Paxinox Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Heisann folkens.. Sitter med denne rakker her - en SG31G5 Shuttle XPC barebone pc med onboard GMA3100 Intel skjermkort så vell som ett Nvidia 7900GTX PCI-E kort installert.. http://eu.shuttle.com/dk/DesktopDefault.as...170_read-14269/ Problemet mitt er følgende: Jeg vil kjøre 4 skjermer på denne og der møter jeg en kraftig vegg.. Om jeg kobler opp 2 skjermer til VGA og DVI porten til onboard skjermkortet uten å ha skjermkort installert i PCI-E porten så virker dem som dem skal.. Om jeg dog kobler opp 2 skjermer til og installerer nvidia XFX 7900GTX kortet så blir automatisk onboard skjermkortet disablet.. og jeg får kun bilde på de to DVI skjermene koblet til PCI-E 7900GTX skjermkortet.. Jeg har søkt litt rundt på nett og min modell av Shuttle SG31G5 er litt merkelig.. Det finnes ikke drivere til denne.. kun SG31G2 og SG33G5, så når jeg skulle oppdatere bios var jeg tvungen til å velge SG31G2 sin bios, noe som fungerte fint.. Brukermanualen til SG33G5 forteller at det finnes en option som heter: PCIex slot/onboard under bios valget "Display Init first".. Men dette valget finnes ikke i min bios.. "Dual display function: Before using PCI VGA card to build dual display function with onboard VGA under OS, please select PCIEx Slot/ Onboard item first." Er dette da umulig på dette hovedkortet? Det burde jo egentlig være mulig? Når onboard kortet fungerer for seg selv alene.. Er det noen måte for meg å "lure" hovedkortet her? enten via IRQ port assignement, lodding av noen punkter eller en på-kanten-oppdatering av biosen? Jeg må virkelig si jeg digger denne shuttle pcen, fra å gå fra en STOR heftig tung vannkjølt pc (med stor resirator ved siden av) som tok kvelden til å gå til denne.. Jeg er ingen spesiell gamer dog jeg liker å ha muligheten til å benytte meg av kraftige spill når det trengs.. Må jeg virkelig kjøpe en SG33G5 isteden, eller finnes det noen work-arounds til denne SG31G5-modellen? Setter stor pris på alle tips og forslag, på forhånd takk.. Endret 21. oktober 2008 av sliten Lenke til kommentar
Paxinox Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 *bump* noen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå