Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Får ikke liv i forsterkeren (LØST)

Filosof

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke liv i forsterken. Når jeg skrur på bilen og cd-spilleren lyser skrus ikke fortserkeren på - ingen av lampene lyser en gang.

Jeg har koblet til alle kabler og ledninger som de skal, og jeg har dobbeltsjekket sikringen til strømmen, sikringen på forsterkeren, jordingen til forsterkeren, stereokablene og remote-ledningen.

Tidligere har jeg hatt en litt mindre og billigere forsterker (800 watts), og bestemte meg for å skaffe en som var hakket bedre (1200 watts). De er akkurat samme merke og serie. Jeg skjønner virkelig ikke hva som er problemet.

Er det noen som kan hjelpe meg? :innocent:

Endret av Professoren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du har hatt liv i den forrige og bare byttet kabler over på den nye så skal jo alle koblinger ha vært i orden.

Har du den gamle forsterkeren tilgjengelig bør det være fort gjort å koble den til igjen for å utelukke om det har skjedd noe med koblingene.

Blackburn

Lenke til kommentar
Dersom du har hatt liv i den forrige og bare byttet kabler over på den nye så skal jo alle koblinger ha vært i orden.

Har du den gamle forsterkeren tilgjengelig bør det være fort gjort å koble den til igjen for å utelukke om det har skjedd noe med koblingene.

Blackburn

Jada, den gamle forsterkeren funket helt fint. Men, den har jeg dessverre solgt, så det jeg kan dessverre ikke få testet det :ermm:

Lenke til kommentar

Eg hadde samme problem.. Skifta til en ny forsterker og den var heilt dau.

Sjekka alle kablane fleire gonger, men det var CD-spilleren som var feilen.

Skiftet til en gammel CD-spiller, og da fungerte det 100%..

En kamerat såg på CD spilleren, og fann ut at det var en sikring som var gåen.

Lenke til kommentar

PROBLEMET ER LØST!

Etter grundig trippelsjekking av absolutt alle kabler, sikringer, skruer og kabelsko oppdaget jeg følgende: Strømledningen hadde på et punkt blitt helt avsvidd, mest sannsylig grunnet overoppheting. Akkurat hvordan dette har skjedd er jeg usikker på - men nå er i det minste problemet løst.

Takk for hjelpen alle sammen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...