V_B Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Hei. Har lest litt om dette faget og et virket ekstremt interessant, så håpte noe som har peiling kunne svart på et par spørsmål. Det har seg slik at jeg har yrkesfaglig utdanning, og mest sannsynlig vil jeg ha teknisk fagskole i boks før jeg ville søke på en slik studieplass. Men når det kommer til denne linjen så har jeg forstått at det er _veldig_ høyt inntakskrav og hvordan i allverden skal man klarer å konkurrere mot realfag elever som har fått ekstra poeng med å ta opp fag ? Får man ekstra poeng med fagbrev og teknisk fagskole slik at jeg kan kompensere litt for eventuell differanse på karakterer ? Jeg har jo bare dannet med et inntrykk utifra hva jeg har lest, så jeg lurte på om noen hadde erfaringer med denne linjen som de kunne dele ? Virket som det var mye praksis, noe som gjør det enda bedre. Er det flere enn NTNU som har denne type linje ? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 UiO tilbyr også det. Sats på å få bedre karakterer er mitt råd. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 du får hele 4 ekstra poeng for realfag. Dessuten er jo realfag påkrevd for inntak, så du får vel ikke startet på linjen uten uansett? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 (endret) Kybernetikk er kun en Mastergrad ved UiO (dvs. 2år etter en Bachelor med riktig fagkombinasjon). Men for å i det hele tatt kunne bli tatt opp der kreves det noen rimelig tunge mattefag, så uten 3MX eller tilsvarende vil det bli vanskelig å få gode nok karakterer mm. du tar slikt veldig lett. Endret 22. oktober 2008 av Goophy Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Men det samme gjelder vel for NTNU. Interreserer man seg for kybernetikk så sier det seg selv at matte og fysikk er noe man må jobbe mye med. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 (endret) På NTNU kan du vel egentlig bare glemme å komme inn uten realfagspoeng. Det studiet er forresten enda verre med tanke på matematikk, hvis man ikke liker sånt. Edit: Var visst "bare" 55 poeng for de som kom rett fra vgs i år, så det går an. Endret 22. oktober 2008 av Goophy Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Og bare de formelle opptakskravene betyr at du må ha 1,5 realfagspoeng. Så alle med over 53,5 karakterpoeng (sett at du ikke har noen fordypningspoeng) kommer inn. Det er ikke sååå vanskelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå