo
Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden dekker de delvis over noen av kjøleribbene?

Joda Asus kan det med utseende, farger og pene bilder. Men hvordan står det til med teknikken? Valg av kontrollere, kondensatorer, spenningsregulatorer osv? Betaler man mer for teknikk enn design eller omvendt?

Man kan stille seg spørsmålet om dette er mer "Bling" enn nødvendig. Hvor varme blir egentlig NB , SB med vanlig kjøling? Savner litt ordentlig tester på disse "extreme" kjøleløsningene, har på følelsen at de mange ganger er mer utseende enn at de har så ekstrem effekt i det hele tatt og med de rare designene så er det jo godt mulig man får dårlig kontakt.

Kjøleribbene er ikke dekket for pynt. De er dekket for å hindre varmestråling fra disse GPUene som blir varmere for hver dag, tenker jeg. Jeg personlige har stusset mye på hvordan jeg kunne dekke kjøleribbene som står få millimeter fra en GPU som blir ganske het på oversiden.

Dette kortet lover bra foreløpig, og jeg ser ingen grunn til å svartmale det pga. dekket kjøleribber.

At de er tildekt for å hindre gpu varmestråling betyr jo også at frisk luft som blåser rett på dem ikke får kjølt like bra, dvs vinninga går opp i spinninga. Flere skjermkort som også blåser mesteparten av varmlufta ut av kabinettet og da kan man jo spørre hovr hensiktmessig dette er.

Lenke til kommentar
At de er tildekt for å hindre gpu varmestråling betyr jo også at frisk luft som blåser rett på dem ikke får kjølt like bra, dvs vinninga går opp i spinninga. Flere skjermkort som også blåser mesteparten av varmlufta ut av kabinettet og da kan man jo spørre hovr hensiktmessig dette er.

Jeg har en 9800GTX som er forholdsvis kjølig GPU, og den blåser varme luften ut av kabinettet også. Men GPU er veldig varm på oversiden (hvor PCBen er bar) og stråler masse varme rett på kjøleribben (som går fra NB til SB). Denne går rett under GPU med få millimeter klaring og jeg har eksperimentert litt med å dekke den. Jeg mener at en slik løsning som Rampage II Extream kunne hjelpe en god del på temperaturene hos meg.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Jeg har en 9800GTX som er forholdsvis kjølig GPU, og den blåser varme luften ut av kabinettet også. Men GPU er veldig varm på oversiden (hvor PCBen er bar) og stråler masse varme rett på kjøleribben (som går fra NB til SB). Denne går rett under GPU med få millimeter klaring og jeg har eksperimentert litt med å dekke den. Jeg mener at en slik løsning som Rampage II Extream kunne hjelpe en god del på temperaturene hos meg.

Denne er noe for deg :)

http://www.microplex.no/aspx/produkt/prdin...aspx?plid=95359

Lenke til kommentar
Hva er det som går av dere? Marvell er nå en av de beste leverandørene på integrerte nettverkskort på lenge. Lyden er helt grei, ikke noe AC97 piss. Men at dem skal bruke JMicron til IDE/flopp/SATA/eSATA er utenfor min fatteevne. Skal også si at PCIe-portene var ræva plassert. Tror jeg skal holde på min Maximus Formula litt lengre gitt :p

Marwell er ikke bra i mine øyne. De har høy CPU-load, ikke akkurat en historie som er spekket med gode drivere. Problemer med endel litt mer avanserte instillinger, osv. Det er for dårlig å levere marwell på så dyre kort i mine øyne.

AtW

Når var sistgang du hadde et kort med dual gigabit fra marvell? Sant skal sies at marvell ikke alltid har vært like bra, men det har virkelig tatt seg opp i det siste.

Har nå hvertfall et marvell-kontrollere hvor jeg bruker 802.3ad og det funker helt smertefritt. Når sant skal sies foretrekker jeg Intel sine kontrollere når det kommer til avanserte instillinger. Men når det kommer til pris er absolutt marvell et godt alternativ!

Hilsen fra en som har vært mye plaga med realtek- og nvidia-kontrollere oppgjennom årene.

Det nyeste kortet jeg kjøpte med marwell kjøte jeg vel for ca et år siden. Hovekort jeg har kjøpt etter dette har hatt andre kontrollere. At det ikke ødelegger data som de hårreisende greiene til nvidia gjorde på nettrafikk gjør det ikke bra. Det gjør bare at de ikke er desidert dårligst. Som du nevner er feks intel vesentlig bedre, se på serverhovedkort, de har ofte ganske gode kontrollere for nettverk.

AtW

Lenke til kommentar

Denne er noe for deg :)

http://www.microplex.no/aspx/produkt/prdin...aspx?plid=95359

Ja, jeg kunne virkelig ha bruk for dette, og nettopp derfor mener jeg at Rampage II Extreme har en smart løsning som dekker og beskytte kjøleribbene fra denne varmen.

Lenke til kommentar

Jeg er blitt mer og mer skeptisk til Asus siste halvannet året og jeg velger heller merker som Gigabyte, Foxconn og faktisk i noen tilfeller MSI(som har noen diamanter innimellom). Jeg heller også mer mot Foxconn som første valget. DFI er desverre ikke eksisterende i det norske markedet lenger.

På hjemmeserversiden holder jeg meg til Intel sine hovedkort og vurderer noen ganger Supermicro.

EDIT:

Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor man skal blande noe som ser ut som Deluxe løsninger med noe som skal være Hardcore OC produkter. For meg blir dette som at de forsøker å slå sammen "fulg og fisk" og ikke får til noen av delene på en god måte.

Lag produkter mer spesialisert for kjøpergruppene. Et Hardcore OC kort skal ikke ha unødvendig bling-bling og techstøtte, samt at de bør være ekstreme på Bios oppdateringer(noe de ikke er).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...