Gå til innhold

Konspirasjonsteorier - Zeitgeist Movie - Loose Change 2nd

Anbefalte innlegg

Nei, den som PÅSTÅR noe må også bevise det.

Det er ikke mulig å bevise en negativ påstand. Du kan ikke bevise at den usynlige rosa enhjørningen ikke eksisterer.

Å jo da, i form av null bevis for den rosa enhjørningen... :)

Nå motsier du deg selv. Du sier jo nettopp at det at det ikke finnes bevis for den rosa enhjørningen gjør at man ikke trenger å tro på den. Altså innrømmer du at den som tror på denne må bevise at den eksisterer.

Neida, jeg har skjønt poenget jeg.... :)

Men var den rosa? Du er sikker på det? he he... :)

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg nettopp sett Zeitgeist.

Jeg har aldrig vært noe serlig tilhenger av konspirasjonsteorier, men jeg må si at den filmen gjorde inntrykk på meg.

Religion derimot har jeg sett på som fasinerende siden tidlig i tennårene.

Filmen tok opp mangeting jeg ble fasinert av, å jeg må si jeg ble egentlig ganske skremt av siste del av filmen som omhandlet økonomi.

Jeg liker ikke å tro at værden er så korrupt som den fremstilles i denne filmen. Men det er jo mulig...!!!

Noen som vet om en liste over faktafeil i filmen?

Lenke til kommentar
Nå har jeg nettopp sett Zeitgeist.

Jeg har aldrig vært noe serlig tilhenger av konspirasjonsteorier, men jeg må si at den filmen gjorde inntrykk på meg.

Religion derimot har jeg sett på som fasinerende siden tidlig i tennårene.

Filmen tok opp mangeting jeg ble fasinert av, å jeg må si jeg ble egentlig ganske skremt av siste del av filmen som omhandlet økonomi.

Jeg liker ikke å tro at værden er så korrupt som den fremstilles i denne filmen. Men det er jo mulig...!!!

Noen som vet om en liste over faktafeil i filmen?

Her:

http://www.skeptic.com/eskeptic/09-02-25

Bla litt ned på siden, til du ser The Greatest Story Ever Garbled

Lenke til kommentar
Siden vi er inne på emnet:

1. Hvorfor er bin Laden mistenkt, når det ikke finnes konkrete bevis (Så vidt jeg vet er han ikke mistenkt av CIA)?

2. Hørte at Bush to ganger har uttalt at han så det første flyet traff WTC live. Stemmer det?

Nå fins det nok av tråder om temaet, så diskusjonen kan fortsettes der.

Men, jeg har bare hørt snakk om Bin Laden og det du nevner der. Har ikke sett noe bevis på det.

Og Bush har sagt så mye rart, at jeg ikke tar noe av det han sier seriøst.

Men, finn en tråd som allerede er inne på akkurat dette temaet, og spør der.

Lenke til kommentar

lurer på om det var i den loose change final cut, men er ikke sikker. Argumentet var at det første krasjet ikke ble vist live...

googlet 'george bush terrible pilot' og fikk opp denne på første: http://www.guardian.co.uk/world/2001/dec/05/september11.usa. Og det samme skal han ha gjenfortellt senere.

Jeg spør fordi at jeg lurer, ikke fordi at jeg bastant påstår at dette er en konspirasjon...

Lenke til kommentar
Siden vi er inne på emnet:

1. Hvorfor er bin Laden mistenkt, når det ikke finnes konkrete bevis (Så vidt jeg vet er han ikke mistenkt av CIA)?[

For å kunne formelt sikte ham for 9/11 må FBI/CIA presentere sin sak ganske utfyllende. Som de fleste vet er det ikke uvanlig at politimyndigheter gjerne holder kortene tett til brystet inntil det er absolutt nødvendig å frigi informasjon (det er bare å se på nyhetene her hjemme når politiet inervjues om pågående kriminalsaker).

Men så er Bin Laden er allerede ettersøkt for ambassadebombingene i Tanzania og Kenya. Det er derfor ikke nødvendig for FBI/CIA å sikte ham for 9/11 og dermed bli tvunget til å frigi potensielt sensitiv informasjon.

Noen vil sikkert tenke at det var da "beleilig", men legg merke til at han heller ikke er offisilet siktet for angrepet mot USS Cole.

FBIs liste over de ti mest ettersøkte terrorister har til og med denne informasjonen på toppen av siden:

The alleged terrorists on this list have been indicted by sitting Federal Grand Juries in various jurisdictions in the United States for the crimes reflected on their wanted posters. Evidence was gathered and presented to the Grand Juries, which led to their being charged. The indictments currently listed on the posters allow them to be arrested and brought to justice. Future indictments may be handed down as various investigations proceed in connection to other terrorist incidents, for example, the terrorist attacks on September 11, 2001

http://www.fbi.gov/wanted/terrorists/fugitives.htm

Kort oppsummert:

"There's no mystery here," said FBI spokesman Rex Tomb. "They could add 9/11 on there, but they have not because they don't need to at this point. . . . There is a logic to it."

