Solid Edge Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Har søkt en del på nettet og lettet frem diverse pc-deler. Men tenkte jeg skulle høre med proffene om delene er kompitable. Tenker ikke på om de passer, men om de fungerer godt i lag. Vurderte også om jeg skulle gå for litt billigere RAM, ettersom jeg ikke skal overklokke. Hva bør jeg egentli se etter når jeg skal kjøpe RAM. Hadde også vært godt å høre noen erfaringer med hovekortet og skjermkortet, med tanke på kjøling og sånt. Kan nevne at jeg har et Coolermaster Stacker kabinett av den gamle sorten. CPU: Intel Core 2 Duo E8400 Hovedkort: Asus P5E3 Premium GPU: Asus Radeon HD 4870x2 RAM: Corsair TWIN3X DDR3 4Gb (2x2Gb) HDD1: Western Digital VelociRaptor 300Gb HDD2: Samsung Spinpoint F1 1 TB Skjerm: Asus VW222U Optiskdrev: Plextor 760SA PSU: Corsair TX 750W Kabinett: CM Stacker 810 Kjøling: CPU-kjøler, ThermalRight Ultra-120 Crossflow vifte Kom gjerne med råd om bygging av pc, installering av drivere og OS. Har ikke helt bestemt meg for hvilket OS ennå... Alle delene Endret 22. oktober 2008 av Solid Edge Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Hvorfor gå for et HK som krever DDR3 om du ikke skal overklokke? Gå for et DDR2 HK og spar en del penger. Personlig ville jeg valgt bort VelociRaptor også. Samt vurdert en 3.part kjøler til CPU. Husk at HD4870x2 krever litt av PSU, sørg for å ha kraftig nok.. Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 CPU-kjøler har jeg kjøpt, ThermalRight Ultra-120. Kjøpte også strømforsyning på 750w før sommern, regner med den holder koken fortsatt. Angående hovekortet: grunnen til at jeg har valgt akkurat denne er fordi den har trådløst internett og linux distrub'en. VelociRaptoren valgte jeg egentli fordi jeg orginalt skulle ha 150gb raptoren, men de hadde den ikke hos amentio, så jeg gikk for 300gb istedet. Blir og bruke denne harddisken til OS. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Har ikke vært borti HK eller DDR3 RAM enda. OS så er det 64 Vista et naturlig valg om du skal spille spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå