Gå til innhold

Fable 2 Førsteinntrykk

Straffa

Anbefalte innlegg

Etter noen timer spilt så kan jeg kommet med mitt førsteinntrykk av Fable 2.

I det man kommer inn i spillet for første gang må man velge om du vil være en gutt eller ei jente. Derfra starter du en liten by som en guttunge/jenteunge. Det er en slags tutorial når du er liten og det er jo greit, de har laget det slik at man faktisk føler at man har begynt i spillet selv om du egentlig bare har opplæring. Det er når du først blir ungdom at selve spillet starter og man har plutselig en stor verden foran seg!

Skal ikke røpe noe fra historien, men den er bra.

Grafikken er detaljert og veldig bra. Kontrollene sitter og det er enkelt å manøvre helten din.

Det er masse ting å gjøre for å tjene penger, søke ære og berømmelse eller en slem badass. Jeg har såvidt bare testet noe av det, men virker som mulighetene er nesten uendelige.

Beste av alt er kanskje hunden din. Du føler at du aldri er alene som man kan fort føle seg i et SP RPG spill. Her har du med hunden og den kan du lære opp til å søke etter skatter, ta fiender, gjøre triks for å imponere noen og mye mere. Den er god og ha og man får en slags bånd mellom deg og den hunden faktisk! :)

Den må man passe på gi mat, ris og ros og leke med, trøste den når den er redd osv.

Har ikke testet co op ennå, men jeg satte fra "orbs friends" til "orbs everyone". Da kom det mange spillere og det føltes nesten ut som et MMO spill. Orbs er andre spillere og du ser de som lysende kuler på en måte. Det morsomme er at du kan snakke med hvem som helst som er i nærheten av deg uten å joine eller noe som helst. Ser du en annen spiller er det bare og si hei om du har et headset. Orbs har også et bilde i seg av gamertagen til spilleren.

Herlig spill og gleder meg til å prøve ut mere

Endret av Herakles
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kikket litt rundt på nettet nå, og jeg må si at jeg er litt skuffet over coop-delen, da gjesten ikke kan bruke sin egen character.

Såvidt jeg har lest og sett i anmeldelsen på gamespot.com gjelder dette kun lokal co-op på 1 Xbox ?

Når man spiller over nett kan man bruke sin egen player når man joiner en annen person sin verden, eller tar jeg feil her ?

Håper det iallefall da jeg har 2 xboxer og har bestilt 2 stk. Fable så jeg kan spille sammen med dama over live ;)

Og er det forresten kun mulig å spille max 2 stk. samtidig, eller kan man invitere en haug med orbs på en gang til sin egen verden ?

Lenke til kommentar
Kikket litt rundt på nettet nå, og jeg må si at jeg er litt skuffet over coop-delen, da gjesten ikke kan bruke sin egen character.

Såvidt jeg har lest og sett i anmeldelsen på gamespot.com gjelder dette kun lokal co-op på 1 Xbox ?

Når man spiller over nett kan man bruke sin egen player når man joiner en annen person sin verden, eller tar jeg feil her ?

Håper det iallefall da jeg har 2 xboxer og har bestilt 2 stk. Fable så jeg kan spille sammen med dama over live ;)

Og er det forresten kun mulig å spille max 2 stk. samtidig, eller kan man invitere en haug med orbs på en gang til sin egen verden ?

Dette er riktig.

Du kan ikke bruke din egen karakter lokalt, men joiner du en annen på Xbox Live kan du det:)

Er lastetidene så grusomt lange som anmelderne skal ha det til? I så fall venter jeg til Xbox-oppdateringen før jeg kjøper spillet, slik at jeg kan innstallere det på harddisken og slippe unødvendige pauser.

Det er verre. De er grusomt lange og det er ikke store områder mellom hver lastetid.

Dette er veldig merkbart når du skal bevege deg en lengre distanse og må gjennom lastetid hvert minutt.

Lenke til kommentar
hvorfor har folk førsteinntrykk enda når release er 24 oct? har folk handla i utlandet eller noe?

Fable 2 har lekket på nett for en liten stund siden, flere med modifiserte bokser som har hentet og spillet det. I tillegg snakker vi masse anmelderkopier som er kommet på avveie, for ikke å glemme mange butikker rundt omkring som har solgt det i flere dager allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...