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/conte...6082700687.html

Lenke til kommentar
Hvor hørte du det, og hva er relevansen?

On 9/11, Bush watched the first plane impact

Relevans? Vet ikke, dette var derimot en "god" kommentar til videoen:

snookerd742001:

I'm not a Bush fan my any means but he wasn't saying he actually watched the plane physically fly into the building. In the south when we say I 'saw' an airplane hit the tower. That mean he watched the report that that it had happened.

Like if i watched the news that reported one of my friends won a golf tournament. Then later ran into my friend and said " I saw you won that golf tournament" I didn't actually see him win it but saw it in the sense that i was made aware of it.

Joda, han er kanskje litt "giddalaus", men det hadde jeg og vært, og begynner å bli når man gjentatte ganger møter på brukere som deg som ikke har satt seg skikkelig inn i temaet, men bare sett eller hørt om den aktuelle konspirasjonsteorien, og står på at den er sann, og som ikke gidder gjøre litt research selv i saken.

Og du mener du og dine likesinnede har satt dere godt inn i konspirasjonsteoriene rundt bla. 911 og Federal Reserve?

Har du f.eks. hørt denne teorien om 911?

http://www.breakfornews.com/TheCIAInternetFakes.htm

The primary objectives of the CIA FAKES are:

-- To leverage the Fakes into position as the leadership/spokespersons

for the 9/11 skeptics movement.

-- To splinter and divide that movement.

-- To promote lame, tame and/or booby-trapped questions about 9/11.

-- To be sufficiently over-the-top as to prevent the 9/11 issue getting

any traction in the media or left-wing.

-- To ensure that the movement would not have a politically-active

leadership capable of turning it into an effective political lobby campaign.

Ikke det at jeg holder med denne konspirasjonsteorien, innen konspirasjonsteori. Men jeg syns nå den er litt interessant, og kunne forklare en del av "gamet" om det faktisk var en konspirasjon bak hendelsen.

Har du lest denne boken om Federal Reserve?

http://www.amazon.com/Creature-Jekyll-Isla...e/dp/0912986212

"A superb analysis. Be prepared for one heck of a journey through time and mind." – Ron Paul, Member of Congress, House Banking Committee, 2008 Presidential

Du har vel sikkert sett noen videoer av Ron Paul kritisere Federal Reserve i bla. høringer.

Her er forresten forfatterens analyse av Zeitgeist:

http://freedomforceinternational.org/freed...;refpage=issues

Jeg påstår ikke at jeg er mer informert enn Ola Nordmann. Jeg var ganske hekta en periode jeg også, og tok vel en del for god fisk når jeg i nesten et halvt år slukte svært mye jeg fant av konspirasjonsteorier. Men etter en lengre pause fra temaet kan jeg igjen analysere situasjonen fra begge hold, uten å nødvengvis komme til noen bestemt konklusjon. Men jeg må ærlig innrømme at jeg er dårlig på å lese slike debunk-sider. Men er dere virkelig så flinke til å sette dere inn i konspirasjonsteoriene rundt disse emnene?

Kan dere komme opp med noe sladder på to navn innen konspirasjonsteori: G. Edward Griffin og Carroll Quigley (siste er muligens litt OT i denne tråden). Jeg er faktisk interessert å høre hva noen kan finne, for jeg blir selv lett umotivert når jeg begynne å grave. Og jeg skjønner godt at andre ikke har interessen heller, så jeg forventer ikke så mye. Har forsøkt i en annen tråd i Oppslagstavlen, men fikk ikke mye respons der heller.

Lenke til kommentar
Kan dere komme opp med noe sladder på to navn innen konspirasjonsteori: G. Edward Griffin og Carroll Quigley (siste er muligens litt OT i denne tråden).

To forholdsvis ubeskrevne blad for meg også, men Griffin er tilhenger av såkalt laetril/B17-kur mot kreft. Dette er typisk pseudo-vitenskap iblandet en del konspirasjonstenkning (http://skepsis.no/blog/?p=129, http://skepsis.no/blog/?p=1955). Når det kommer til hans teorier rundt Federal Reserve og andre økonomiske spørsmål (som kanskje er mer relevant for denne tråden) kan jeg ikke uttale meg. Økonomi er både kjedelig og langt fra min sterkeste side.

Endret av Leviath
Lenke til kommentar
lurer på om det var i den loose change final cut, men er ikke sikker. Argumentet var at det første krasjet ikke ble vist live...

Du er klar over at Bush og reaksjonen hans ble filmet da han fikk vite at det første flyet hadde truffet WTC? Han satt i et klasserom fullt av barn.

Lenke til kommentar
Hørte at Bush to ganger har uttalt at han så det første flyet traff WTC live. Stemmer det?

Hvor hørte du det, og hva er relevansen?

Du er klar over at Bush og reaksjonen hans ble filmet da han fikk vite at det første flyet hadde truffet WTC? Han satt i et klasserom fullt av barn.

Så svaret ditt er nei?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...