Gå til innhold

Fable 2 Førsteinntrykk


Straffa

Anbefalte innlegg

Jeg for min del føler at de har fokusert alt for mye på "The Sims" delen av spillet og for lite på Fabel og "helte-elementet". Jeg føler meg ikke som en episk helt fra en kongelig blodlinje som legger ut på en storslått reise for å bringe fred til kongedømmet. Jeg føler at jeg spiller et uninnspirerende spill som forsøker å sjonglere for mange baller på en gang. De har tatt noe som var et helt tydelig sideelement i eneren og fokusert alt for mye på det og dermed fjernet fokus fra en spennende hovedhistorie og karakterutvikling. Det virker også litt som om de har hyret inn stemmeskuespillere som ikke helt vet hva de egentlig har sagt ja til...

 

Det føles litt som å se på en anime dubbet til engelsk... grusomt, latterlig, uengasjerende og skuffende er forskjellige ord man kan bruke for å beskrive fable 2.

 

Jeg likte fable 1 veldig godt har har spillt igjennom det flere ganger. Jeg likte også fable 2 i begynnelsen, men skuffelsene kom på fabrikkbånd.

 

Kampsystem

Fjern det letvinne og morsomme kampsystemet fra forgjengeren og tving brukeren til å utnytte enda en knapp for å kunne utføre kraftige angrep... Fullstendig ødelegg magisystemet ved å fjerne mana-baren, samt å gi kraftige angrep uhorvelig lang oppladningstid. I TILLEGG legger man opp til et magivalgsystem der det er liten vits å oppgradere mer enn en spell til fullt fordi det å bytte mellom spells i kamp er utrolig tungvindt i forhold til det det hadde trengt å være.

 

Fjern minimap og gi oss ett stort sett ubrukelig spor å følge... En minimap kan man glimte ned på av og til for å sjekke hvilken vei man skal svinge i neste kryss. Sporet tvinger deg til å konstant fokusere på sporet og ofte stoppe opp slik at det rekker å holde følge...?

 

I fable 1 følte man seg som man skulle etter å ha fullført mainquesten.... Man følte seg mektig. Dette fordi man I SLUTTEN AV SPILL GJERNE MØTER DEN VANSKELIGSTE MOTSTANDEREN. skdfljølasdhgøldshfølsdfhlksdhfsølakfhølkshdf I fable 2 "mistet jeg aldri bevistheten" før jeg var ferdig med main questen og ble angrepet av 100 banditter som tålte like mye og gjorde like mye skade som det jeg gjorde... Jeg skulle ønske jeg køddet når jeg sa at jeg ikke "mistet bevistheten" men det gjør jeg ikke. Man DØR aldri i Fable 2. Du får et par arr og mister litt exp...Arrene finnes desutten ikke som noe annet enn en statestikk... Hvor er spenningen i et spill der man aldri er redd for å dø fordi man ikke har muligheten samme hvor mye man prøver?

 

Karakteren din glir også rundt på brettet som om bakken var laget av ren is!

 

Jeg kommer fortsatt til å starte opp spillet på nytt i kveld. Dette er på grunn av stemningen. Den er det eneste de har klart å få riktig. Det er først når jeg prøver å faktisk spille spillet at jeg blir skuffet. Det er litt som å kjøre en Uber sportsbil gjennom et fantastisk landskap, men hvert 10 sekund så endres funksjonen av ratt, gass, girkasse osv i bilen slik at det blir veldig vanskelig å nyte turen, men du ser det enorme potensialet noe som gjør at man sitter med gråten i halsen på grunn av all moroa du vet du ikke fikk.

 

:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg for min del føler at de har fokusert alt for mye på "The Sims" delen av spillet og for lite på Fabel og "helte-elementet". Jeg føler meg ikke som en episk helt fra en kongelig blodlinje som legger ut på en storslått reise for å bringe fred til kongedømmet. Jeg føler at jeg spiller et uninnspirerende spill som forsøker å sjonglere for mange baller på en gang. De har tatt noe som var et helt tydelig sideelement i eneren og fokusert alt for mye på det og dermed fjernet fokus fra en spennende hovedhistorie og karakterutvikling. Det virker også litt som om de har hyret inn stemmeskuespillere som ikke helt vet hva de egentlig har sagt ja til...

 

Det føles litt som å se på en anime dubbet til engelsk... grusomt, latterlig, uengasjerende og skuffende er forskjellige ord man kan bruke for å beskrive fable 2.

 

Jeg likte fable 1 veldig godt har har spillt igjennom det flere ganger. Jeg likte også fable 2 i begynnelsen, men skuffelsene kom på fabrikkbånd.

 

Kampsystem

Fjern det letvinne og morsomme kampsystemet fra forgjengeren og tving brukeren til å utnytte enda en knapp for å kunne utføre kraftige angrep... Fullstendig ødelegg magisystemet ved å fjerne mana-baren, samt å gi kraftige angrep uhorvelig lang oppladningstid. I TILLEGG legger man opp til et magivalgsystem der det er liten vits å oppgradere mer enn en spell til fullt fordi det å bytte mellom spells i kamp er utrolig tungvindt i forhold til det det hadde trengt å være.

 

Fjern minimap og gi oss ett stort sett ubrukelig spor å følge... En minimap kan man glimte ned på av og til for å sjekke hvilken vei man skal svinge i neste kryss. Sporet tvinger deg til å konstant fokusere på sporet og ofte stoppe opp slik at det rekker å holde følge...?

 

I fable 1 følte man seg som man skulle etter å ha fullført mainquesten.... Man følte seg mektig. Dette fordi man I SLUTTEN AV SPILL GJERNE MØTER DEN VANSKELIGSTE MOTSTANDEREN. skdfljølasdhgøldshfølsdfhlksdhfsølakfhølkshdf I fable 2 "mistet jeg aldri bevistheten" før jeg var ferdig med main questen og ble angrepet av 100 banditter som tålte like mye og gjorde like mye skade som det jeg gjorde... Jeg skulle ønske jeg køddet når jeg sa at jeg ikke "mistet bevistheten" men det gjør jeg ikke. Man DØR aldri i Fable 2. Du får et par arr og mister litt exp...Arrene finnes desutten ikke som noe annet enn en statestikk... Hvor er spenningen i et spill der man aldri er redd for å dø fordi man ikke har muligheten samme hvor mye man prøver?

 

Karakteren din glir også rundt på brettet som om bakken var laget av ren is!

 

Jeg kommer fortsatt til å starte opp spillet på nytt i kveld. Dette er på grunn av stemningen. Den er det eneste de har klart å få riktig. Det er først når jeg prøver å faktisk spille spillet at jeg blir skuffet. Det er litt som å kjøre en Uber sportsbil gjennom et fantastisk landskap, men hvert 10 sekund så endres funksjonen av ratt, gass, girkasse osv i bilen slik at det blir veldig vanskelig å nyte turen, men du ser det enorme potensialet noe som gjør at man sitter med gråten i halsen på grunn av all moroa du vet du ikke fikk.

 

:(

 

word.. kjenner meg igjenn i alt du sier

Lenke til kommentar

 

Jeg for min del føler at de har fokusert alt for mye på "The Sims" delen av spillet og for lite på Fabel og "helte-elementet". Jeg føler meg ikke som en episk helt fra en kongelig blodlinje som legger ut på en storslått reise for å bringe fred til kongedømmet. Jeg føler at jeg spiller et uninnspirerende spill som forsøker å sjonglere for mange baller på en gang. De har tatt noe som var et helt tydelig sideelement i eneren og fokusert alt for mye på det og dermed fjernet fokus fra en spennende hovedhistorie og karakterutvikling. Det virker også litt som om de har hyret inn stemmeskuespillere som ikke helt vet hva de egentlig har sagt ja til...

 

Det føles litt som å se på en anime dubbet til engelsk... grusomt, latterlig, uengasjerende og skuffende er forskjellige ord man kan bruke for å beskrive fable 2.

 

Jeg likte fable 1 veldig godt har har spillt igjennom det flere ganger. Jeg likte også fable 2 i begynnelsen, men skuffelsene kom på fabrikkbånd.

