Gå til innhold

Skifte @lfakrøllen

Anbefalte innlegg

Kan man skifte alfakrøllen til en annen tast på tastaturet?

Det er litt kronglete å skrive @ med en hånd lissom, trykke to taster som ligger for langt fra hverandre til å bruke en hånd for ett så ofte brukt tegn er vel litt teit igrunnen.

Legge den til en av f-tastene f.eks.?

Noen som vet?

[ Denne Melding var redigert av: padrel på 2002-01-16 17:40 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-01-16 15:34, Padrel skrev:

Det er litt kronglete å skrive @ med en hånd lissom,

Hvis det er et poeng å gjøre det med en hånd, kan du vel bare bruke CTRL - ALT - 2??

Det kan umulig være noe problem å gjøre med en hånd, og kan umulig ta noe lenger tid enn en eller annen egendefinert hurtigtast (?)

Mvh. Eivind.

[ Denne Melding var redigert av: eivindbirkeland på 2002-01-16 18:06 ]

Lenke til kommentar

Når man sitter riktig er dette inget problem, det stemmer.

Men når man ligger tilbakelent i en vippestol med bena på skrivebordet og skriver med høyrehånda er det KRONGLETE å skrive alfakrøllen selv med ctrl alt 2, eller altgr 2.

Dette gjelder spesielt når man surfer og vanligvis ikke skriver særlig mye, men må legge inn en e-post adresse i ny og ne.

Poenget er da heller ikke om det er slitsomt eller ikke. Jeg bare spurte om det GÅR AN! eller om det ikke gjør det.

Så spar meg for sånne svar med "jammen du kan vel bruke.....osv."

Mvh

Padrel

Lenke til kommentar

Vel, skift til engelsk tastatur (då miste du æøå, men det gjer vel ingenting). Då bruker du Shift+2, og det går svært fort. Eg har sjølv 4 språk innlagt på PC-en min, norsk (nynorsk), engelsk, koreansk og kinesisk. Ikkje spør kvifor eg har dei to siste. :smile:

Lenke til kommentar

lurer på det samme, men jeg viller heller skiftet / til noe litt enklere... Hvorfor skal det tegnet som blir brukt så mye være så dumt plassert? at det er to plasser hjelper ikke... hvor ofte brukes de to knappene ved siden av ENTER '¨*~^ - spesielt denne ¨~^

går det an å få byttet? noen som vet?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-16 18:22, Padrel skrev:

Når man sitter riktig er dette inget problem, det stemmer.

Men når man ligger tilbakelent i en vippestol med bena på skrivebordet og skriver med høyrehånda er det KRONGLETE å skrive alfakrøllen selv med ctrl alt 2, eller altgr 2.

Dette gjelder spesielt når man surfer og vanligvis ikke skriver særlig mye, men må legge inn en e-post adresse i ny og ne.

Poenget er da heller ikke om det er slitsomt eller ikke. Jeg bare spurte om det GÅR AN! eller om det ikke gjør det.

Så spar meg for sånne svar med "jammen du kan vel bruke.....osv."

Mvh

Padrel

ok... Sånn og forstå... :smile:

Hva med

http://www.swapkeys.com/

http://www.gdgsystems.com/

http://www.tgtools.de/keymap.htm ?

Jeg har ikke testet noen av dem, men skummet hurtig gjennom infoen de har lagt ut.

Mvh. Eivind.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...