Alinoe Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Vel, SU er en del av venstresiden. Men benekter du at dette var vanlig fra venstresiden under karikaturstriden? I en annen tråd skrev du nettop dette: Fin måte å unngå å måtte svare for seg på. Du har tydeligvis ingenting å komme med. På seg selv kjenner man visst andre. Dersom du har lyst til å diskutere det som faktisk er temaet i denne tråden, så skal jeg gjerne være med. Hvis du vil fortsette med usakelighet og stråmenn, så har jeg fint lite å svare. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 I en annen tråd skrev du nettop dette: Fin måte å unngå å måtte svare for seg på. Du har tydeligvis ingenting å komme med. Og nettopp dette gjør du nå. Istedenfor å svare på om du benekter det jeg skrev, prøver du desperat å slippe unna. Du vet at venstresiden nettopp sto for det jeg skrev under karikaturstriden, og derfor tør du ikke gi et rett-fram ja eller nei-svar på mitt enkle spørsmål. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Spørsmålet ditt baserer seg på feil premisser. Det virker som om du ser "venstresiden2 som en slags homogen gruppe. Det er klart at noen på venstresiden hadde det synet du nevner, men det hadde jammenmeg noen på høyresiden også. Det kan ikke gis et "ja-nei" svar på spørsmålet ditt, fordi virkligheten er ikke så sort/hvit som du vil ha det til. Dersom du er interessert i en nyansert og ordentlig debatt så er jeg gjerne med, men du har fortsatt ikke svart på noen av mine spørsmål, bare anklaget meg for å ikke svare på dine. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Så f.eks. SU hadde generelt ikke denne holdningen da? Eller mener du at de hadde det, men at det er feil å bruke det i denne diskusjonen? Spørsmålet er ikke basert på feil premisser når denne gruppen faktisk står omtrent på samme sted politisk. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 En karrierist og raddis får røff behandling i Israel. Gladsak? Ja! Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Så f.eks. SU hadde generelt ikke denne holdningen da? Eller mener du at de hadde det, men at det er feil å bruke det i denne diskusjonen? Jeg mener at dersom din påstand er at SU hadde den holdningen, kan du dokumentere det. Så enkelt kan det være. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Jeg gidder jo ikke bruke tid på å grave opp alle artiklene fra den gang hvis du faktisk ikke benekter dette. Men da må jeg først vite at du faktisk nekter for at dette var holdningene som var vanlige fra den kanten. Og så må du selvsagt sende meg en hundrings når det viser seg at du tok feil Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Jeg gidder jo ikke bruke tid på å grave opp alle artiklene fra den gang hvis du faktisk ikke benekter dette. Men da må jeg først vite at du faktisk nekter for at dette var holdningene som var vanlige fra den kanten. Og så må du selvsagt sende meg en hundrings når det viser seg at du tok feil Fortsatt en stråmann. "Vanlige fra den kanten" betyr ikke at SU sa det. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Så du benekter at SU hadde slike holdninger? Lenke til kommentar
flammekaster Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Selv ville jeg vært ganske overrasket om ikke SU hadde "slike holdninger". Det var vel jevnt over politisk konsensus om at selv om aviser burde ha full rett til å trykke de bilder de ville, var det ikke spesielt snilt av de avisene som gjorde det. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Så du benekter at SU hadde slike holdninger? Jeg vet ikke. Derfor er det du, som kommer med påstanden, som har bevisbyrden på deg. Edit: Og du kan godt slutte med å bombastisk legge ord i munnen på folk. Begynner å bli litt lei. Back opp dine egne påstander først du, så kan du legge deg opp i andre sine. Endret 30. november 2008 av Alinoe Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Det er jo ikke noe poeng at jeg begynner å grave i eldgamle artikler for å finne frem ting hvis du ikke benekter det jeg skriver! Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 det gjenspeiler kanskje mer deg som debattant enn SU som organisasjon, men jeg syns du kan holde deg for god for å slenge påstander du ikke kan backe. Jeg kan ikke benekte noe som helst, for jeg vet ikke. Det er dessverre ganske tydelig at du vet ikke du heller, du bare hevder. Derfor ber jeg deg om å enten backe påstandene, eller ikke komme med dem i det hele tatt. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Jeg vet at venstresiden nettopp sa slikt. Mener du at du ikke fikk dette med deg altså? Lenke til kommentar
flammekaster Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Jeg mener bestemt å huske at både venstresiden og høyresiden sa "slikt" (at trykkingen av bildene ikke var en spesielt fin ting å gjøre, om ikke akkurat ulovlig). Om SU sa det, er det visst ingen her som kan huske å ha hørt. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Det begynte slik: For det første kan jeg ikke helt huske at SU noengang har kommet med en uttalelse om at "vesten provoserer frem reaksjoner fra den islamske verden med sin ytringsfrihet". Var ikke venstresiden veldig opptatt av at vi ikke måtte provosere muslimene under karikaturstriden? At vi måtte ha "ytringsfrihet med ansvar"? At vi burde ta et ansvar når vi vet at ytringene våre vil føre til vold fra muslimene, og frastå fra å provosere dem ved å f.eks. krenke profeten deres. og jeg sa: Nå var dette en anklage om SU, ikke om "venstresiden" som et litt løst definert begrep. Men vis meg gjerne uttalelsen fra SU som sier dette. Så hvis du vil holde deg til tema, så er det bare å gjøre det. Hvis du vil snakke om noe annet, kan du bruke såpeboksen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå