vegge Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 Har en: Amd T-Bird 1.4GHz 266FSB (ikke overklokket) Aopen HX08 Maxi Tower Microstar Socket A AMD761 ATX (MS6341 K7MASTER) 512MB PC-266 DDR Original Da jeg fikk maskinen var cpu-temperaturen 65 grader (med vifta "Cooler For Socket A/FCPGA 1.4GHz, EP5-6I11") Jeg fjernet derfor den ene veggen på kabinettet, og det ble litt kjøligere. I biosen stod det da: Med ÅPENT kabinett: cpu = 55 kabinett = ca. 20-30? fan = 4600rpm (oppgitt til 4800rpm) Jeg ville ha ned temperaturen og bestilte Thermalright SK6HSF inkl. Delta Black Label vifta. Trodde temperaturen skulle synke i hvert fall 5 grader, men istedenfor steg temperaturen. Nå viser biosen disse verdiene: Med ÅPENT kabinett og 19 grader i rommet: cpu = 60 kabinett = 24 fan = 5800 rpm (deltavifta er oppgitt til 6800..!) (ps. - med kabinettet igjen ligger cpu-en på 68 - kabinettet på 30) Skjønner ikke hva som er feil. SK6-en er jo en av de beste kjøleribbene på markedet!? Hvorfor stiger da temperaturen? Trenger jeg bare Artic Silver kjølepasta, eller er kjølesystemet eller hovedkortet defekt? (Forresten, når jeg kjører opp PcAlert som fulgte med hovedkortet kommer beskjeden; "Computer must have Hardware Monitor Chipset". Hva betyr dette?) Lenke til kommentar
AK Skrevet 29. september 2001 Del Skrevet 29. september 2001 artic är svaret på ditt problem kommer nog ner på ca 40c Lenke til kommentar
vegge Skrevet 29. september 2001 Forfatter Del Skrevet 29. september 2001 Jeg får prøve med litt Artic Silver, så får vi håpe at det hjelper. Jeg har mine tvil... Det holder vel å rense godt? - jeg trenger vel ikke planslipe og greier..? Skal ikke Delta Black Label vifta svive 6800rpm? Min viser 1000rpm mindre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå