Gå til innhold

Spørsmål om HDTV og blu-ray

Anbefalte innlegg

Jeg har en Viewpia 37" LCD tv, og bruker kun vanlig dvd i dag.

Jeg har lurt på å kjøpe en PS3 for primært blu-ray avspilling. Tv'en min er oppgitt

med høyeste oppløsning 1080i. Av det jeg har forstått er 1080p bedre?

Er det synlig forskjell med en blu-ray film på disse to oppløsningene?

Jeg var inne på en Expert butikk en dag, der stod det en blu-ray spiller og viste film på

en tv. Bildet var veldig bra, men det hakket veldig mye, spesielt ved overgang fra en kameravinkel til en annen. Er det noen som kjenner til hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en Viewpia 37" LCD tv, og bruker kun vanlig dvd i dag.

Jeg har lurt på å kjøpe en PS3 for primært blu-ray avspilling. Tv'en min er oppgitt

med høyeste oppløsning 1080i. Av det jeg har forstått er 1080p bedre?

Er det synlig forskjell med en blu-ray film på disse to oppløsningene?

Jeg var inne på en Expert butikk en dag, der stod det en blu-ray spiller og viste film på

en tv. Bildet var veldig bra, men det hakket veldig mye, spesielt ved overgang fra en kameravinkel til en annen. Er det noen som kjenner til hva dette kan være?

Kort svar er Nei.

Jeg skal gjerne hilse på den personen som ser forskjell på 1080i og 1080P jeg klarer ikke å se forskjell på 720/1080 på min 50 tommer men jeg er klin gal akkurat som de 5 % i verden som klarer å se forskjell på full HD og Hd ready ved normal sitteavstand og skjermer under 50 tommer.... LCD har det med å hakke dessverre grunnet treg reaksjonstid og sine bildeprosessorer dessverre og der er plasma mye mye bedre så derfor anbefales alltid plasma til film bla annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...