 

Kampsystem

Fjern det letvinne og morsomme kampsystemet fra forgjengeren og tving brukeren til å utnytte enda en knapp for å kunne utføre kraftige angrep... Fullstendig ødelegg magisystemet ved å fjerne mana-baren, samt å gi kraftige angrep uhorvelig lang oppladningstid. I TILLEGG legger man opp til et magivalgsystem der det er liten vits å oppgradere mer enn en spell til fullt fordi det å bytte mellom spells i kamp er utrolig tungvindt i forhold til det det hadde trengt å være.

 

Fjern minimap og gi oss ett stort sett ubrukelig spor å følge... En minimap kan man glimte ned på av og til for å sjekke hvilken vei man skal svinge i neste kryss. Sporet tvinger deg til å konstant fokusere på sporet og ofte stoppe opp slik at det rekker å holde følge...?

 

I fable 1 følte man seg som man skulle etter å ha fullført mainquesten.... Man følte seg mektig. Dette fordi man I SLUTTEN AV SPILL GJERNE MØTER DEN VANSKELIGSTE MOTSTANDEREN. skdfljølasdhgøldshfølsdfhlksdhfsølakfhølkshdf I fable 2 "mistet jeg aldri bevistheten" før jeg var ferdig med main questen og ble angrepet av 100 banditter som tålte like mye og gjorde like mye skade som det jeg gjorde... Jeg skulle ønske jeg køddet når jeg sa at jeg ikke "mistet bevistheten" men det gjør jeg ikke. Man DØR aldri i Fable 2. Du får et par arr og mister litt exp...Arrene finnes desutten ikke som noe annet enn en statestikk... Hvor er spenningen i et spill der man aldri er redd for å dø fordi man ikke har muligheten samme hvor mye man prøver?

 

Karakteren din glir også rundt på brettet som om bakken var laget av ren is!

 

Jeg kommer fortsatt til å starte opp spillet på nytt i kveld. Dette er på grunn av stemningen. Den er det eneste de har klart å få riktig. Det er først når jeg prøver å faktisk spille spillet at jeg blir skuffet. Det er litt som å kjøre en Uber sportsbil gjennom et fantastisk landskap, men hvert 10 sekund så endres funksjonen av ratt, gass, girkasse osv i bilen slik at det blir veldig vanskelig å nyte turen, men du ser det enorme potensialet noe som gjør at man sitter med gråten i halsen på grunn av all moroa du vet du ikke fikk.

 

:(

 

 

Greit oppsummert :) Stemningen er som du sier likevell utrolig god. Er helt ny når det kommer til rollespill så jeg legger heller ikke så mye vekt på disse feilene.

 

MEN en irriterende ting er at ingen flytter seg for deg. Jeg stod klemt inntil en vegg med et hav av unger rundt meg og jeg kunne ikke rikke meg. Det var god plass mellom dem til å snike seg ut, likevell lot ikke spillet meg gjøre det. Utrolig gammeldags. mange bugs i spillet ja.

Endret av André.RS
Lenke til kommentar

Jeg digger det, spilt det 5 dager i strekk nå :)

 

Beste spillet jeg har spilt i år, og kanskje på flere år. Fra meg er det en soleklar 10'er.

 

Jeg syns at combatsystemet er fantastisk bra gjennomført, rask tilgang på alt av våpen og magi - noe som gjør at jeg faktisk benytter meg av flere ting, og ikke som i Fable 1 der jeg følte jeg var nødt til å fokusere på én klasse.

 

Lyden og musikken er glimrende, voice acting er antageligvis den beste i et dataspill noensinne.

 

Grafikkmessig, ok - det er ikke ekstremt høyoppløselige teksturer, ei er det veldig highpoly, men i mine øyne har Fable 2 klart det WoW klarte for fire år siden, de har skapt en stemning og en helhet som gjør at det likevel ser nydelig ut.

 

Questene har alle sammen en solid historie, voice acting, humor og glimt i øyet. For første gang i et spill har jeg ikke skippet "cutscenes", om man kan kalle det for cutscenes. Man er tross alt i de aller fleste tilfellene ikke låst til cutscenes, man velger selv ved å trykke inn LT om man vil fokusere på det området der det skjer, og fortsatt kan man bevege kameraet en del. Dette gjør at jeg føler enorm frihet når jeg lytter til oppdragsgivere og andre rundt meg.

 

 

Å, som jeg elsker dette spillet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...